Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre og jeg skal til USA i sommer og besøke min storebror. Han har ikke plass til oss, så vi skal bo på hotell.

Totalt kommer hotelloppholdet på 20 000 kroner. Siden jeg er student har mine foreldre sagt at de skal betale deler av hotellet for meg. Hvor mye har vi ikke kommet frem til ennå. (Jeg får eget soverom og bad om det har noe å si). 

Jeg har en venninne som bor i denne staten og som skal komme og bo et par netter på mitt hotellrom. 

Er det naturlig at hun betaler noe? 

Jeg føler det blir litt feil. Jeg har jo rommet uansett... 

Anonymkode: cdaef...b5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 0695f...963

• Liker 8
Skrevet

Så lenge det ikke har noe å si for størrelsen på rommet du må ha, så trenger ikke hun å betale noe. 

Anonymkode: 1c00a...12f

• Liker 1
Skrevet

Du bør sjekke om hotellet har pris per rom, eller om prisen øker per person på rommet. Du må også sjekke om foreldrene dine bestiller single eller dobbel, for plutselig ender du på et rom med en 90-seng. Dersom dere spiser frokost på hotellet, så vil dette også koste ekstra. Så da er det opp til deg om du betaler dette, eller om du ønsker å be henne betale for seg...

Anonymkode: 53450...1d4

• Liker 2
Skrevet

Nei hun bor i den staten og kunne like gjerne sovet hos seg selv men velger å ta noen netter med deg for å være med deg. Blir helt feil at hun skal betale noe

Anonymkode: 41f2a...8e1

• Liker 2
Skrevet

Hvis hotellet krever at du betaler ekstra for de to nettene syns jeg venninnen din skal betale den summen.

Anonymkode: ea26f...381

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei hun bor i den staten og kunne like gjerne sovet hos seg selv men velger å ta noen netter med deg for å være med deg. Blir helt feil at hun skal betale noe

Anonymkode: 41f2a...8e1

Nåja, TS har ikke sagt hvilken stat det dreier seg om. Noen av dem er ganske store ... 

Anonymkode: f96fb...b25

• Liker 2
Skrevet

Nei, ikke med mindre hotellet tar en avgift for at en til skal bo på rommet. 

Frokost osv. må hun selvsagt betale for selv. 

Anonymkode: 683f6...a1b

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes det er naturlig at hun betaler hvis det tilkommer ekstra kostnader. Hvis dere har rom inkludert frokost må det betales for at hun spiser frokost.

Skrevet
1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Jeg synes det er naturlig at hun betaler hvis det tilkommer ekstra kostnader. Hvis dere har rom inkludert frokost må det betales for at hun spiser frokost.

Enig i denne. Koster rommet 1000kr natten innkl frokost for en person og det koster 1200kr for to pers innkl frokost syntes jeg det er naturlig at hun betaler disse 200kr.

Skrevet

Som de fleste andre sier, hun bør kun betale de evt ekstra kostnadene som tilkommer ved en ekstra person 🙂

Anonymkode: aecde...5f0

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre og jeg skal til USA i sommer og besøke min storebror. Han har ikke plass til oss, så vi skal bo på hotell.

Totalt kommer hotelloppholdet på 20 000 kroner. Siden jeg er student har mine foreldre sagt at de skal betale deler av hotellet for meg. Hvor mye har vi ikke kommet frem til ennå. (Jeg får eget soverom og bad om det har noe å si). 

Jeg har en venninne som bor i denne staten og som skal komme og bo et par netter på mitt hotellrom. 

Er det naturlig at hun betaler noe? 

Jeg føler det blir litt feil. Jeg har jo rommet uansett... 

Anonymkode: cdaef...b5a

Jo jeg synes hun burde betale noe. Skal hun bo der like mye som deg og ha like mye rett? Så ja hun bør d. Har hun ikke råd eller foreldrene som ikke kan hjelpe henne ok da er det kanskje en annen sak?

Anonymkode: 86deb...2b0

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bør sjekke om hotellet har pris per rom, eller om prisen øker per person på rommet. Du må også sjekke om foreldrene dine bestiller single eller dobbel, for plutselig ender du på et rom med en 90-seng. Dersom dere spiser frokost på hotellet, så vil dette også koste ekstra. Så da er det opp til deg om du betaler dette, eller om du ønsker å be henne betale for seg...

Anonymkode: 53450...1d4

Stort sett er queensize senger enkeltsenger på de steder jeg har vært i USA. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...