Gjest rabiate Skrevet 11. april 2005 #1 Skrevet 11. april 2005 Har blitt spurt om jeg vil pakke opp gaver i min venns bryllup. Å jeg sa ja ville heller det enn å servere under middagen!!!!!!!!!!!!!! Men over på temaet!!! Er det noen som har litt tips å komme med???
Minerva Grey Skrevet 11. april 2005 #2 Skrevet 11. april 2005 Ha en liten bok hvor du noterer hvem som gir hva. Kort og gave kommer fort bort fra hverandre! Nummerlapper som du kan plassere på gavene kan også være en idé, særlig om flere gir liknende ting. (Dersom de får 3 brødristere, kan det være lurt at du har nummerlapper som passer med nummerene i boka.) Dersom det er mange gjester, kan det være lurt om dere er flere om jobben - dersom det bare er deg kan det være lurt å spørre om du får lov til å kapre et par gjester til hjelp. Kanskje mødrene?
Gjest Melk Skrevet 11. april 2005 #3 Skrevet 11. april 2005 Skriv nøyaktig hva de får, eks ikke bare "glass", men "6 vinglass Hadeland" Vi fikk glass av amnge, mn aner ikke hvem som ga hvor mange, eller hv slags type. Også dumt at det bare står "fat", når vi fikk 2 blå og et grønt...
Gjest rabiate Skrevet 11. april 2005 #5 Skrevet 11. april 2005 Tusen takk!!!! Ble litt "klokere" Er det mere jeg må tenke på?
Gjest Gjesta Skrevet 11. april 2005 #6 Skrevet 11. april 2005 Pakk alt som kommer i emballasje pent opp og ta vare på eskene. Dersom brudeparet vil bytte noe trenger de eskene
Gjest Dalwhinnie Skrevet 11. april 2005 #7 Skrevet 11. april 2005 Ha klar små selvklebende merkelapper (gjerne ferdigskrevne på forhånd) med nr x 2 - en lapp på gaven og en på kortet. I tillegg har du en bok hvor gavene skrives opp etter nr med beskrivelse av gaven (detaljert, slik Melk skrev) og hvem den er fra. Og husk saks! Med mindre det er et veldig lite bryllup, så trenger du hjelp. Fint om det kan være to til å pakke opp og en til å skrive i boka. Jeg synes det er fint om en kan bruke venner, søskenbarn eller lignende til dette - ikke de mer sentrale gjestene som f.eks. foreldre eller forlovere. Lykke til! :-)
Gjest rabiate Skrevet 11. april 2005 #8 Skrevet 11. april 2005 takk takk!! Er det flere gode råd som ligger på lur?
Augustbrud02 Skrevet 12. april 2005 #9 Skrevet 12. april 2005 Sett av god tid til dette, for det tar tid. Pass også må å være i lokalet tidlig, slik at du er klar for å sette i gang når gjestene begynner å komme.
Lia Skrevet 12. april 2005 #11 Skrevet 12. april 2005 Og husk på å ta med et par gode sakser! Kan være vrient å få av sånne gavebånd.
Gjest rabiate Skrevet 12. april 2005 #12 Skrevet 12. april 2005 DA har jeg notert: - bok til å skive opp gavene i (Nøyaktig hva og antall) - Selvklebene merkelapper (skriver samme nr i boka, som lapp jeg klistrer i kort å på gave) -Gode sakser -Hjelp fra noen (Min Kjære, annen venn) Skal pakke opp gavene under middagen, håper å bli færdig til kaffen. Har vell 4 timer på meg... Er det nå noe jeg har glemt?
smilepia Skrevet 12. april 2005 #13 Skrevet 12. april 2005 På siden av spørsmålet her, men kanskje noe å tenke på for brudene? Fikk høre om noen som spesifikt ikke ønsket innpakkingspair på bryllupsgavene sine. Og syntes det var en topp idè. Brudeparet selv får jo aldri se de innpakkede gavene (mest sannsynlig da), og da blir det mindre å gjøre for "oppakkerene" på bryllupsdagen. Og det blir mindre papir som bare blir kastet. Nevnte dette i butikken da vi registrerte ønskelista vår, og det var udelt positive reaksjoner fra dem også. De sa de ofte ville og foreslo nettop det på bryllupsgaver, men at gjestene som oftest nektet. Syntes som sagt det var en god ide, så ville bare dele den med dere andre.
linky Skrevet 12. april 2005 #14 Skrevet 12. april 2005 På siden av spørsmålet her, men kanskje noe å tenke på for brudene? Fikk høre om noen som spesifikt ikke ønsket innpakkingspair på bryllupsgavene sine. Og syntes det var en topp idè. Brudeparet selv får jo aldri se de innpakkede gavene (mest sannsynlig da), og da blir det mindre å gjøre for "oppakkerene" på bryllupsdagen. Og det blir mindre papir som bare blir kastet. Nevnte dette i butikken da vi registrerte ønskelista vår, og det var udelt positive reaksjoner fra dem også. De sa de ofte ville og foreslo nettop det på bryllupsgaver, men at gjestene som oftest nektet. Syntes som sagt det var en god ide, så ville bare dele den med dere andre. dette har jeg aldri hørt om før. men sant som du sier.
Gjest rabiate Skrevet 12. april 2005 #15 Skrevet 12. april 2005 D var ikke så dumt!!! Skal si det videre det! Er d flere gode råd, hva gjør dere?
linky Skrevet 12. april 2005 #16 Skrevet 12. april 2005 D var ikke så dumt!!! Skal si det videre det! Er d flere gode råd, hva gjør dere? Jeg ville holdt meg til en ting. men det er jo opp til deg.
wok Skrevet 13. april 2005 #18 Skrevet 13. april 2005 Hvis du kan påvirke det, er det fint at gavebordet er stort, med sid duk. Da kan esker skjules under bordet. Sett opp gavene sammen med kortene fint på bordet. Ha med søppelsekker til gavepapir. Ellers har jeg sett bryllupsgaver pakket inn i cellofan, da er det jo unødvendig å pakke opp, og det tar seg godt ut på gavebordet.
Gjest rabiate Skrevet 13. april 2005 #19 Skrevet 13. april 2005 Takk for tipset Wok!!!! Skal høre hva de sier.. Har jeg fått med meg alt eller er det noe jeg har glemt?? De skal være 60 gjester på middagen å enda flere til kaffen... Burde vi være mange pakke åpnere??
Gjest Anonymous Skrevet 13. april 2005 #20 Skrevet 13. april 2005 Samle inn alle penger og gavekort, ikke la det bli liggende på gavebordet. Var i et bryllup der det ble stjålet av pengegavene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå