AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Del Skrevet 15. februar 2019 Både jeg og barna mine har fått alle vaksiner gjennom vaksinasjonsprogrammet. Jeg hadde meslinger som barn, det samme hadde barna mine. Dette etter at vi hadde fått vaksiner mot det. Spørsmålet er om den vaksinen bare hjelper sånn at vi ikke ble dødssyke? Anonymkode: 8607b...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #2 Del Skrevet 15. februar 2019 Vi har vel hatt alt av sykdommer i barndommen. Røde hunder, kusma, vannkopper etc. Anonymkode: 8607b...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #3 Del Skrevet 15. februar 2019 Det er alltid noen som kan smittes selv om de er vaksinerte. Er selv feks fullvaksinert mot hep.B, men har ikke tilstrekkelig med antistoffer i blodet likevel til å regnes som fullvaksinert. Det kan høres ut som du og dine barn havner i den kategorien mtp meslinger, og derfor er det jo ekstra viktig med flokkimmunnitet, da man aldri vet hvem som kan bli syk. Vaksinen kan likevel gi en viss beskyttelse slik at man får et mildere forløp. Er du sikker på det var meslinger dere hadde forresten? Det har ikke vært så mange tilfeller av det i Norge på mange år, så dere har jo hatt maks uflaks mtp dårlig virkning av vaksine, samt eksponering av smitte. Anonymkode: ccaf6...a47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #4 Del Skrevet 15. februar 2019 Vaksinen skal jo gjøre at man ikke får sykdommen. Jeg kjenner ingen som har hatt meslinger, alle er vaksinerte. Meslinger er nesten utryddet her til lands på grunn av vaksinen, så det er svært merkelig at barna dine har hatt det. De må jo smittes et sted, og meslinger går ikke rundt som en forkjølelse liksom. For et par år siden hadde en gutt i klassen til min sønn familie fra utlandet på besøk, og en av disse var smittet med meslinger før han kom. Han ble da syk her i Norge. Det var avisskriverier og smitteverntiltak og hele pakka, så det gikk liksom ikke hus forbi heller. Jeg var gravid og fikk telefon fra helsesøster på skolen som ba meg dra til lege for å dobbeltsjekke antistoffer. Virkelig holoi kan man si. Men til ditt spørsmål: Kanskje vaksiner ikke funker på enkelte? Anonymkode: d7660...78b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #5 Del Skrevet 15. februar 2019 Jeg er 100% sikker på at det var meslinger. Vi ferierte mye i utlandet fra barn var små og det var faktisk etter en tur til Tyrkia den eldste fikk meslinger. Den yngste fikk det etter en tur i Egypt. Jeg var aldri i utlandet som barn, men mamma sa at jeg har hatt alt som kan fåes av sykdommer som barn. Anonymkode: 8607b...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #6 Del Skrevet 15. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 100% sikker på at det var meslinger. Vi ferierte mye i utlandet fra barn var små og det var faktisk etter en tur til Tyrkia den eldste fikk meslinger. Den yngste fikk det etter en tur i Egypt. Jeg var aldri i utlandet som barn, men mamma sa at jeg har hatt alt som kan fåes av sykdommer som barn. Anonymkode: 8607b...3a7 Fascinerende da, at begge barna har fått det på tross av vaksiner. Du burde nesten kontakte en infeksjonsmedisiner og høre om de har en forklaring. Vet ikke om det er andre antistoffer som dannes ved vaksiner enn ved gjennomgått sykdom, men kanskje de vil teste dere? Sikker på du er vaksinert mot meslinger? Vet at mine foreldre ikke er det, uten å vite hvor gammel du er da? Husker du forresten hvor gamle barna var da de hadde det? De skal vel ha flere doser gjennom barndommen. Anonymkode: ccaf6...a47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 15. februar 2019 #7 Del Skrevet 15. februar 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #8 Del Skrevet 15. februar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Både jeg og barna mine har fått alle vaksiner gjennom vaksinasjonsprogrammet. Jeg hadde meslinger som barn, det samme hadde barna mine. Dette etter at vi hadde fått vaksiner mot det. Spørsmålet er om den vaksinen bare hjelper sånn at vi ikke ble dødssyke? Anonymkode: 8607b...3a7 Betviler at dere har klart å få meslinger til tross for vaksin, både du og barna dine. Les på fhi.no om vaksine og meslinger. Ble meslingesykdommen deres påvist hos lege? Hva gjorde legen videre, bortsett fra å rapportere til fhi? Dere er nemlig forskningskandidater om dette stemmer. Jeg vil helst tro dere har fått en annen utslettsykdom. Anonymkode: bb662...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå