AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Skrevet 15. februar 2019 Det er jo ikke en eneste ledig time for pass-fornyelse på hele Østlandet! Og jeg har bestilt påskeferie! Noen andre i samme situasjon? Hva skal jeg gjøre??? Anonymkode: fac65...f90
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #2 Skrevet 15. februar 2019 Man fornyer jo passet før man booker ferien 😯 Anonymkode: 9bc0e...14a 24
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #3 Skrevet 15. februar 2019 Du burde kanskje tenkt på det litt før. Hvert eneste år er det fullt etter jul, hva forventet du Anonymkode: c86c3...3df
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #4 Skrevet 15. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ikke en eneste ledig time for pass-fornyelse på hele Østlandet! Og jeg har bestilt påskeferie! Noen andre i samme situasjon? Hva skal jeg gjøre??? Anonymkode: fac65...f90 Elverum har ledig. Ellers får du sitte klar ved midnatt. Anonymkode: 2413c...976 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #5 Skrevet 15. februar 2019 Østlandet er håpløst! Men du må nesten bare følge med hele tiden, på avbestillinger og sjekke alle passkontor. Anonymkode: a6d25...233
Cottontail Skrevet 15. februar 2019 #6 Skrevet 15. februar 2019 Kollegaen min stod utenfor Oslo passkontor før kl 5 en morgen tidligere i uken, og fikk en av få kølapper som deles ut til de som ikke har time. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #7 Skrevet 15. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Elverum har ledig. Ellers får du sitte klar ved midnatt. Anonymkode: 2413c...976 Takk du kjære menneske! Har bestilt ved Elverum nå !!! Anonymkode: fac65...f90 14
Gjest Elseby13 Skrevet 15. februar 2019 #8 Skrevet 15. februar 2019 Jeg tviler på at mange av de ikke møter opp til timen sin gidder å avbestille på forhånd. Elverum er et godt tips, halvannen time fra Oslo.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #9 Skrevet 15. februar 2019 Du er vel klar over når passet ditt gikk ut på dato, og når du skulle på påskeferie. Hvorfor fikset du ikke dette for veldig lenge siden? Anonymkode: 97634...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #10 Skrevet 15. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk du kjære menneske! Har bestilt ved Elverum nå !!! Anonymkode: fac65...f90 Fikk time 01.april i Ski , håpløst, men sånn har det vært de siste årene. Så ikke overraskende Anonymkode: df589...04e
Nåleputa Skrevet 15. februar 2019 #11 Skrevet 15. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er vel klar over når passet ditt gikk ut på dato, og når du skulle på påskeferie. Hvorfor fikset du ikke dette for veldig lenge siden? Anonymkode: 97634...5a4 Ingen hjelp i dette innlegget👍🏻. Unødvendig innlegg! 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #12 Skrevet 15. februar 2019 1 time siden, Nåleputa skrev: Ingen hjelp i dette innlegget👍🏻. Unødvendig innlegg! Jeg bare stiller ett enkelt spørsmål. Er vel ikke ulovlig det vel? Anonymkode: 97634...5a4 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #13 Skrevet 15. februar 2019 Lillestrøm legger ut timer til lørdagen hver fredag ettermiddag. Mulig de er tatt nå, men du kan jo sjekke ellers legger de fleste ut ledige timer rett over midnatt. Anonymkode: d4559...569
The Kitten Skrevet 15. februar 2019 #14 Skrevet 15. februar 2019 Hvordan er det mulig å ikke ha kontroll på dette? Hvert eneste år er det nyhetssaker om at folkmå sjekke passene sine og fornye dem i god tid...
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #15 Skrevet 15. februar 2019 14 minutter siden, The Kitten skrev: Hvordan er det mulig å ikke ha kontroll på dette? Hvert eneste år er det nyhetssaker om at folkmå sjekke passene sine og fornye dem i god tid... Det er virkelig ikke saken! Det som sjokkerer meg er hvorfor folk her på østlandet sitter som nek og godtar at det tar vinter og vår å få time til noe så opplagt som å få et nytt pass. Særskilt når pass til barn må fornyes hvert 2. og 3. år! Og barnet må jo også møte opp på passkontoret - da kan man ikke bare ta den timen som byr seg, uten å måtte ta barnet ut av skolen den dagen. De samme menneskene synes tydeligvis også at det er helt greit at folk må ta seg fri fra jobb for å få ordnet pass. Her jeg bor kan man bare booke time på passkontoret 60 dager i forveien, kan ikke booke lengre frem i tid. Og passkontoret er åpent fra 9 til 15, midt i kjernearbeidstida. Selv må jeg ta "hjemmekontor" den dagen ungen skal fornye passet om 1.5 måned. (jeg har lang kjørevei til jobb). Anonymkode: 54fd7...b23 8
The Kitten Skrevet 15. februar 2019 #16 Skrevet 15. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er virkelig ikke saken! Det som sjokkerer meg er hvorfor folk her på østlandet sitter som nek og godtar at det tar vinter og vår å få time til noe så opplagt som å få et nytt pass. Særskilt når pass til barn må fornyes hvert 2. og 3. år! Og barnet må jo også møte opp på passkontoret - da kan man ikke bare ta den timen som byr seg, uten å måtte ta barnet ut av skolen den dagen. De samme menneskene synes tydeligvis også at det er helt greit at folk må ta seg fri fra jobb for å få ordnet pass. Her jeg bor kan man bare booke time på passkontoret 60 dager i forveien, kan ikke booke lengre frem i tid. Og passkontoret er åpent fra 9 til 15, midt i kjernearbeidstida. Selv må jeg ta "hjemmekontor" den dagen ungen skal fornye passet om 1.5 måned. (jeg har lang kjørevei til jobb). Anonymkode: 54fd7...b23 Jo, det er jo faktisk det som er saken. Så veldig vanskelig er det ikke å bestille time til passfornying på en dag som passer.
skrue Skrevet 15. februar 2019 #17 Skrevet 15. februar 2019 (endret) Samme problem i grunnen. Må ha nytt før juni og hørte nyss om at det var trangt om plassen for tre uker siden. Jeg fikk reservert time 55 dager fram i tid. Første som var mulig. Det er uvanlig mange som skal ha eller fornye i år. Endret 16. februar 2019 av skrue typo
skrue Skrevet 15. februar 2019 #18 Skrevet 15. februar 2019 1 minutt siden, The Kitten said: Jo, det er jo faktisk det som er saken. Så veldig vanskelig er det ikke å bestille time til passfornying på en dag som passer. I Oslo kan man reservere maks. 60 dager fram i tid. Det her helt fullbooket for tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #19 Skrevet 15. februar 2019 1 minutt siden, The Kitten skrev: Jo, det er jo faktisk det som er saken. Så veldig vanskelig er det ikke å bestille time til passfornying på en dag som passer. Hva vet du om hva som passer for andre? Man har faktisk en jobb å skjøtte og ungene skal være på skolen. På de 60 dagene som passkontoret åpner for bestilling av time på nå, fant jeg 1 time som passet - da må jeg ta hjemmekontor og fri mens jeg henter ungen etter skolen og kjører til passkontoret. Anonymkode: 54fd7...b23 2
The Kitten Skrevet 15. februar 2019 #20 Skrevet 15. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva vet du om hva som passer for andre? Man har faktisk en jobb å skjøtte og ungene skal være på skolen. På de 60 dagene som passkontoret åpner for bestilling av time på nå, fant jeg 1 time som passet - da må jeg ta hjemmekontor og fri mens jeg henter ungen etter skolen og kjører til passkontoret. Anonymkode: 54fd7...b23 Jeg har jobb og studier selv... Klarer likevel å fornye passet mitt i god tid. Trikset er å ikke ta det på den travleste tiden. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå