AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #1 Skrevet 16. februar 2019 Dere som sykler til jobb- hva har dere på dere i oppholdsvær og i regnvær? Anonymkode: c2079...a79
LittDiva Skrevet 16. februar 2019 #2 Skrevet 16. februar 2019 Sommeren: helt vanlige klær. Vinter og annen drittvær: sykkel klær som passer til været. Har uniform, så sånn sett spiller ingen rolle. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #3 Skrevet 16. februar 2019 Det kommer Ann på hvor lang vei du har. Er det kort vei så vanlige klær (da jeg bodde og jobbet i byen), er det lang vei og du blir svett og dusjer på jobb så sykkeltreningsklær. Har en tynn sykkeljakke som er vindtett og vanntett, varierer ondet er T-skjorte under eller tykkere genser. På sommer sykkelshorts med seler og padding og T-skjorte over, på vinteren lang foret sykkelbukse. Anonymkode: eec6c...964
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #4 Skrevet 16. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kommer Ann på hvor lang vei du har. Er det kort vei så vanlige klær (da jeg bodde og jobbet i byen), er det lang vei og du blir svett og dusjer på jobb så sykkeltreningsklær. Har en tynn sykkeljakke som er vindtett og vanntett, varierer ondet er T-skjorte under eller tykkere genser. På sommer sykkelshorts med seler og padding og T-skjorte over, på vinteren lang foret sykkelbukse. Anonymkode: eec6c...964 En mil pr vei, men relativt flatt. Har ikke dusjmulighet på jobb. Sykkelshorts/bukse er et godt tips. Takk! Anonymkode: c2079...a79
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #5 Skrevet 16. februar 2019 2 timer siden, LittDiva skrev: Sommeren: helt vanlige klær. Vinter og annen drittvær: sykkel klær som passer til været. Har uniform, så sånn sett spiller ingen rolle. Takk! Jeg har også uniform på jobb. Anonymkode: c2079...a79
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #6 Skrevet 16. februar 2019 Kommer an på avstand. Sykler stort sett nedover og bortover til skole, tar det ganske rolig så jeg ikke begynner å svette. Sykler da i vanlige klær så lenge det er opphold. Hjem sykler jeg raskere, siden jeg har dusj når jeg er fremme Er det regn tar jeg bare på regntøy. Før hadde jeg større avstand, men hadde dusj på jobb. Da hadde jeg sykkelklær (sykkelbukser og treningsklær) og dusja på jobb, hadde med skift. Mer å drasse på, men var veldig god start på dagen med en skikkelig økt Anonymkode: b2c17...5de 1
LittDiva Skrevet 17. februar 2019 #7 Skrevet 17. februar 2019 Jo, glemte sykkelhansker. Veldig greit med grep, mot vind osv. På vinteren også en lue under hjelmen. 3
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #8 Skrevet 18. februar 2019 På 16.2.2019 den 15.33, AnonymBruker skrev: Kommer an på avstand. Sykler stort sett nedover og bortover til skole, tar det ganske rolig så jeg ikke begynner å svette. Sykler da i vanlige klær så lenge det er opphold. Hjem sykler jeg raskere, siden jeg har dusj når jeg er fremme Er det regn tar jeg bare på regntøy. Før hadde jeg større avstand, men hadde dusj på jobb. Da hadde jeg sykkelklær (sykkelbukser og treningsklær) og dusja på jobb, hadde med skift. Mer å drasse på, men var veldig god start på dagen med en skikkelig økt Anonymkode: b2c17...5de Takk! Jeg lurte på hva man gjør i regn. Det finnes så mye artige klær som poncho etc men jeg ser for meg at det blir mye styr? Anonymkode: c2079...a79
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #9 Skrevet 18. februar 2019 15 timer siden, LittDiva skrev: Jo, glemte sykkelhansker. Veldig greit med grep, mot vind osv. På vinteren også en lue under hjelmen. Takk! Det var verdifull info! Anonymkode: c2079...a79
Kladd Skrevet 18. februar 2019 #10 Skrevet 18. februar 2019 På 16.2.2019 den 14.24, AnonymBruker skrev: En mil pr vei, men relativt flatt. Har ikke dusjmulighet på jobb. Sykkelshorts/bukse er et godt tips. Takk! Anonymkode: c2079...a79 Selv om du ikke har dusjmulighet, så har du kanskje skiftemulighet og evt. mulig å ta en "kattevask"? Jeg sykler i en lett ski/trenings-dress. Den er vind- og vannavstøtende og holder så lenge det ikke plasker ned. På sommeren bruker jeg bare den (evt. noe enda lettere om det er varmt), om vinteren har jeg ull under (flere lag om det er veldig kaldt). Så skifter jeg når jeg kommer på jobb. Om det pøsregner har jeg ull/treningstøy+ gore tex. Og på vinteren er det så klart viktig med hansker og noe på ørene (jeg bruker pannebånd for å ikke bli for varm). Når det ikke er for surt så bruker jeg fleece-hansker (evt. med et par tynne ullhansker under), er det mye vind og kaldt har jeg et par "klo-votter" (sånne hvor du har to og to fingre sammen) og når det er isekaldt har jeg fleece- eller ullhansker innenfor. På sommeren bruker jeg sykkelhansker uten fingre (godt å ha grep + beskyttelse om du faller av). Og husk lykt, refleks og hjelm! 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #11 Skrevet 18. februar 2019 Jeg har kattevaskmuligheter ja! Tusen takk for utfyllende tips og råd. Lista vokser mi vokser. Godt å få noen tips om hva som er lurt. Anonymkode: c2079...a79
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #12 Skrevet 18. februar 2019 Borat drakt hadde passet fint. Ledig og luftig. Anonymkode: ecc5a...29e
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #13 Skrevet 18. februar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Borat drakt hadde passet fint. Ledig og luftig. Anonymkode: ecc5a...29e Man slipper mye våte klær! Muligens litt kjølig vinterstid? Har du noen erfaringer å dele? Anonymkode: c2079...a79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå