AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Skrevet 15. februar 2019 Jeg tenker å lage risotto med kylling og rødvinssaus i morgen. Har spist dette en gang før og det var en helt nydelig kombinasjon!! Nå sitter jeg her å lurer på hvilket tilbehør som blir best. Er det noen som har tips? Grønnsaker, purreer, sopp osv.? Gjerne noe uvanblig da jeg elsker å eksprimentere 😄 Anonymkode: 71505...95c
Luckiness Skrevet 16. februar 2019 #2 Skrevet 16. februar 2019 Lager jevnlig sopprisotto og har kylling til. Spiser også lett sopprisottoen alene
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #3 Skrevet 16. februar 2019 6 minutter siden, Luckiness skrev: Lager jevnlig sopprisotto og har kylling til. Spiser også lett sopprisottoen alene Hva pleier du å bruke som tilbehør? Sopp? Grønnsaker? Anonymkode: 71505...95c
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #4 Skrevet 16. februar 2019 Stek strimler/biter av kinakål oppi. Helst mye, det er kjempegodt. Anonymkode: e8fa9...897
Luckiness Skrevet 16. februar 2019 #5 Skrevet 16. februar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva pleier du å bruke som tilbehør? Sopp? Grønnsaker? Anonymkode: 71505...95c Er bare sopprisotto med kylling til. Soppen blir «grønnsakene». Når man kjøper risotto i feks. Italia er ofte risotto retten i seg selv. Få ingredienser, men gode smaker. Ikke risotto som tilbehør til feks kjøtt og grønnsaker. 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #6 Skrevet 16. februar 2019 Jeg er litt som Luckiness, spiser gjerne risottoen som hovedrett alene. Men hvis du skal ha grønnsaker ved siden av ville jeg anbefale noe med litt tekstur i stedet for puré, siden risotto er såpass bløtt og sausete i seg selv og du skal ha rødvinssaus i tillegg. Asparges, sukkererter eller brekkbønner tror jeg ville passe godt til, bare så vidt varmebehandlet så de fremdeles er sprø i konsistensen. Gjerne med noen dråper sitron, det tror jeg kan være en god kontrast til det andre. Ellers kan grønnsakene godt røres inn i risottoen også, det pleier jeg gjøre i blant. Anonymkode: f4df0...62b 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #7 Skrevet 16. februar 2019 Pleier å lage denne! Utrolig god Anonymkode: 19f2b...245
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #8 Skrevet 16. februar 2019 2 hours ago, Luckiness said: Er bare sopprisotto med kylling til. Soppen blir «grønnsakene». Når man kjøper risotto i feks. Italia er ofte risotto retten i seg selv. Få ingredienser, men gode smaker. Ikke risotto som tilbehør til feks kjøtt og grønnsaker. Nå må det sies at de i Italia gjerne har mange retter, hvorav en eller flere er rene grønnsaksretter (stekt aubergine osv). Så de spiser grønnsaker, bare ikke på samme måte som vi er vant til, med alt på én tallerken. Anonymkode: 3466d...847
niniel Skrevet 18. februar 2019 #9 Skrevet 18. februar 2019 Surrer passe mengde rosenkål delt i to i en god olje, sammen med rødløk og hvitløk i ca 20 min, med en skvett balsamico mot slutten. Dryss pinjekjerner over til slutt. Perfekt på toppen av en "plain" risotto. 1
Djungelvrål Skrevet 18. februar 2019 #10 Skrevet 18. februar 2019 Risotto er en enestående rett. Men du kan servere litt salat eller ha brød til.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #11 Skrevet 18. februar 2019 18 minutter siden, niniel skrev: Surrer passe mengde rosenkål delt i to i en god olje, sammen med rødløk og hvitløk i ca 20 min, med en skvett balsamico mot slutten. Dryss pinjekjerner over til slutt. Perfekt på toppen av en "plain" risotto. 🤤🤤🤤 Anonymkode: 8789c...7ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå