Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker å ha glød i ansiktet, men hr aldri funnet noe særlig bra som gløder på huden min. Det pleier å glitre for mye av disse shimmer-krenene og highlighter'ne! Men nå har jeg altså oppdaget vaseline! Et lite lag under foundationen eller pudderet gjør underverker!! Skikkelig fin glød👌

Anonymkode: ad11c...8f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg elsker å ha glød i ansiktet, men hr aldri funnet noe særlig bra som gløder på huden min. Det pleier å glitre for mye av disse shimmer-krenene og highlighter'ne! Men nå har jeg altså oppdaget vaseline! Et lite lag under foundationen eller pudderet gjør underverker!! Skikkelig fin glød👌

Dette var kanskje ikke det beste. Billig og funker kanskje der og da, men vaselin legger seg som en tett hinne på huden, vil tette porene og skape akne hos mange. Men det var smart kommet på, det skal du ha! 😀 Personlig unngår jeg alle kremer med såkalte mineraloljer  (petrolutum, vaselinum liquidum, vaselin etc) da det bare tetter porer ( er KO medogene)og er et petroleumsprodukt. Liker den engelske REN- serien fex, den har null av uønskede og komedogene stoffer

Endret av InaM
  • Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan rapsolje gjøre samme nytten? Jeg kjenner en dame på 90 år som har veldig ung hud og hun har brukt kun rapsolje i ansiktet i mange mange år :) 

Anonymkode: bbb22...189

• Liker 1
Skrevet

Rapsolje skader ikke huden slik en vaselin kan gjøre.

Skrevet

...pudderet må jo klisse seg fast i klumper?

Anonymkode: c0e98...70f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Rapsolje skader ikke huden slik en vaselin kan gjøre.

Ja, ting som bare blir liggende oppå huden som vaselin, vil også tørke ut huden om brukes mye. Bare tenk på leppepomader med mineraloljer, gjør leppene bare verre. Trekker ikke ned i huden. Rene naturlige oljer er mye bedre enn petroleumsolje ja og kan erstatte dyre og billige kremer med mye rart i som miljøskadelige siloxaner. Vaselin er ekkelt, skjønner ikke at det lures inn i så mye. Eller jo, det er jo fordi det er så billig. Skal  prøve rapsolje 😀

• Liker 1
Skrevet

Det finnes foundation med glød🙂 holdbarheten på sminken utover dagen må jo være grusom med vaselin under.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

...pudderet må jo klisse seg fast i klumper?

Nei faktisk ikke, er jo ikke kjempemye jeg smører på, et tynt lag. Blir værtfall veldig fint med litt solpudder over 👌 har brukt vaseline 4 dager nå og merker ikke noe dårligere hud, enda i allfall.. - Ts

Skrevet
1 time siden, Nerine_ skrev:

Det finnes foundation med glød🙂 holdbarheten på sminken utover dagen må jo være grusom med vaselin under.

Fin glød utover hele dagen, føler pudderet sitter ekstra godt.. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fin glød utover hele dagen, føler pudderet sitter ekstra godt.. 

Du føler pudderet sitter ekstra godt oppå det som må være verdens mest klissete og seige guff? Jaha. 

• Liker 3
Skrevet

Bruk heller kokosolje, kjempebra for huden og ikke skadelig i det hele tatt.

Kjøp et sånt digert glass på matbutikken, eller Cocosa Extra Virgin (Grønn etikett) i helsekosten hvis du vil være litt mer fancy og liker litt lett kokoslukt. Kjempebra for både hud og hår. Shea butter er også fantastisk.

Men, grunnen til at jeg klikket meg inn på tråden sånn i utgangspunkter var egentlig for å si at "alt går med vold og vaselin" :biggrin:

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet
29 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Kokosolje er også komedogent, då. 

Skrevet
40 minutter siden, Nerine_ skrev:

Du føler pudderet sitter ekstra godt oppå det som må være verdens mest klissete og seige guff? Jaha. 

Ja som sagt så er det et veldig tynt lag jeg har på da! 

Skrevet

Jeg tror du er en liten tøysekopp, jeg. 

Anonymkode: c1d9c...581

Skrevet
37 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Kjøp et sånt digert glass på matbutikken, eller Cocosa Extra Virgin (Grønn etikett) i helsekosten hvis du vil være litt mer fancy og liker litt lett kokoslukt. Kjempebra for både hud og hår. Shea butter er også fantastisk.

Men, grunnen til at jeg klikket meg inn på tråden sånn i utgangspunkter var egentlig for å si at "alt går med vold og vaselin" :biggrin:

Enig! Egentlig de fleste oljer som ikke er prosessert så mye. Har god erfaring med kokos, shea, argan og jojoba. Bruker omtrent ikke noe annet. Det funker til sminkefjerning, rens, fuktighet, eksem, babypleie osv. Og koster en brøkdel av alt av hudpleieprodukter. Vaselin er unødvendig, og ikke særlig bra. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Tigress skrev:

Kokosolje er også komedogent, då. 

Vel? Etter at jeg begynte å bruke kokosolje og andre oljer er huden min mye renere og friskere. 

Gjest Tigress
Skrevet
2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Vel? Etter at jeg begynte å bruke kokosolje og andre oljer er huden min mye renere og friskere. 

Så flott, då. Kokosolje er akkurat like komedogent for det. 

Skrevet
8 minutter siden, Tigress skrev:

Så flott, då. Kokosolje er akkurat like komedogent for det. 

Ok, men det funker for meg! 😉😂

Gjest Tigress
Skrevet
1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Ok, men det funker for meg! 😉😂

Flott. Men du råda TS til å bruke kokosolje fordi det var bra for huda, og då synest eg det var greitt å peike på at kokosolje er komedogent, det er eit problem for mange, veit du. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...