Gå til innhold

Hjelp! Ingen ledige timer til pass-fornyelse!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke en eneste ledig time for pass-fornyelse på hele Østlandet! Og jeg har bestilt påskeferie! Noen andre i samme situasjon?

Hva skal jeg gjøre???

Anonymkode: fac65...f90

Skrevet

Man fornyer jo passet før man booker ferien 😯

Anonymkode: 9bc0e...14a

• Liker 24
Skrevet

Du burde kanskje tenkt på det litt før. Hvert eneste år er det fullt etter jul, hva forventet du

Anonymkode: c86c3...3df

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke en eneste ledig time for pass-fornyelse på hele Østlandet! Og jeg har bestilt påskeferie! Noen andre i samme situasjon?

Hva skal jeg gjøre???

Elverum har ledig. Ellers får du sitte klar ved midnatt.

Anonymkode: 2413c...976

• Liker 2
Skrevet

Østlandet er håpløst! Men du må nesten bare følge med hele tiden, på avbestillinger og sjekke alle passkontor. 

Anonymkode: a6d25...233

Skrevet

Kollegaen min stod utenfor Oslo passkontor før kl 5 en morgen tidligere i uken, og fikk en av få kølapper som deles ut til de som ikke har time.

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elverum har ledig. Ellers får du sitte klar ved midnatt.

Anonymkode: 2413c...976

Takk du kjære menneske! Har bestilt ved Elverum nå !!!

• Liker 14
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg tviler på at mange av de ikke møter opp til timen sin gidder å avbestille på forhånd. Elverum er et godt tips, halvannen time fra Oslo.

Skrevet

Du er vel klar over når passet ditt gikk ut på datoog når du skulle på påskeferie.          

Hvorfor fikset du ikke dette for veldig lenge siden?     

Anonymkode: 97634...5a4

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk du kjære menneske! Har bestilt ved Elverum nå !!!

Fikk time 01.april i Ski , håpløst, men sånn har det vært de siste årene. Så ikke overraskende 

Anonymkode: df589...04e

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er vel klar over når passet ditt gikk ut på datoog når du skulle på påskeferie.          

Hvorfor fikset du ikke dette for veldig lenge siden?     

Ingen hjelp i dette innlegget👍🏻. Unødvendig innlegg!

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Nåleputa skrev:

Ingen hjelp i dette innlegget👍🏻. Unødvendig innlegg!

Jeg bare stiller ett enkelt spørsmål. Er vel ikke ulovlig det vel?  

• Liker 1
Skrevet

Lillestrøm legger ut timer til lørdagen hver fredag ettermiddag. Mulig de er tatt nå, men du kan jo sjekke :) ellers legger de fleste ut ledige timer rett over midnatt.

Anonymkode: d4559...569

Skrevet

Hvordan er det mulig å ikke ha kontroll på dette? Hvert eneste år er det nyhetssaker om at folkmå sjekke passene sine og fornye dem i god tid...

Skrevet
14 minutter siden, The Kitten skrev:

Hvordan er det mulig å ikke ha kontroll på dette? Hvert eneste år er det nyhetssaker om at folkmå sjekke passene sine og fornye dem i god tid...

Det er virkelig ikke saken! Det som sjokkerer meg er hvorfor folk her på østlandet sitter som nek og godtar at det tar vinter og vår å få time til noe så opplagt som å få et nytt pass. Særskilt når pass til barn må fornyes hvert 2. og 3. år! Og barnet må jo også møte opp på passkontoret - da kan man ikke bare ta den timen som byr seg, uten å måtte ta barnet ut av skolen den dagen.

De samme menneskene synes tydeligvis også at det er helt greit at folk må ta seg fri fra jobb for å få ordnet pass. Her jeg bor kan man bare booke time på passkontoret 60 dager i forveien, kan ikke booke lengre frem i tid. Og passkontoret er åpent fra 9 til 15, midt i kjernearbeidstida.

Selv må jeg ta "hjemmekontor" den dagen ungen skal fornye passet om 1.5 måned. (jeg har lang kjørevei til jobb).

Anonymkode: 54fd7...b23

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er virkelig ikke saken! Det som sjokkerer meg er hvorfor folk her på østlandet sitter som nek og godtar at det tar vinter og vår å få time til noe så opplagt som å få et nytt pass. Særskilt når pass til barn må fornyes hvert 2. og 3. år! Og barnet må jo også møte opp på passkontoret - da kan man ikke bare ta den timen som byr seg, uten å måtte ta barnet ut av skolen den dagen.

De samme menneskene synes tydeligvis også at det er helt greit at folk må ta seg fri fra jobb for å få ordnet pass. Her jeg bor kan man bare booke time på passkontoret 60 dager i forveien, kan ikke booke lengre frem i tid. Og passkontoret er åpent fra 9 til 15, midt i kjernearbeidstida.

Selv må jeg ta "hjemmekontor" den dagen ungen skal fornye passet om 1.5 måned. (jeg har lang kjørevei til jobb).

Jo, det er jo faktisk det som er saken. Så veldig vanskelig er det ikke å bestille time til passfornying på en dag som passer.

Skrevet (endret)

Samme problem i grunnen. Må ha nytt før juni og hørte nyss om at det var trangt om plassen for tre uker siden. Jeg fikk reservert time 55 dager fram i tid. Første som var mulig. Det er uvanlig mange som skal ha eller fornye i år.

Endret av skrue
typo
Skrevet
1 minutt siden, The Kitten said:

Jo, det er jo faktisk det som er saken. Så veldig vanskelig er det ikke å bestille time til passfornying på en dag som passer.

I Oslo kan man reservere maks. 60 dager fram i tid. Det her helt fullbooket for tiden.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, The Kitten skrev:

Hva vet du om hva som passer for andre? Man har faktisk en jobb å skjøtte og ungene skal være på skolen. På de 60 dagene som passkontoret åpner for bestilling av time på nå, fant jeg 1 time som passet - da må jeg ta hjemmekontor og fri mens jeg henter ungen etter skolen og kjører til passkontoret.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om hva som passer for andre? Man har faktisk en jobb å skjøtte og ungene skal være på skolen. På de 60 dagene som passkontoret åpner for bestilling av time på nå, fant jeg 1 time som passet - da må jeg ta hjemmekontor og fri mens jeg henter ungen etter skolen og kjører til passkontoret.

Jeg har jobb og studier selv... Klarer likevel å fornye passet mitt i god tid. Trikset er å ikke ta det på den travleste tiden.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...