Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien er lite støttende mot meg, da sikter jeg til mine egne foreldre. De viser ingen omtanke eller interesse for meg og samboers situasjon, og det faktum at vi er i gang med ivf behandling.

Jeg får følelsen av at de er overfladiske og ikke bryr seg, jeg har jo nylig hatt egguttak og er sykemeldt. Har hatt sterke smerter, men min mor ble sint fordi jeg ikke klarte å hjelpe henne med kjøring til flyplassen. 

Hva gjør dere andre ivf'ere med slik oppførsel ? Jeg føler at min mor ødelegger hele ivf prosessen, hun stresser meg opp og ringer hver dag får å "mase". Dette er jo en veldig kostbar prosess, og jeg trenger hvile for ar egget skal feste seg (når vi kommer dit engang). 

Anonymkode: f2973...376

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen jeg kjenner, og spesielt ikke de nærmeste oppfører seg sånn.

Jeg hadde nok blitt ganske forbanna og bedt vedkommende back the f***** off - og sagt at du ringer henne når du har kapasitet igjen. Muligens på en mer høflig måte da, men igrunnen ikke om jeg hadde blitt kjeftet på fordi jeg ikke klarte kjøre noen til flyplassen. Etter sist uttak klarte jeg jo ikke stå oppreist og knapt gå på do selv for å tisse, så akkurat i det øyeblikket hadde jeg vel ikke lagt så mye høflighet i det.

Det er jo ikke normalt - om hun faktisk er sur og negativ. 

Så tar du det opp med henne i etterkant, at denslags faktisk er uaktuelt. 

Skrevet
14 timer siden, Fnugg skrev:

Ingen jeg kjenner, og spesielt ikke de nærmeste oppfører seg sånn.

Jeg hadde nok blitt ganske forbanna og bedt vedkommende back the f***** off - og sagt at du ringer henne når du har kapasitet igjen. Muligens på en mer høflig måte da, men igrunnen ikke om jeg hadde blitt kjeftet på fordi jeg ikke klarte kjøre noen til flyplassen. Etter sist uttak klarte jeg jo ikke stå oppreist og knapt gå på do selv for å tisse, så akkurat i det øyeblikket hadde jeg vel ikke lagt så mye høflighet i det.

Det er jo ikke normalt - om hun faktisk er sur og negativ. 

Så tar du det opp med henne i etterkant, at denslags faktisk er uaktuelt. 

Jeg har besluttet å ta avstand fra min mor fremover, hun ødelegger hele ivf opplevelsen og stresser meg veldig mye.

Hun ringer konstant og har til å med sagt at hun ikke trenger flere barnebarn. Jeg svarte da ( hvorvidt du får flere barnebarn eller ei er ikke opp til deg å bestemme, det er meg og min manns liv). Jeg er den siste i søskenflokken som skal få barn, og jeg tror kanskje hun har angst for å miste meg og hjelpen hun har fått.. Ikke vet jeg.

Mine foreldre er begge negative til at jeg har en mann som stiller opp for meg. Han er verdens snilleste samboer, men de har vært ganske frekk mot han. De prøver å lete etter feil, min mor er verst. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har besluttet å ta avstand fra min mor fremover, hun ødelegger hele ivf opplevelsen og stresser meg veldig mye.

Hun ringer konstant og har til å med sagt at hun ikke trenger flere barnebarn. Jeg svarte da ( hvorvidt du får flere barnebarn eller ei er ikke opp til deg å bestemme, det er meg og min manns liv). Jeg er den siste i søskenflokken som skal få barn, og jeg tror kanskje hun har angst for å miste meg og hjelpen hun har fått.. Ikke vet jeg.

Mine foreldre er begge negative til at jeg har en mann som stiller opp for meg. Han er verdens snilleste samboer, men de har vært ganske frekk mot han. De prøver å lete etter feil, min mor er verst. 

Tuller du?

Det høres vel i det hele tatt ut som moren din ikke er helt helt bevart.

Skrevet

Høres ikke lett ut for dere. Forstår de egentlig hva det innebærer? Til og med min tjukkhuda sjef grep tak i meg etter at jeg hadde hatt en dag med egenmelding fordi hun ble bekymret, ba meg om ta det helt med ro, og ikke stresse. Spurte om jeg trengte avlastning. 

Høres ut som moren/foreldrene dine sliter med noe på et generelt grunnlag, og at de har det vanskelig. 

Anonymkode: 6d3b2...3e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...