AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Skrevet 15. februar 2019 Jeg har ikke fryser (dypfryser), kun vanlig frys som er på kjøleskapet. Kan man fryse ned vanlig mat der, og kan man fryse ned is f.eks?Står på mange produkter av mat at det må være 18- grader for at det skal kunne holde seg i frysen, men det er vel ikke 18- i frysen på kjøleskapet? Hvor mange grader er det i frysen på kjøleskapet? Finner ikke at det står noen steder. Har kjøpt det brukt, så anner ikke. Har ikke dypfryser og har kjøpt masse mat nå, så er redd maten blir dårlig.. Anonymkode: a0951...59d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #2 Skrevet 15. februar 2019 Jeg bruker min på samme måten som jeg ville brukt en dypfryser. Anonymkode: ca14a...cb7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #3 Skrevet 15. februar 2019 Jeg har både dypfrysee og fryser som er integrert i kjøleskapet. Bruker de på akkurat på samme måte...til kjøtt, is, grønnsaker osv.. Anonymkode: 437a9...a97
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #4 Skrevet 15. februar 2019 Hva slags fryser er det? Del av kombiskap, eller kjøleskap med fryseboks? På kjøleskapet gir ingen mening. Er fryseren inni kjøleskapet, eller over eller under? Anonymkode: 77a7a...d55
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #5 Skrevet 15. februar 2019 Hvis det er en sånn minifryser inni selve kjøleskapet, pleier de å holde rundt 2-5 minus. Dette er ikke godt nok for langtidsoppbevring av mat, men for noen få uker holder det. De er ofte merket med stjerner, for å indikere temperatur. Har din det? Anonymkode: 19a59...ad6 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #6 Skrevet 15. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags fryser er det? Del av kombiskap, eller kjøleskap med fryseboks? På kjøleskapet gir ingen mening. Er fryseren inni kjøleskapet, eller over eller under? Anonymkode: 77a7a...d55 Ts: kjøleskapet er over fryseren. Det heter vel kombinert fryser på kjøleskap? Anonymkode: a0951...59d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #7 Skrevet 15. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bruker min på samme måten som jeg ville brukt en dypfryser. Anonymkode: ca14a...cb7 Jeg glemte å skrive at frysen i kjøleskapet mitt er et separat skap nederst, med egen dør. Anonymkode: ca14a...cb7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #8 Skrevet 15. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er en sånn minifryser inni selve kjøleskapet, pleier de å holde rundt 2-5 minus. Dette er ikke godt nok for langtidsoppbevring av mat, men for noen få uker holder det. De er ofte merket med stjerner, for å indikere temperatur. Har din det? Anonymkode: 19a59...ad6 Ts: Det er ingen ting sted hvor det står om temperatur. Jeg bare merker at denne fryseren på dette kjøleskapet ikke er så bra. Kjøpte is somm jeg har puttet inni og nå to timer senere er isen veldig bløtt..Har fått nytt kjøleskap, og tror at den gamle frysen, som jeg hadde før var mye bedre... har sånn frys som er over kjøleskapet. Anonymkode: a0951...59d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #9 Skrevet 15. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ts: kjøleskapet er over fryseren. Det heter vel kombinert fryser på kjøleskap? Anonymkode: a0951...59d Noen ganger er kjøleskapet øverst, noen ganger er fryseren øverst, og det blir det samme, derfor heter det kombiskap. Men da skal fryseren din kunne være like kald som en fryseboks, og brukes på samme måte som en fryseboks. Anonymkode: 77a7a...d55
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #10 Skrevet 15. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: Det er ingen ting sted hvor det står om temperatur. Jeg bare merker at denne fryseren på dette kjøleskapet ikke er så bra. Kjøpte is somm jeg har puttet inni og nå to timer senere er isen veldig bløtt..Har fått nytt kjøleskap, og tror at den gamle frysen, som jeg hadde før var mye bedre... har sånn frys som er over kjøleskapet. Anonymkode: a0951...59d Jeg har sånn fryser, bruker den til alt mulig og alt er dypfryst, også is. Kan det være noe galt med din frysedel? Anonymkode: 25a2d...8bf
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #11 Skrevet 15. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg glemte å skrive at frysen i kjøleskapet mitt er et separat skap nederst, med egen dør. Anonymkode: ca14a...cb7 Det er en dypfryser; skal holde -18. Anonymkode: 19a59...ad6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #12 Skrevet 15. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts: Det er ingen ting sted hvor det står om temperatur. Jeg bare merker at denne fryseren på dette kjøleskapet ikke er så bra. Kjøpte is somm jeg har puttet inni og nå to timer senere er isen veldig bløtt..Har fått nytt kjøleskap, og tror at den gamle frysen, som jeg hadde før var mye bedre... har sånn frys som er over kjøleskapet. Anonymkode: a0951...59d Det var dumt. Hvor lenge har det stått plugget i? Er det noe sted du kan regulere temperaturen? Hvis det har fått god tid på seg til å bli kaldt, og iskrem blir myk, har du fått tak i et kombiskap med defekt fryser, kjipt at folk selger ødelagte ting. Anonymkode: 77a7a...d55
FrodeF Skrevet 15. februar 2019 #13 Skrevet 15. februar 2019 Men hvorfor i alle dager sjekker du ikke hvor kaldt det er i fryseren? Det er ikke så vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #14 Skrevet 15. februar 2019 5 minutter siden, FrodeF skrev: Men hvorfor i alle dager sjekker du ikke hvor kaldt det er i fryseren? Det er ikke så vanskelig. Hm. Du sier noe der. Det viktige er jo hvor kaldt det faktisk er, ikke om det er en type fryser som "skal" bli så og så kald... og så er det aktuelle skapet kanskje gammelt og defekt også. Anonymkode: 77a7a...d55
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #15 Skrevet 15. februar 2019 Kjøp et termometer og legg inni fryseren. Har du mulighet til å skru på temperaturen? Noen ganger er det temperatur andre ganger nivå. Anonymkode: 46495...af2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #16 Skrevet 15. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var dumt. Hvor lenge har det stått plugget i? Er det noe sted du kan regulere temperaturen? Hvis det har fått god tid på seg til å bli kaldt, og iskrem blir myk, har du fått tak i et kombiskap med defekt fryser, kjipt at folk selger ødelagte ting. Anonymkode: 77a7a...d55 Ts: kjøleskap har stått plugget i i 3 måneder. Nei, jeg fikk det gratis. Skal fungere helt fint, sa de. Fikk det gjennm frivillighetssentralen som gir ting til folk som mangler ting. Kommer hjemmenifra så hadde jo ingenting. Derfor fikk jeg detda. De sa det var et helt nytt kjøleskap, lite brukt altså. Anonymkode: a0951...59d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå