AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Skrevet 15. februar 2019 Hei, laget nylig en konto på Tise for å få solgt unna klær jeg ikke bruker. Jeg la ut 5-6 ting på en gang og fikk mange "likes" på innleggene, og allerede flere interesserte kjøpere. Kort tid etterpå blir kontoen min stengt av, og jeg får e-post fra Tise at kontoen min har blitt flagget. For å åpne den opp igjen, krever de jeg sender inn bilde av sertifikat med bilde (greit nok), men så ønsker de også et bilde av meg som holder det ene plagget jeg selger, noe jeg personlig synes er litt ukomfortabelt å sende inn. Kontoen er koblet opp mot Facebooken min med fullt navn, e-posten min har blitt godkjent, så jeg synes det er rart de stenger av kontoen min. Det var ingenting upassende på kontoen. Er dessverre litt blank på dette og vet ikke hvilke rettigheter jeg har? Noen som kan komme med innspill? Anonymkode: 5994d...117
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #2 Skrevet 16. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, laget nylig en konto på Tise for å få solgt unna klær jeg ikke bruker. Jeg la ut 5-6 ting på en gang og fikk mange "likes" på innleggene, og allerede flere interesserte kjøpere. Kort tid etterpå blir kontoen min stengt av, og jeg får e-post fra Tise at kontoen min har blitt flagget. For å åpne den opp igjen, krever de jeg sender inn bilde av sertifikat med bilde (greit nok), men så ønsker de også et bilde av meg som holder det ene plagget jeg selger, noe jeg personlig synes er litt ukomfortabelt å sende inn. Kontoen er koblet opp mot Facebooken min med fullt navn, e-posten min har blitt godkjent, så jeg synes det er rart de stenger av kontoen min. Det var ingenting upassende på kontoen. Er dessverre litt blank på dette og vet ikke hvilke rettigheter jeg har? Noen som kan komme med innspill? Anonymkode: 5994d...117 Aldri brukt det stedet, men du har både salgsgrupper på face og finn. Hvorfor bry deg med denne salgssiden da? Hadde aldri sendt fra meg kopi av førerkort el. Til noe nettsted som virkelr så lite seriøst heller ikke bilder. Du vet ikke hva eller hvordan tingene blir brukt når du gir dem fra deg på denne måten, frivillig. Tenk deg om før du sprer iden din. Anonymkode: c2f0a...a91 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #3 Skrevet 16. februar 2019 Det kan være noen har reagert på bildene eller navnet og trodd at kontoen er fake. Evt. at noen tror du selger ting du har stjålet. Jeg ville ringt dem, og spurt om det er nødvendig å sende inn bilde av førerkort. At du tar kontakt med dem, og ikke løper med halen mellom beina, taler til din fordel. Kanskje et bilde med plaggene er nok. Og Tise er ikke useriøst. Jeg synes det er den beste salgsarenaen, da folk forplikter seg til å kjøpe ting, og ikke dropper deg i siste sekund. De tar klager på alvor også. Anonymkode: 51671...324
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #4 Skrevet 16. februar 2019 Hadde aldri tatt bilde av førerkortet mitt og sendt fra meg til noen! Anonymkode: 15113...bed 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå