AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Skrevet 15. februar 2019 Er det noen mødre her som ikke bor med barna sine ? Tenker f. eks at barnet bor fast hos far? Her vurderer vi dette, da vi bor langt fra hverandre, og både far og meg selv er gide omsorgspersoner. Barnet er snart tenåring. Anonymkode: 70304...09d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #2 Skrevet 15. februar 2019 Min stedatter flyttet fast til oss da hun var 13 - etter eget ønske. Da flyttet hun fra nord til sør, enormt langt unna moren sin. Hun har bodd hos oss i snart 4 år nå. Anonymkode: 887e4...bed
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #3 Skrevet 15. februar 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen mødre her som ikke bor med barna sine ? Tenker f. eks at barnet bor fast hos far? Her vurderer vi dette, da vi bor langt fra hverandre, og både far og meg selv er gide omsorgspersoner. Barnet er snart tenåring. Anonymkode: 70304...09d Hadde jeg aldri i verden klart, da hadde vi som foreldre måtte bo nærmere hverandre. Hadde ikke orket 50prosent engang. Hos oss var det hver annen helg fre-søn og annenhver tor-fre. Helt uaktuelt med mere. Siste 6 år null samvær. Anonymkode: d0f94...81d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #4 Skrevet 15. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det noen mødre her som ikke bor med barna sine ? Tenker f. eks at barnet bor fast hos far? Her vurderer vi dette, da vi bor langt fra hverandre, og både far og meg selv er gide omsorgspersoner. Barnet er snart tenåring. Anonymkode: 70304...09d Dere to skulle aldri hatt barn.. fy faen Anonymkode: e2cbc...84c
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #5 Skrevet 15. februar 2019 En tung periode i livet til ei venninne så ble hovedomsorgen av et barn på 7år ført over til far. Fra barnet vsr 13/14 og moren fikk det bedre så ble det ført tilbake til mor. Anonymkode: bea0c...0d9
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #6 Skrevet 15. februar 2019 Kjenner en far som har hatt hovedomsorg siden barnet var rundt 2, mor bor i en annen by. Virker som de har det supert. Anonymkode: 18b38...77f
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #7 Skrevet 15. februar 2019 Er vel ikke noe værre å la barnet bo hos far enn hos mor? Om alle er enige og vil dette? Anonymkode: 1d18c...bec 8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #8 Skrevet 15. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere to skulle aldri hatt barn.. fy faen Anonymkode: e2cbc...84c Hvorfor ikke ? Fordi vi er venner og klarer å se objektivt på hva som er best for barnet ? Ts Anonymkode: 70304...09d 8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #9 Skrevet 15. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere to skulle aldri hatt barn.. fy faen Anonymkode: e2cbc...84c Hvorfor? Fordi at de tenker på barnets beste? Anonymkode: 99379...119 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #10 Skrevet 15. februar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Fra barnet vsr 13/14 og moren fikk det bedre så ble det ført tilbake til mor. Merkelig. Barnet må jo ha blitt veldig godt kjent med sin far og omgivelsene hos ham. Og så bare rett tilbake til mor når hun fikk skuten på rett kjøl igjen? Uten å tenke på at ungen hadde det veldig bra hos far? Snodig. Anonymkode: eefcf...4ed 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #11 Skrevet 15. februar 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke ? Fordi vi er venner og klarer å se objektivt på hva som er best for barnet ? Ts Anonymkode: 70304...09d Hvorfor bor dere langt fra hverandre? Er det mulig å flytte så dere kan bo nærme hverandre? Anonymkode: a6d1f...b98
Zienna Skrevet 15. februar 2019 #12 Skrevet 15. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Merkelig. Barnet må jo ha blitt veldig godt kjent med sin far og omgivelsene hos ham. Og så bare rett tilbake til mor når hun fikk skuten på rett kjøl igjen? Uten å tenke på at ungen hadde det veldig bra hos far? Snodig. Anonymkode: eefcf...4ed Enig. Det kan da ikke være slik at barn vokser opp hos faren, og når mor har fått livet på kjøl, så leveres de til henne?.. Her må det det være en annen forklaring. 2
Zienna Skrevet 15. februar 2019 #13 Skrevet 15. februar 2019 Jeg går ut i fra at barnet har sagt sin mening og er blitt hørt. Han/hun er tenåring, og da ser jeg ingen problemer med at "det" bor hos far. Vær forberedt på at "mammapolitiet" kommer til å angripe deg! 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #14 Skrevet 16. februar 2019 10 timer siden, Zienna skrev: Jeg går ut i fra at barnet har sagt sin mening og er blitt hørt. Han/hun er tenåring, og da ser jeg ingen problemer med at "det" bor hos far. Vær forberedt på at "mammapolitiet" kommer til å angripe deg! Det er vissnok sååå forferdelig for en mor å ikke bo fast med sine barn, men det er ingen krise om far må.... Hans følelser teller ikke det spor. Anonymkode: 830c9...a53 2
bettsa Skrevet 16. februar 2019 #15 Skrevet 16. februar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere to skulle aldri hatt barn.. fy faen Anonymkode: e2cbc...84c Hvorfor skriver du dette? Så lenge barnet vil bo hos far ser jeg ikke problemet. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #16 Skrevet 16. februar 2019 Min datter 16 bor fast hos far, og er hos meg med ujevne mellomrom, enten helger eller middagsbesøk, ofte litt spontant. Vi møtes også gjerne på kafé/shopping. Det var hennes ønske, da far bor i barndomshjemmet hennes, med bedre plass og nærmere skole og venner. Jeg bor en 10min trikketur unna. En enklere hverdag for henne å slippe fram og tilbake. Prøvde oss fram da jeg flyttet for 3 år siden, startet med annenhver uke. Det opplevdes rotløst for henne, hun har behov for et fast sted. Vi har et nært forhold likevel, med daglig kontakt på forskjellige måter. Litt annerledes når det blir lange avstander, tror jeg hadde syntes det ville vært vanskelig. Anonymkode: 73134...72a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå