AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Skrevet 15. februar 2019 Hei, jeg og sambo skal prøve på nr 3, snart 9 år siden vi fikk minstemann. I og med at jeg nå er eldre er det jo ikke sikkert det går like lett, tatt fertilitetsprøver og alt ser bra ut. Det jeg lurer på er hvor lenge vi bør prøve før vi oppsøker hjelp? Grense for IVF er vel 38år, så jeg lurer på når man evt bør skaffe seg hjelp dersom det ikke går. Noen meninger? Anonymkode: 14ba2...b9e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #2 Skrevet 15. februar 2019 Hjelp er for folk med fertilitetsproblemer: det har ikke du. Du har jo to barn.. Anonymkode: 74057...527
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #3 Skrevet 15. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hjelp er for folk med fertilitetsproblemer: det har ikke du. Du har jo to barn.. Anonymkode: 74057...527 Joda - jeg er kjempeglad for det, men dersom man nå ikke får til har man jo per definisjon fertilitetsproblemer nå? Anonymkode: 14ba2...b9e 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #4 Skrevet 15. februar 2019 Dere har jo felles barn og må betale for det uansett. Så da prøver dere så lenge dere gidder, før dere tar kontakt med privatklinikk. Det er ikke noe ventetid å tenke på da.... Anonymkode: e4388...c54 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #5 Skrevet 15. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joda - jeg er kjempeglad for det, men dersom man nå ikke får til har man jo per definisjon fertilitetsproblemer nå? Anonymkode: 14ba2...b9e Mmm..nei. Du får selvsagt ikke dekket hjelp bare fordi du ønsker deg et 3 barn sent. Det må du ta privat i så fall. Anonymkode: 74057...527
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #6 Skrevet 15. februar 2019 Okei:) det visste ikke jeg! Da får det bli privat:) Men hvor lenge bør man prøve før man evt oppsøker hjelp når man har passert 35? Noen som vet hva som er anbefalt? Anonymkode: 14ba2...b9e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #7 Skrevet 15. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har jo felles barn og må betale for det uansett. Så da prøver dere så lenge dere gidder, før dere tar kontakt med privatklinikk. Det er ikke noe ventetid å tenke på da.... Anonymkode: e4388...c54 Er det andre regler dersom man ikke har felles barn? Takk som svarer, kan ikke noe om dette:) Anonymkode: 14ba2...b9e
Fiiol Skrevet 15. februar 2019 #8 Skrevet 15. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okei:) det visste ikke jeg! Da får det bli privat:) Men hvor lenge bør man prøve før man evt oppsøker hjelp når man har passert 35? Noen som vet hva som er anbefalt? Anonymkode: 14ba2...b9e 6 måneder
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #9 Skrevet 15. februar 2019 5 minutter siden, Fiiol skrev: 6 måneder Takk:) tenkte ca 6 mnd selv, men var usikker på om det kanskje var lenge mtp min høye alder:) Anonymkode: 14ba2...b9e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #10 Skrevet 15. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk:) tenkte ca 6 mnd selv, men var usikker på om det kanskje var lenge mtp min høye alder:) Anonymkode: 14ba2...b9e Helt ærlig tenker jeg det nesten er litt kort. Dere vet jo at dere kan få barn! Anonymkode: b838b...9a0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #11 Skrevet 15. februar 2019 Høy alder? 😳 kommer til å gå bra det der, dere har jo barn fra før og du er bare 36! Anonymkode: 4be5b...53f
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #12 Skrevet 15. februar 2019 Det er godt å høre dere si. Har så mange venninner som er yngre enn meg som sliter, også de som har barn fra før så jeg tenker jo at det så klart kan skje meg også. Og hvis jeg ikke kan få, har jeg to barn - er veldig klar over det, men ønsker oss så gjerne et til. Føler virkelig med alle som sliter, spesielt de som ikke har. Det må være utrolig tøft! ❤️ Anonymkode: 14ba2...b9e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #13 Skrevet 15. februar 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk:) tenkte ca 6 mnd selv, men var usikker på om det kanskje var lenge mtp min høye alder:) Anonymkode: 14ba2...b9e 6 mnd over 35 år. 1 år før det. Anonymkode: 0233f...671
Gjest Fnugg Skrevet 15. februar 2019 #15 Skrevet 15. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei:) det visste ikke jeg! Da får det bli privat:) Men hvor lenge bør man prøve før man evt oppsøker hjelp når man har passert 35? Noen som vet hva som er anbefalt? Anonymkode: 14ba2...b9e Du kan gjøre akkurat hva du vil i det private. Søskenforsøk i det offentlige får du ikke. Det er ingen grunn til å koste på seg prøverør før det er gått 1 års tid, tenker jeg. Du har ikke høy alder, og det er egentlig først etter 38 man får en vesentlig «knekk» i fertilitet, selv om det jo skjer ting etter 35 år også (og før det og forsåvidt). Noen anbefaler selvsagt 6 mnd, men når du har 2 barn fra før på egenhånd så sr jeg ingen grunn til å bruke 100.000 kroner pluss minus før man har prøvd i 1 års tid, med mindre dere har mye penger å bruke da
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #16 Skrevet 15. februar 2019 Det er 3 dessverre slik at du ikke vil få hjelp i det offentlige ivf systemet. Du må gå privat uansett det er som regel ikke lang ventetid i det private, men det koster også tre-fire ganger mer enn offentlig. En venninne av meg er 28 år og har fått avslag på ivf i det offentlige fordi hun har barn fra før av. Hun må ut med 60 tusen for ivf forsøk private. Anonymkode: 07629...6a3
timbar Skrevet 23. februar 2019 #17 Skrevet 23. februar 2019 On 2/15/2019 at 6:58 PM, AnonymBruker said: Hei, jeg og sambo skal prøve på nr 3, snart 9 år siden vi fikk minstemann. I og med at jeg nå er eldre er det jo ikke sikkert det går like lett, tatt fertilitetsprøver og alt ser bra ut. Det jeg lurer på er hvor lenge vi bør prøve før vi oppsøker hjelp? Grense for IVF er vel 38år, så jeg lurer på når man evt bør skaffe seg hjelp dersom det ikke går. Noen meninger? Anonymkode: 14ba2...b9e Synes vel det er rart at du skulle trenge hjelp jeg, selv var jeg 37 da jeg fikk siste og ble like fort gravid med han som de andre. Tror ikke så mye på det med alder med mindre det er første gang. Har man fått barn før tror jeg ikke fertilitet går ned i den alderen men ønsker dere lykke til. Det er vel uansett slik at man må ha prøvd et år før man får utredning, men nå er det jo så mange private aktører på markedet, og reiser man til Danmark tror jeg ikke aldersgrensen er så lav som i Norge. Og det e4 faktisk både billigere og større sjanse for å lykkes der.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #18 Skrevet 23. februar 2019 Bare av ren nysgjerrighet; hvis du har samme samme mann nå som er far til dine andre barn, hvorfor da få nr 3 så lenge etter de andre ? Er det ikke superdigg at de andre er store og selvstendige og at dere nå endelig har tid til hverandre igjen ? Anonymkode: 8913f...86f
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #19 Skrevet 23. februar 2019 Vi savner den tiden og ønsker oss et tredje bare😊 Anonymkode: 14ba2...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #20 Skrevet 23. februar 2019 48 minutter siden, timbar skrev: Synes vel det er rart at du skulle trenge hjelp jeg, selv var jeg 37 da jeg fikk siste og ble like fort gravid med han som de andre. Tror ikke så mye på det med alder med mindre det er første gang. Har man fått barn før tror jeg ikke fertilitet går ned i den alderen men ønsker dere lykke til. Det er vel uansett slik at man må ha prøvd et år før man får utredning, men nå er det jo så mange private aktører på markedet, og reiser man til Danmark tror jeg ikke aldersgrensen er så lav som i Norge. Og det e4 faktisk både billigere og større sjanse for å lykkes der. Jeg håper du har rett:) blir spennende å se! Spent på hvordan kroppen takler graviditet nå, hvordan følte du det var? Hvor stort mellomrom har du mellom dine da? Godt å høre det gikk bra for deg/dere😊 Anonymkode: 14ba2...b9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå