AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #1 Skrevet 16. februar 2019 Inspirert av en annen tråd. Hva er grunnen til at du ikke liker exen til kjæresten din og stebarnets mor/far. Anonymkode: 86203...7f8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #2 Skrevet 16. februar 2019 Først og fremst fordi hun blander barnet inn i voksne problemstillinger. I tillegg trakasserer, raser og skjeller hun mannen her ut for hver eneste minste ting. Hun ønsker å bestemme hva barnebidraget skal være, som er mange tusen over nav sine beregninger og forteller barnet at pappa bare er opptatt av sin nye familie når hun ikke får det som hun vil. Skal vi på ferie setter hun himmel og jord i bevegelse og truer med alt fra å holde igjen pass da hun vil presse igjennom at ikke jeg skal være med på ferien. Hun snakker mye stygt om meg til barnet, noe barnet gjenforteller her og syntes er veldig vanskelig. Barnet sier selv at det passer på å aldri sier sannheten til mor om jeg har kjøpt noe til barnet eller ordnet håret, når mor spør sier barnet alltid at det er pappa som har ordnet det. Forteller barnet at søsteren her ikke er en ordentlig søster osv. Jeg er rett og slett ordentlig lei hele moren og syntes virkelig synd på barnet som har en mor som ikke skjønner at det er først og fremst barnet som lider oppi situasjonen og som føler at mor gjør ting svært vanskelig. Dette har pågått i åresvis og ser ikke ut til å ta slutt med det første. Anonymkode: d317c...ec4 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #3 Skrevet 16. februar 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først og fremst fordi hun blander barnet inn i voksne problemstillinger. I tillegg trakasserer, raser og skjeller hun mannen her ut for hver eneste minste ting. Hun ønsker å bestemme hva barnebidraget skal være, som er mange tusen over nav sine beregninger og forteller barnet at pappa bare er opptatt av sin nye familie når hun ikke får det som hun vil. Skal vi på ferie setter hun himmel og jord i bevegelse og truer med alt fra å holde igjen pass da hun vil presse igjennom at ikke jeg skal være med på ferien. Hun snakker mye stygt om meg til barnet, noe barnet gjenforteller her og syntes er veldig vanskelig. Barnet sier selv at det passer på å aldri sier sannheten til mor om jeg har kjøpt noe til barnet eller ordnet håret, når mor spør sier barnet alltid at det er pappa som har ordnet det. Forteller barnet at søsteren her ikke er en ordentlig søster osv. Jeg er rett og slett ordentlig lei hele moren og syntes virkelig synd på barnet som har en mor som ikke skjønner at det er først og fremst barnet som lider oppi situasjonen og som føler at mor gjør ting svært vanskelig. Dette har pågått i åresvis og ser ikke ut til å ta slutt med det første. Anonymkode: d317c...ec4 Syns synd på barn som har det sånn, for mødrene ødelegger så mye for dem. At et barn ikke kan si sannheten og må skjule ting. Noen voksne er så egoistiske. Skjønner ikke at de kan være så stygge mot barna sine 😞 Anonymkode: 6d57a...715 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #4 Skrevet 16. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Først og fremst fordi hun blander barnet inn i voksne problemstillinger. I tillegg trakasserer, raser og skjeller hun mannen her ut for hver eneste minste ting. Hun ønsker å bestemme hva barnebidraget skal være, som er mange tusen over nav sine beregninger og forteller barnet at pappa bare er opptatt av sin nye familie når hun ikke får det som hun vil. Skal vi på ferie setter hun himmel og jord i bevegelse og truer med alt fra å holde igjen pass da hun vil presse igjennom at ikke jeg skal være med på ferien. Hun snakker mye stygt om meg til barnet, noe barnet gjenforteller her og syntes er veldig vanskelig. Barnet sier selv at det passer på å aldri sier sannheten til mor om jeg har kjøpt noe til barnet eller ordnet håret, når mor spør sier barnet alltid at det er pappa som har ordnet det. Forteller barnet at søsteren her ikke er en ordentlig søster osv. Jeg er rett og slett ordentlig lei hele moren og syntes virkelig synd på barnet som har en mor som ikke skjønner at det er først og fremst barnet som lider oppi situasjonen og som føler at mor gjør ting svært vanskelig. Dette har pågått i åresvis og ser ikke ut til å ta slutt med det første. Anonymkode: d317c...ec4 Kunne skrevet nesten det samme selv, ord for ord! I tillegg er hun veldig glad i å gjøre seg og barna til en enhet og har null skille mellom voksne og barn. "Pappa flyttet fra oss", "Pappa er ikke glad i oss", "Pappa vil heller være sammen med de andre enn med oss"... Jeg synes det er så stygt gjort! Barna får jo dårlig samvittighet hver gang de har det koselig hos pappa, for da svikter de mamma. Det var hun som ville ut, men da han tok henne på ordet brøt helvete løs og det har vært ekstremt utfordrende å holde en avtale gående. Jeg prøver virkelig å ikke mislike folk og skjønner at dette må handle om dypere og underliggende problemer, men hun gjør det veldig vanskelig. Anonymkode: fff18...cd9 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #5 Skrevet 16. februar 2019 Fordi hun hadde et kjærlighetsforhold til han før meg og er derfor bundet til han resten av livet med minner han ikke har med meg. Anonymkode: b38ff...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #6 Skrevet 16. februar 2019 Fordi hun legger seg i vårt privatliv, saker som ikke omhandler deres barn og absolutt ikke henne. Hun graver, graver og graver til hun får noe ut av han og han forteller for å beholde freden. Ifølge henne om han ikke forteller hver minste lille sak av vårt privat så skjuler han noe for henne og stoler ikke på han med barnet. Og under de 4 første årene av forholdet vårt så kalte hun meg alt mellom himmel og jord foran barnet, snakket stygt om både meg og bf med barnet til stede. Det barnet har hørt moren sin så mye stygt om faren sin så jeg får helt vondt inni meg...jeg har blitt kalt både hore, tøs, megge, drittkjerring, etc av et barn som ikke har forstått ordene som kom ut av munnen så nå har jeg har ytterst lite respekt for kvinnen og prater ikke med henne ved mindre jeg absolutt må. Anonymkode: 1a85e...4c9 6
Ulrikke Skrevet 16. februar 2019 #7 Skrevet 16. februar 2019 Misliker henne ikke. Hun har aldri gjort/sagt noe stygt om meg (som jeg vet om, har ikke grunn til å tro det heller). At ting innimellom har vært utfordrende er ikke utelukkende hennes feil, men rett og slett at hun og far har hatt ulike meninger om ting, eller rett og slett at man er to familier som ikke alltid har sammenfattende interesser. Altså rimelig grei "skylddeling". Skulle det være noe, så må det være måten hun har taklet det ene stebarnet mitt, som gjør at vedkommende har slitt en del. Jeg er ikke enig i måten hun har gjort det på, og jeg har hatt vondt av barnet, men det er selvfølgelig ikke sikkert at min løsning hadde vært fasiten. Og jeg er HELT sikker på at hun aldri har gjort noe av annet enn gode hensikter overfor barna! Man er bare ulike. Barna har fått lov til å være glad i meg og like meg, og de har aldri trengt å være redd for å snakke om mor hos oss eller meg hos sin mor. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #8 Skrevet 16. februar 2019 Misliker henne ikke nå lenger, jeg bare orker ikke å bruke energi på den damen. Hun snakket stygt/negativt om meg og far til barnet. Endte med at barnet ikke ville på samvær en periode. Hvis mor og far har en konflikt, forteller hun sin versjon til barnet. Det er så synd på henne som har en så lite samarbeidsvillig eks. Alt far gjør er feil. Hun gjør alt rett. I julen feks., 3 år på rad, feiret barnet sammen med mor. Hun spilte på barnets samvittighet om at hun ble alene julaften. Det var så synd på henne som ikke fikk feire med barnet sitt. Ja, det er trist ikke å feire med barnet, men hun ble ikke alene. Hun har masse familie rundt seg. At far måtte feire uten barnet 3 år på rad, gjorde visst ingenting. Hun elsker å styre samvær. Jeg er veldig for at far skal få ha barnet mest mulig, bare så det er sagt, men det skal alltid være på hennes premisser. Har hun planer en helg hun egentlig har barnet, er far en dårlig far hvis han ikke har barnet ekstra den helgen. Hvis far spør om å bytte helg, da er han en dårlig far da også. Sommerferien feks, bruker hun å dra til syden på kjæresteferie hvert år. Hvis vi så mye som tenker på hyttetur en helg, bare oss to, da er vi forferdelige mennesker som ikke tar hensyn til barnet. Det er mye slik. Hun har en mening om meg og far, men at hun er likedan (verre også) er det ikke så farlig med. For noen år siden begynte hun å behandle meg som luft. Synd, for barnet ser jo isfronten hun gir meg. Som sagt, jeg orker ikke å forholde meg til henne. Ikke at jeg har hatt så mye med henne å gjort tidligere heller, men de sure oppgulpene får far ta seg av. Ikke alltid jeg er enig med far heller når det gjelder deres uenigheter. Noen ganger er jeg på mors "side", uten at hun vet det. Nå er barnet såpass gammelt at det tenker mye selv, men merker at h*n er litt farget av mors meninger om det meste. Anonymkode: 9ae7d...7a8 2
Lycka Skrevet 17. februar 2019 #9 Skrevet 17. februar 2019 Fordi hun ikke evner å legge egen bitterhet til side og sette barnas behov først. Hennes ønske om å straffe far ved å svartmale, manipulere, sabotere og nekte all form for samarbeid går i det store og hele kun utover hennes egne barn. Synes det er utrolig trist å se et voksent, oppegående menneske miste perspektivet så totalt. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #10 Skrevet 17. februar 2019 42 minutter siden, Lycka skrev: Fordi hun ikke evner å legge egen bitterhet til side og sette barnas behov først. Hennes ønske om å straffe far ved å svartmale, manipulere, sabotere og nekte all form for samarbeid går i det store og hele kun utover hennes egne barn. Synes det er utrolig trist å se et voksent, oppegående menneske miste perspektivet så totalt. Som å høre om eks nr 1. Selv om det var hun som var notorisk utro å brøt ut av forholdet, så er det hun skal ha sympatien og oppmerksomheten. Ett av barna trenger oppfølging pga sykdom, men ved sykehusbesøk opplever vi stadig vekk at det lyves og manipuleres for at hun skal framstå best mulig, uten tanke for hva som er det beste for barnet. Kort sagt..hun er så opptatt av seg selv og kun det, at jeg etter mange år med denne egoismen ikke klarer mer og prøver å ha minst mulig kontakt for å slippe å irritere meg over dette mennesket! Eks nr 2 er en grei dame som jeg ikke har noe problem med å forholde meg til, bortsett fra at hun er vanvittig rotete og at hun skifter menn minst et par ganger i året. Det fører til at barnet sjelden har med klær med tilbake eller har det det trenger til aktiviteter på skolen/fritid. Anonymkode: 7970a...6ab
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #11 Skrevet 23. februar 2019 Pga grov omsorgssvikt, grove løgner og manipulering av barn og barnevern slik at h*n selv fremstår som et offer. Alt i alt, en som skaper en vanskelig barndom pga egoistiske hensikter. Anonymkode: 55660...ac9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå