Gå til innhold

Hjelp! Ingen ledige timer til pass-fornyelse!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, The Kitten skrev:

Jeg har jobb og studier selv... Klarer likevel å fornye passet mitt i god tid. Trikset er å ikke ta det på den travleste tiden.

Nei. Det skal ikke være slik at halve året er den travleste tiden. De er nødt til å ansatte flere folk på passkontorene!

Anonymkode: 54fd7...b23

• Liker 8
Skrevet

Dette gjentar seg jo hvert år. Er det virkelig så vanskelig å planlegge? Det gamle passet mitt gikk ut i mai. Jeg skaffet meg nytt i januar, før kaoset startet. Venter bare på sutresakene i VG fra de som ikke hadde passet orden og som heller ikke fikk hjelp til nødpass på Gardermoen pga begrenset kapasitet der. Og klagingen over lange køer passkontrollen...

"-Same procedure as last year, Miss Sophie?"

"-Same procedure as every year, James."

-Sitat fra Grevinnen og hovmesteren.

Anonymkode: 58289...622

• Liker 1
Skrevet

Jeg er egentlig enig med alle her 😛 både i at man bør klare å planlegge, og også at det burde vært enklere og mer smidig enn i dag. Er ikke alle som kan ta seg en dag fri for å ta Rørosbanen til Elverum heller. Når det er sagt sørger jeg alltid for å bestille i god tid utenom rushperioden. Men det er et poeng at rushen ikke burde vart halve året. En annen ting som burde vært fullt mulig er å varsle alle når passet nærmer seg 6 mnd gyldighet igjen. For det er jo mange som glemmer, og mange som ikke er klar over at enkelte land krever 6 mnd gyldighet. 

Anonymkode: 04ccc...a51

Skrevet

Merkelig, sjekket i Arendal nå, der er det massevis av ledige timer fom 7/3. Jaja, glad jeg ikke bor på Østlandet ;-)

Anonymkode: e45e6...d62

• Liker 1
Skrevet

Du får ta deg en dag fri for å få ordnet en drop in-time

Skrevet
På 15.2.2019 den 19.53, AnonymBruker skrev:

De er nødt til å ansatte flere folk på passkontorene!

Anonymkode: 54fd7...b23

Dette er jeg egentlig uenig i. Om folk planlegger litt går det helt fint med dagens system. Vi trenger ikke å bruke enda flere skattekroner.

• Liker 3
Skrevet

Er det fullt allerede? Her jeg bor er det masse ledige timer hver uke. Vi skaffet oss nye pass for en uke siden  

Anonymkode: fb9f9...8ce

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Skyskraper said:

Dette er jeg egentlig uenig i. Om folk planlegger litt går det helt fint med dagens system. Vi trenger ikke å bruke enda flere skattekroner.

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det fullt allerede? Her jeg bor er det masse ledige timer hver uke. Vi skaffet oss nye pass for en uke siden  

Anonymkode: fb9f9...8ce

Tyder jo på at man kan omfordele ressursene litt. 

• Liker 2
Skrevet

Sjekket nedre eiker?

Anonymkode: 8e0e9...705

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tyder jo på at man kan omfordele ressursene litt. 

Nå skal jeg ikke skryte på meg å vite så mye om hvordan politiet er organisert, men å ta folk bort fra distriktene slik at det blir lettere å ordne seg pass i Oslo høres ikke så trivelig ut. Selv om det er ledige tider i Tromsø betyr forhåpentligvis ikke det at de har en haug med folk som sitter og stirrer ut i lufta i mangel på noe bedre å gjøre.

• Liker 5
Skrevet

I Mjøndalen Nedre Eiker er det bare å møte opp og trekke kølapp. Mellom 09 og 14.00 er det vel. Vi gjorde dette for et par uker siden uten problemer.

Anonymkode: 78afa...104

Skrevet

Jeg var så dum at jeg ventet på at sønnen min skulle få navn, så nå må vi reise med nødpass på han 🤦‍♀️. Skulle jo booket selvom han ikke hadde fått navnet godkjent enda. Følger litt med, men regner ikke med å få noen time før det er too late. Drar 2 mars.  Har booket en time 21 mars da 😂 sånn at vi har ett til sommeren iaf. 

Skrevet
På 15.2.2019 den 19.18, The Kitten skrev:

Hvordan er det mulig å ikke ha kontroll på dette? Hvert eneste år er det nyhetssaker om at folkmå sjekke passene sine og fornye dem i god tid...

Det er ekstra ille i år fordi flere passkontor blir bygd om. Det gir unormalt liten kapasitet. 

Skrevet
På 15.2.2019 den 18.27, Nåleputa skrev:

Ingen hjelp i dette innlegget👍🏻. Unødvendig innlegg!

Hvorfor ikke? Det gir jo et signal til alle andre som leser tråden. Det er vel noen her som plukker det opp og tar forholdsregler neste gang de skal på tur. 

Anonymkode: 43194...c57

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Mjøndalen Nedre Eiker er det bare å møte opp og trekke kølapp. Mellom 09 og 14.00 er det vel. Vi gjorde dette for et par uker siden uten problemer.

Anonymkode: 78afa...104

Jeg gjorde dette forrige uke, kom kl 9.10 og var ikke ferdig før 12. Det bygges om i Drammen og da kommer folk fra hele området dit.

Kjære TS, jeg synes virkelig at du får for mye pepper her. Det har jo ikke vært sånn mtp på passfornyelse før, så jeg skjønner godt at du ikke har sjekket før. Vi bestilte vinterferie nylig og jeg visste at alle passene var i orden men så klarte vi ikke å finne et pass. ja uansvarlig, men ting kan skje, og det er en første gang for alt her i livet.

Jeg anbefaler deg å sjekke de mindre passkontorene. Der trenger en ofte ikke timebestilling. Har du mulighet til å komme til Nedre Eiker så er det et anternativ, men anbefaler deg å komme 8.30 og vente. Det ordner seg nok, du har tross alt 2 mnd på deg og det er fremdeles 10 dagers leveringsgaranti når en først får søkt. Lykke til og god ferie når den tid kommer :)

Anonymkode: ffcc5...3de

• Liker 2
Skrevet
På ‎15‎.‎02‎.‎2019 den 19.46, The Kitten skrev:

Jo, det er jo faktisk det som er saken. Så veldig vanskelig er det ikke å bestille time til passfornying på en dag som passer.

Greit nok at man må planlegge litt i forveien, men det er faktisk litt kritikkverdig at det er veldig vanskelig å oppdrive en time flere måneder i forveien. 

Anonymkode: b44bb...c30

• Liker 1
Skrevet

Kanskje man snart må bestille ny time sammen med det nye passet. Så har man ti år på seg til å planlegge fri den dagen. 😀

• Liker 1
Skrevet

Flere ledige timer nå på lørdag på Grønland. Det dukker opp timer litt her og der hvis man følger med.

Skrevet
På 17.2.2019 den 9.40, AnonymBruker skrev:

Kjære TS, jeg synes virkelig at du får for mye pepper her. Det har jo ikke vært sånn mtp på passfornyelse før, så jeg skjønner godt at du ikke har sjekket før. Vi bestilte vinterferie nylig og jeg visste at alle passene var i orden men så klarte vi ikke å finne et pass. ja uansvarlig, men ting kan skje, og det er en første gang for alt her i livet.

Helt utrolig hvor mye pepper ts får. Men så er det typisk kg å mene at alle burde ha oversikt over absolutt alt til enhver tid, og hvis de ikke har det, så er man bare idioter som kan ha det så godt. 

Jeg hadde heller ikke fått med meg dette, så jeg kunne raskt gått på den blemma. Men nå er heldigvis passet mitt gyldig i 5-6 år til. 

Anonymkode: ade78...f8d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...