AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Skrevet 15. februar 2019 Jeg er så sint når jeg tenker på det. Jeg har hatt en jævlig barndom med kontroll, vold i hjemmet, psykisk mishandling, sykdom og mobbing. Jeg sitter som voksen med varige men og voldsoffereratatning. Jeg vet at jeg er voksen nå, og må ta ansvar for mitt eget liv heretter. Jeg går i terapi, og prøver mitt beste. Jeg er ikke i jobb nå pga sykdom. Har kuttet kontakt med den værste forelderen min, men den andre jeg fremdeles har kontakt med kjefter på meg for at jeg ikke gjør noe. Kritiserer meg for alt. Jeg er klar over at jeg ikke kan lene meg tilbake, og bare skylde på oppveksten min for resten av livet. Men faen, h*n kan kjefte på seg selv!! Hvordan tenker foreldre som gir barnet sitt en sånn oppvekst at det skal gå egentlig!? Hva med å se seg selv i speilet for en jævla gangs skyld, og innrømme ovenfor seg selv at man har feilet? Er så forbanna over foreldre som kjefter på barn etter at de selv har ødelagt dem. Trengte bare å skrive det. Jeg gjør mitt beste, og vil ta tak i mitt liv. Men det tar tid å jobbe med så omfattende traumer, diagnoser og sykdom. Det er ikke gjort på dagen. Blir så sint. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: f6fc3...ce0 5
Morten1 Skrevet 15. februar 2019 #2 Skrevet 15. februar 2019 Jeg kan ikke si hva du skal gjøre, men jeg hadde smelt tilbake ganske fort, om det så hadde ført til at den andre part hadde fått dårlig samvittighet resten av livet hadde jeg ikke latt en slippe unna om den hadde ødelagt meg i barndommen. Kanskje du trenger en utblåsning? Ikke vet jeg.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 15. februar 2019 #3 Skrevet 15. februar 2019 Får du god psykologoppfølgning? Slike ting tar lang tid å bearbeide. Man må nesten ta tiden til hjelp. Har du vurdert å søke til Modum bad?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #4 Skrevet 15. februar 2019 Sikket ikke det du vil høre, men den forelderen du fortsatt har kontakt med sier nok disse tingene fordi vedkommende er glad i deg, og får vondt av se på at livet ditt går til helvete. (Selv om vedkommende har bidratt til det) Anonymkode: 95e32...ca1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 15. februar 2019 #5 Skrevet 15. februar 2019 Dette er ikke din feil. Du har ingen skyld i det som skjedde. Du har heller ikke valgt å bli syk eller slite. Ville bare legge til det. ❤️
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #6 Skrevet 15. februar 2019 5 minutter siden, Morten1 skrev: Jeg kan ikke si hva du skal gjøre, men jeg hadde smelt tilbake ganske fort, om det så hadde ført til at den andre part hadde fått dårlig samvittighet resten av livet hadde jeg ikke latt en slippe unna om den hadde ødelagt meg i barndommen. Kanskje du trenger en utblåsning? Ikke vet jeg. Ja. 5 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Får du god psykologoppfølgning? Slike ting tar lang tid å bearbeide. Man må nesten ta tiden til hjelp. Har du vurdert å søke til Modum bad? Helt ok. Ja, faktisk. Har du erfaring derfra? Jeg tror det er bra der. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikket ikke det du vil høre, men den forelderen du fortsatt har kontakt med sier nok disse tingene fordi vedkommende er glad i deg, og får vondt av se på at livet ditt går til helvete. (Selv om vedkommende har bidratt til det) Anonymkode: 95e32...ca1 Det er bra det, at h*n vil at jeg skal opp og frem. Det vil jeg selv også. Men å kjefte på meg pga det jeg sliter med den dag i dag pga oppveksten er helt horribelt. Det er deres skyld, ikke min! Ts Anonymkode: f6fc3...ce0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #7 Skrevet 15. februar 2019 Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev: Dette er ikke din feil. Du har ingen skyld i det som skjedde. Du har heller ikke valgt å bli syk eller slite. Ville bare legge til det. ❤️ Takk<3 Anonymkode: f6fc3...ce0 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 15. februar 2019 #8 Skrevet 15. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja. Helt ok. Ja, faktisk. Har du erfaring derfra? Jeg tror det er bra der. Det er bra det, at h*n vil at jeg skal opp og frem. Det vil jeg selv også. Men å kjefte på meg pga det jeg sliter med den dag i dag pga oppveksten er helt horribelt. Det er deres skyld, ikke min! Ts Anonymkode: f6fc3...ce0 Har vært på traumeavdelingen på Modum Bad selv ja. De er veldig flinke. Anbefaler deg å sende en søknad dit
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #9 Skrevet 15. februar 2019 1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Har vært på traumeavdelingen på Modum Bad selv ja. De er veldig flinke. Anbefaler deg å sende en søknad dit Godt å høre. Takk for fine meldinger Anonymkode: f6fc3...ce0 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 15. februar 2019 #11 Skrevet 15. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt å høre. Takk for fine meldinger Anonymkode: f6fc3...ce0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #12 Skrevet 15. februar 2019 Det er ikke din feil. Men du må akseptere at det har skjedd og at de som har skyld i det antageligvis ikke vil påta seg skyld. Det kan ikke du endre og det er ikke noe du kan endre. Det er heller ikke din feil. Men det er en viktig erkjennelse å få for å kunne legge bort bitterhet. Du kan ikke endre andre eller fortiden. Men fremtiden er bare din. Anonymkode: 3a301...2c2 5
