Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som sykepleier på ett sykehjem og blir nødt til å få meg en dagjobb så fort som mulig. Tenker helsesekretær på sykehus hadde vært noe for meg (etter arbeidsoppgavene jeg leser på stillinger). Er klar over at det kan være vanskelig å få jobb. Men hvordan er stressnivået? Jeg er fryktelig lei av alt ansvar og stress jeg har der jeg er. Hvordan syns dere helsesekretærer på sykehus arbeidsmengden er i forhold til tiden man har? 

Anonymkode: 07b39...dd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er til tider (ofte) høyt stessnivå. En skal serve både pasienter, fastleger og pårørende, leger og sykepleiere på huset og også utenfor huset. En må like å ha mange "baller i luften" på en gang, samtidig som man skal fremstå serviceminded, smile og være hyggelig, også på telefon - ikke minst (det er mye telefonkontakt). En må være god med data og det datatekniske, for det må en ofte hjelpe sykepleiere og leger med, man er litt som et bindeledd mellom alle de andre aktørene. Selvsagt vil arbeidspresset/tempoet variere med HVOR en jobber, forskjell på de forskjellige avdelingene/poliklinikkene selvsagt, men en bør like og takle et (til tider) stort arbeidspress

Endret av Fjugur
Skrevet

Du kan ikke kalle deg helsesekretær uten å ha autorisasjon.. 

Anonymkode: 839d7...9ef

• Liker 3
Skrevet

Var i praksis på sykehus for 1 år siden da jeg gikk helsesekretærlinja. Synes legekontor var mye mer stressende, men det spørs hvilken avdeling på sykehuset du kommer på. Var hos øre nese hals hvor det kun var å sende brev, annkomstregistrering og henvisninger. Men hos poliklnikk var det mange fler oppgaver og mye mer stress. 

Anonymkode: 38374...84a

Skrevet
6 minutter siden, Fjugur skrev:

Det er til tider (ofte) høyt stessnivå. En skal serve både pasienter, fastleger og pårørende, leger og sykepleiere på huset og også utenfor huset. En må like å ha mange "baller i luften" på en gang, samtidig som man skal fremstå serviceminded, smile og være hyggelig, også på telefon - ikke minst (det er mye telefonkontakt). En må være god med data og det datatekniske, for det må en ofte hjelpe sykepleiere og leger med, man er litt som et bindeledd mellom alle de andre aktørene. Selvsagt vil arbeidspresset/tempoet variere med HVOR en jobber, forskjell på de forskjellige avdelingene/poliklinikkene selvsagt, men en bør like og takle et (til tider) stort arbeidspress

Ts

Men hvor mye bidrar helsesekretærene i jobben med pasienter, pårørende, leger osv? Er det ikke mest det administrere? Henvise de til riktig instans og stort sett henvise videre? 

Det er min erfaring fra jobben når jeg ringer sykehuset. De sender meg alltid videre til sykepleiere og/eller leger.. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var i praksis på sykehus for 1 år siden da jeg gikk helsesekretærlinja. Synes legekontor var mye mer stressende, men det spørs hvilken avdeling på sykehuset du kommer på. Var hos øre nese hals hvor det kun var å sende brev, annkomstregistrering og henvisninger. Men hos poliklnikk var det mange fler oppgaver og mye mer stress. 

Ts 

Men virket det kjedelig? Er redd for den delen også.. 

Skrevet

Du er jo ikke autorisert helsesekretær? 

Anonymkode: 86849...e95

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Men hvor mye bidrar helsesekretærene i jobben med pasienter, pårørende, leger osv? Er det ikke mest det administrere? Henvise de til riktig instans og stort sett henvise videre? 

Det er min erfaring fra jobben når jeg ringer sykehuset. De sender meg alltid videre til sykepleiere og/eller leger.. 

Administreringen består i videreformidling av kontakt og beskjeder (sjelden en sender noen videre til spl/leger da de som regel allerede er opptatt), gjerne både til/fra behandler og pasient. En er selve bindeleddet, og det er faktisk en del administrering rundt det. Det er ikke en så "enkel" jobb som TS virker å tro, en må både "mase" på leger, fastleger etc, og det på en ålreit måte. En må også tåle å få all kjeften og frustrasjonen fra pasienter og pårørende, det er noe som synes "greit" å øse over en som "bare" er sekretær.... leger og spl nyter tross alt større respekt "der ute".

En må tåle en trøkk, være strukturert og systematisk, og også like et høyt tempo som sagt, men... det kommer selvsagt an på avdelingen og størrelsen på denne. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke kalle deg helsesekretær uten å ha autorisasjon.. 

Anonymkode: 839d7...9ef

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo ikke autorisert helsesekretær? 

Anonymkode: 86849...e95

Klar over det. Men kan jo bli? 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Men virket det kjedelig? Er redd for den delen også.. 

Helt ærlig var det gørr kjedlig, dagene gikk sakte og arbeidsoppgavene er de samme hver dag. På legekontor var alt bedre, men veldig mye stress. Ville ikke ambefalt jobben, men kan hende du synes noe helt annet :)

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig var det gørr kjedlig, dagene gikk sakte og arbeidsoppgavene er de samme hver dag. På legekontor var alt bedre, men veldig mye stress. Ville ikke ambefalt jobben, men kan hende du synes noe helt annet :)

Ts 

For meg nå, så virker det helt perfekt at det er veldig forutsigbart og kanskje litt kjedelig. Takk for svar! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...