Gå til innhold

Vil du ha en sommerkropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snart vært medlem her i 1 år. Jeg tror jeg registrerte meg rundt mai ifjor. Da var det mange desperate tråder om hvordan få sommerkropp på 1 måned. Mange som spør om det er mulig å gå ned 1-2 kg per uke. Jeg regner med det samme har skjedd hvert år.

Mitt råd til dere som vil ha en sommerkropp:
Begynn i dag! :) 

Det er mye lettere å få en sommerkropp hvis man er langsiktig. Det er enklere og bedre å tape litt etter litt enn masse kilo på kort tid. Kroppen tilpasser seg lettere ved en saktere prosess. Ingen overflødig hud som må strammes inn.

Jeg har heller ikke vært flink selv i alle disse årene, men i år vil jeg prøve! Bedre nå enn senere!

Blir dere med meg og begynne i dag? :trene:

Anonymkode: 1017e...dcb

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei bryr meg ikke så mye om det jeg :) Er fornøyd med kroppen min som den er og vil ikke la magasiner og sosialt press fortelle meg når jeg er bra nok og ikke :)

Anonymkode: 829f0...b31

Skrevet

Jeg begynte for lenge siden. Har sommerkropp hele året. Når man har vært fysisk aktiv som barn, er det lettere å komme i gang med trening senere. Muskler har "hukommelse"... har jeg hørt. 

Anonymkode: b0d39...b62

• Liker 1
Skrevet

Kan menn få lov til å være med på denne? Jeg er ikke feit, men jeg vil se ut som en ung Brad Pitt innen juni. 

Anonymkode: c7090...480

Skrevet

Slår et slag for helårskroppen jeg også. Ikke prøv, ikke start og stopp, bare gjør, og bare fortsett.

Anonymkode: 46cb1...9e1

Skrevet

Jeg har tenkt det samme! Går jeg ned 1kg i uken så er jeg i mål i god tid før sommeren, dvs jeg har muligheten til å ha vektplatå/stå uventet stille litt og fortsatt nå målet mitt før sommmeren!

Det er ca 17 uker til sommerferien, dvs potensielt mulig å gå ned 17kg før sommeren. Men jeg må legge inn påskeferie hvor planen er å holde vekten og ikke gå ned (og hvertfall ikke opp). Jeg har igjen 10-11kg, har gått ned 4,5kg hittil i år. 

Anonymkode: fea19...5a2

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slår et slag for helårskroppen jeg også. Ikke prøv, ikke start og stopp, bare gjør, og bare fortsett.

Jo, men man kan trenge en motivasjonsfaktor for å komme i gang. Har man først trent regelmessig i tre måneder, så pleier man å fortsette vanen.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig skal man være sunn hele året. Jeg skal ikke bli feit igjen til høsten liksom. Dette er en varig endring, frem til jeg blir gravid igjen om et par år og våkenetter/kolikk osv gjør at ikke kg går vekk av seg selv, da må jeg nok ta grep på nytt  

Men det er en fin årstid å starte nå, og sommerklær er morsommere når de ikke strammer og alt av muffins vises frem. 

Anonymkode: fea19...5a2

Skrevet

Jeg går for helårskroppen jeg :)  (eneste forskjellen er at jeg blir brunere og ser mer frisk og opplagt ut om sommeren)

Er ikke på noen måte strømlinjeformet, men har en vekt jeg trives med og holder meg i aktivitet selv om jeg kanskje ikke kan kalle det jeg driver med for trening.

Anonymkode: 04a64...860

Skrevet

TS her:
En helårskropp er selvsagt fint å ha, men jeg legger meg alltid på meg i høstmørket og juletiden. Jeg synes også at det er lettere å trene hvis man har et mål. Oftest starter jeg i april/mai, men i år vil jeg prøve allerede i februar. Vi får håpe at vi holder kroppen stabil etterpå også da :) 

• Liker 1
Skrevet

Har en kropp, men mangler desverre sommer😕

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, men man kan trenge en motivasjonsfaktor for å komme i gang. Har man først trent regelmessig i tre måneder, så pleier man å fortsette vanen.

Dette har du helt sikkert lest - for det står overalt hvor man enn snur seg - men ikke reflektert over. Skal utseende være hele motivasjonen, kommer den til å glippe før du får sukk for deg. (Jeg er ikke ute etter å krangle eller overbevise deg, bare informere om at du kan ha blitt lurt. Hvis du ønsker å lure deg selv, er jeg ikke interessert i å hjelpe deg. Hvis du skjønner at du er blitt lurt, trenger du ikke så mye hjelp.)

Skrevet

Jeg er med!! Hva er planen da?

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har du helt sikkert lest - for det står overalt hvor man enn snur seg - men ikke reflektert over. Skal utseende være hele motivasjonen, kommer den til å glippe før du får sukk for deg. (Jeg er ikke ute etter å krangle eller overbevise deg, bare informere om at du kan ha blitt lurt. Hvis du ønsker å lure deg selv, er jeg ikke interessert i å hjelpe deg. Hvis du skjønner at du er blitt lurt, trenger du ikke så mye hjelp.)

Nei, jeg vet av erfaring, jeg leser ikke søppel. Utseendet er alltid den begynnende motivasjonsfaktoren min, og når de andre gode effektene av trening gjør seg gjeldende etter hvert, oppdager jeg flere grunner til å fortsette treningsregimet.

Skrevet
19 minutter siden, Trening skrev:

Jeg er med!! Hva er planen da?

Spis litt mindre og tren mer. Det er planen min :) 

En app som har oversikt over kaloriene jeg tar inn og en app for styrketrening jeg skal gjøre fremover.

Skrevet

Jeg er med! Har trent i 7 uker allerede og planlegger å fortsette med det. Har fått bedre kondisjon og holdning. Prøver ellers å spise sunnere, men teller ikke kalorier. Planen er å gå ned 5 kg innen 17. Mai og ellers få en strammere og sprekere kropp. Drømmer om å kunne føle meg komfortabel i en stram kjole uten å bruke hold-in strømpebukse. 

Anonymkode: 41de5...3ec

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vet av erfaring, jeg leser ikke søppel. Utseendet er alltid den begynnende motivasjonsfaktoren min, og når de andre gode effektene av trening gjør seg gjeldende etter hvert, oppdager jeg flere grunner til å fortsette treningsregimet.

Hvis du er motivert til å fortsette med treningen, hvordan har det seg at du vil være med på "sommerkroppen" da, det betyr jo at du på et tidspunkt må ha stoppet? Du er smart, du klarer å få meg til å fortsette diskusjonen likevel. Men du kan bruke smartheten din mer konstruktivt. Ingen tror vel at det de tror på, er søppel.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er motivert til å fortsette med treningen, hvordan har det seg at du vil være med på "sommerkroppen" da, det betyr jo at du på et tidspunkt må ha stoppet? Du er smart, du klarer å få meg til å fortsette diskusjonen likevel. Men du kan bruke smartheten din mer konstruktivt. Ingen tror vel at det de tror på, er søppel.

Stemmer det. Livet kom i veien. Men mitt ønske om å se bedre ut kommer altså innenfra. Jeg tror som deg at folk som vil ha sommerkroppen stort sett mislykkes. Jeg tror også, som deg, at folk som vil se bedre ut i kjoler stort sett mislykkes. Min indre motivator for bedre utseende er annerledes og mer forskrudd enn den man serveres i media, så den virker utmerket for meg. 

Skrevet

Altså hallo. Det er veldig mange mennesker som trener kun for utseendet sin skyld som ikke gir opp. Hadde folk kun trent for helsa sin del så hadde de ikke vært så opptatt av å bygge muskler og få sprettrumpe. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså hallo. Det er veldig mange mennesker som trener kun for utseendet sin skyld som ikke gir opp. Hadde folk kun trent for helsa sin del så hadde de ikke vært så opptatt av å bygge muskler og få sprettrumpe. 

Jeg tror påstanden har grobunn i en (forståelig) tanke om at alle som skriver i denne tråden er chartersveins disipler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...