Gjest BearMama Skrevet 15. februar 2019 #13 Skrevet 15. februar 2019 Hadde ærlig talt bedt han ryke og reise.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #14 Skrevet 15. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke din feil. Men du må akseptere at det har skjedd og at de som har skyld i det antageligvis ikke vil påta seg skyld. Det kan ikke du endre og det er ikke noe du kan endre. Det er heller ikke din feil. Men det er en viktig erkjennelse å få for å kunne legge bort bitterhet. Du kan ikke endre andre eller fortiden. Men fremtiden er bare din. Anonymkode: 3a301...2c2 Jeg vet. Jeg bare vet ikke hvor mange fler ganger jeg kan ta imot kjeft for dette som ikke er min feil. Da får jeg heller kutte ut den andre forelderen min også. Ts Anonymkode: f6fc3...ce0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #15 Skrevet 15. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet. Jeg bare vet ikke hvor mange fler ganger jeg kan ta imot kjeft for dette som ikke er min feil. Da får jeg heller kutte ut den andre forelderen min også. Ts Anonymkode: f6fc3...ce0 Antageligvis så er det dårlig samvittighet som forårsaker kjeften...Det er nok ingen trøst sånn sett, men det er jo en årsak bak aggresjonen. Om jeg var deg ville jeg ikke bitt på, ikke snakket om akkurat det med den foreldren men prøvd å legge ett lokk på den delen å fokusert på fremtiden. Anonymkode: 3a301...2c2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #16 Skrevet 15. februar 2019 Kan jeg også bare skyte inn en ting; ikke la deres forståelse av din situasjon være noe avgjørende for at du skal få det bedre. For sjansen er at de aldri kommer til å forstå eller unnskylde seg. At du får det bedre må være separat fra dem. Jeg skjønner det er vanskelig, absolutt, men de kan ikke henge sammen. Og kanskje en utblåsning er det som trengs? Anonymkode: 3d15f...0c4 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #17 Skrevet 16. februar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet. Jeg bare vet ikke hvor mange fler ganger jeg kan ta imot kjeft for dette som ikke er min feil. Da får jeg heller kutte ut den andre forelderen min også. Ts Anonymkode: f6fc3...ce0 Dette. Du kan ikke forvente noen innrømmelser. Da kommer du bare til å fortsette å bli såret. Den personligheten til den som ødela barndommen din kommer ikke til å endre seg og plutselig innse hva som er gjort urett. Hadde den evnen eksistert hadde ikke barndommen din vært ødelagt i første omgang. Anonymkode: 475be...07f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #18 Skrevet 16. februar 2019 På 15.2.2019 den 22.56, AnonymBruker skrev: Antageligvis så er det dårlig samvittighet som forårsaker kjeften...Det er nok ingen trøst sånn sett, men det er jo en årsak bak aggresjonen. Om jeg var deg ville jeg ikke bitt på, ikke snakket om akkurat det med den foreldren men prøvd å legge ett lokk på den delen å fokusert på fremtiden. Anonymkode: 3a301...2c2 Vet ikke om jeg er enig i å legge lokk på den delen. Hvis det er noen som skulle kjeftet nå, så er det jo meg. Er enig i å fokusere på fremtiden. Jeg kan ikke ta imot kjeft i voksen alder, itillegg til denne barndommen.. H*n får slutte med det, eller så går det nesten ikke å ha kontakt. Ts Anonymkode: f6fc3...ce0
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #19 Skrevet 16. februar 2019 På 15.2.2019 den 23.23, AnonymBruker skrev: Kan jeg også bare skyte inn en ting; ikke la deres forståelse av din situasjon være noe avgjørende for at du skal få det bedre. For sjansen er at de aldri kommer til å forstå eller unnskylde seg. At du får det bedre må være separat fra dem. Jeg skjønner det er vanskelig, absolutt, men de kan ikke henge sammen. Og kanskje en utblåsning er det som trengs? Anonymkode: 3d15f...0c4 Veldig sant. Er så enig. Er viktig det du poengterer her. Min lykke kan ikke være avhengig av andres forståelse. Selvom det er jævlig ubeskrivelig vanskelig å ikke få anerkjennelse for det man har opplevd.. ts Anonymkode: f6fc3...ce0
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #20 Skrevet 16. februar 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette. Du kan ikke forvente noen innrømmelser. Da kommer du bare til å fortsette å bli såret. Den personligheten til den som ødela barndommen din kommer ikke til å endre seg og plutselig innse hva som er gjort urett. Hadde den evnen eksistert hadde ikke barndommen din vært ødelagt i første omgang. Anonymkode: 475be...07f Sant. Jeg har ingen tro på det heller. Hvertfall ikke fra forelderen jeg har kuttet ut. Ts Anonymkode: f6fc3...ce0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå