AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #1 Skrevet 16. februar 2019 Jeg er attpåklatt og har eldre søsken med barn . Jeg blir hele tiden invitert til å se på juleforestillinger, danseforestillinger, teateropptredner, fotballkamper u name it. Jeg har gått på en del selv om flere ting har vært ganske dyrt og jeg har vært student. Nå er jeg ikke student lenger og har et barn på 1,5 selv. Fremdeles så føler jeg det er en forventning om at jeg skal komme å se på mine tantebarn opptre på ditt og datt. Nå sist var det 400kr. per billett og å bruke en halv søndag på et kor. Jeg svarte ikke på meldingen og da får jeg sånn gult tripper tilbake "det hadde betydd SÅÅÅÅ mye for ... om du kom, du var jo ikke på siste konsert...." Jeg har helt ærlig ikke lyst. Ikke lyst til å bruke så mye tid på det, ikke lyst til å passe på en 1,5 åring i et konserthus, ikke lyst til å bruke 400 kr. på å høre barn som jeg ikke selv har født synge falskt. Er jeg kjip? Er hun kjip? Jeg har jo litt lagt opp til det ved å å gått på slike ting før, men jeg liker dårlig at hun spiller på samvittigheten min... Anonymkode: 5b44e...5e6 11
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #2 Skrevet 16. februar 2019 Hvis det faktisk er slik at du fortsatt stiller opp innimellom, så er det hun som er kjip. Man skal ikke forvente, eller gi barnet en forventning om, at det er helt vanlig å bruke fritid og penger på andres barn. Det er ikke alltid det passer. Det er primært foreldre, og deretter muligens besteforeldre, som skal stille opp på slike ting. Da jeg vokste opp på 90-tallet var det ikke vanlig at hele slekta stilte opp, i hvert fall ikke der jeg kommer fra. Det var vanlig at én av foreldrene stilte opp, og ferdig med det. Anonymkode: 323c6...946 20
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #3 Skrevet 16. februar 2019 Jeg hadde bare svart at jeg ikke kan ta med en på halvannet år dit, men at jeg selvsagt gjerne skulle kommet 😉 Anonymkode: 7d5bb...f5b 39
Sirah Skrevet 16. februar 2019 #4 Skrevet 16. februar 2019 Nei du er ikke kjip. Du stiller jo opp på mye som du sier. Det kan ikke passe hver gang. 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #5 Skrevet 16. februar 2019 Du var kjip i det du ikke svarte på meldingen. Men du er ikke kjip som ikke ønsker å delta. Bare svar at det dessverre ikke passer siden det ikke er noe for 1,5-åringen Anonymkode: 6b6d3...c30 22
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #6 Skrevet 16. februar 2019 Du er ikke kjip. Jeg ville svart litt utfyllende, slik at svigerinnen skjønner hvorfor du ikke kommer, slik at hun sender deg slike meldinger som spiller på samvittigheten din igjen. Si ifra at nå har du en på 1,5 år og kan ikke prioritere tid og penger på sånne arrangement lenger. Det passer dårlig å ta med en ettåring i et konserthus. Det er ikke vanlig for en tante med barn selv å komme på et korarrangement (jeg døør av kjedsomhet bare å skrive det) som varer en halv søndag. Eller andre slike ting, typ cuper, stevner o. l. Man har nok med seg selv og sin egen familie. Anonymkode: 3ea2f...f1c 13
Daria Skrevet 16. februar 2019 #7 Skrevet 16. februar 2019 400 for en billett for å se barn opptre er jo helt vilt - hva med alle familiene som ikke engang har råd til å sende en av foreldrene? Man kan få billigere billetter enn det til mange helprofesjonelle oppsetninger og konserter. Niesen min har spilt i korps i fire år, jeg har ennå ikke vært på en eneste konsert - hennes mor har full forståelse for at det ikke er noe jeg frivillig bruker tid og penger på å høre... Derimot stilte jeg da klassen satte opp et teaterstykke i fjor - da ringte hun selv og ville at jeg skulle komme, så da gjorde jeg jo det. Det er jo hyggelig av og til (dog ikke til 400 kroner...), men hadde noen av søsknene mine forlangt at jeg skulle stille på sånne ting hadde de fått en realitetsorientering... 28
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #8 Skrevet 16. februar 2019 Du er ikke kjip. Det er helt normalt at du som tante (og mamma til en 1,5 åring) ikke går på niesens konsert. Har selv en eldre bror som fikk barn noen år før meg, og jeg engasjerte meg mye i barna deres. Da jeg fikk barn selv hadde jeg mindre tid til deres barn, og de har vist særdeles liten interesse i mine barn... Anonymkode: 40a17...66e 10
Måbarefåsiat... Skrevet 16. februar 2019 #9 Skrevet 16. februar 2019 Du har skjemt dem bort. Klart du ikke kan stille opp på samme måte som før. Å be noen betale 400,- for å se "andres unger" synge, er jo bare frekt. Vi har invitert besteforeldre på konserter med guttungen. Da har vi betalt billettene. 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #10 Skrevet 16. februar 2019 Merkelig at de forventer at du skal betale så mye for å bli med på sånt. Tror ikke det engang er vanlig at tanter blir med på sånt gratis, hvertfall ikke ofte men kanskje en gang ila oppveksten. Eller så var det bare jeg som vokste opp med dårlige tanter haha Anonymkode: 64031...86b 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #11 Skrevet 16. februar 2019 Du er ikke kjip, men du kan skjerpe deg og svare istedenfor å bare ikke si noe. Men, da kan man ikke forvente for sitt eget barn eller. Anonymkode: 1d8bd...b7a 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #12 Skrevet 16. februar 2019 Har kun betalt 1 gang på en kirkekonsert. Ellers er alt hvor jeg bor gratis. Synes det er sykt å punge ut 400 kr for et barnearrangement. Jeg liker å høre barn synge falskt jeg da og liker å gå på sånt, men det skjer ikke så ofte da foreldrene er altfor stresset til å gidde å invitere noen. Jeg synes du bør svare på meldingene. Si at du ikke har tid denne gangen, at det ikke passer så bra osv. Det er heller frekt å ikke svare. MEN, jeg synes ikke du bør forvente at «alle» kommer på arrangementer som omhandler ditt barn, men den ser du vel. Anonymkode: 33e20...31a 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #13 Skrevet 16. februar 2019 Å ikke svare er litt kjipt gjort uansett hvilken grunn man har for å ikke møte opp. Da foretrekker jeg å få til svar at du syns det er for mye styr å ha med 1,5-åringen til at du orker, for da vet jeg i hvert fall hvorfor du ikke vil/kan komme. Anonymkode: e98f5...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #14 Skrevet 16. februar 2019 Kan jo være at hun bare ønsker å vise deg at du blir satt pris på og at du utgjør en forskjell for dem. Det er ditt ansvar å formidle din situasjon til henne. Hun kan ikke gjette seg til hvordan du har det. Vi er alle ulike. Anonymkode: 433b6...bfc
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #15 Skrevet 16. februar 2019 Det er absolutt kjipt å ikke svare. Anonymkode: 433b6...bfc 3
Meadow Skrevet 16. februar 2019 #16 Skrevet 16. februar 2019 Blir spennende å se om svigerinnen møter opp på tilsvarende arrangementer når 1.5-åringen blir større... Ts, du burde svart på meldingen- det er det eneste du har gjort feil. 6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #17 Skrevet 16. februar 2019 Kjipt å ikke svare! Jeg syns det er stor stas å se tantebarna opptre 😁 Anonymkode: 83d09...316
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #18 Skrevet 16. februar 2019 Er enig med de andre som sier at du burde ha svart! Men utenom det så er det ikke du men foreldrene som er urimelig som mener at tanker, onkler, besteforeldre, grandtaner og det som måtte være, skal stille opp på sånne arrangement! Broren min og samboeren hans var sånn når eldstejenten begynte med idrett og på skolen, da ble vi invitert til både det ene og det andre og de mer forventet at vi skulle hoppe av glede og løpe avgårde for å se gullungen deres opptre/spille kamp! De så ikke at resten av familien faktisk har et liv utenom det som skjer rundt barna deres! Nå er hun straks elleve og jeg har vært på en eneste fotballkamp og ingenting mer! ikke kommer jeg til å stille opp på noe mer sånt heller! Og det er helt greit at de ikke stiller opp når mine eventuelle barn synger, spiller, padler eller what ever de kommer til å ha lyst til å gjøre! jeg skal gjøre som de gjør nå - bombaderer de med bilder hver gang det er noe! Anonymkode: 27c2e...06a
Glød Skrevet 16. februar 2019 #19 Skrevet 16. februar 2019 Hadde aldri betalt for å se på mine tantebarns opptredener, og heller ikke forventet at mine søsken skulle ha betalt for å se på mitt barns opptredener. De er ikke så flinke at det er verdt pengene, familietid kan man ha ellers. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #20 Skrevet 17. februar 2019 19 timer siden, Daria skrev: 400 for en billett for å se barn opptre er jo helt vilt - hva med alle familiene som ikke engang har råd til å sende en av foreldrene? Man kan få billigere billetter enn det til mange helprofesjonelle oppsetninger og konserter. Niesen min har spilt i korps i fire år, jeg har ennå ikke vært på en eneste konsert - hennes mor har full forståelse for at det ikke er noe jeg frivillig bruker tid og penger på å høre... Derimot stilte jeg da klassen satte opp et teaterstykke i fjor - da ringte hun selv og ville at jeg skulle komme, så da gjorde jeg jo det. Det er jo hyggelig av og til (dog ikke til 400 kroner...), men hadde noen av søsknene mine forlangt at jeg skulle stille på sånne ting hadde de fått en realitetsorientering... Ja, jeg reagerte også veldig på prisen. Hvem i all verden vil betale 400kr. For å høre barn synge? Og det er et godt poeng at ikke alle foreldre har råd heller. ts Anonymkode: 5b44e...5e6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå