Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er foreløpig  2 stk, nylig huseiere. Ønsker barn. Skriver bare hvordan min økonomiske situasjon er, ikke samboers. Vi er ikke gift.

Etter at :

-felles mat med samboer er betalt  (utenom evt lunsj, kafebesøk med venner som er kun til ekstra kos til meg). 

-alle faste regninger er betalt. 

-sparing på  6300 kr er trekt fra konto

Har jeg igjen  (til eget forbruk, bensin og fornøyelser/lommepenger) : 7000 kr. 

Vi har 16000 igjen på felleskontoen denne mnd etter at bolig og faste regninger er betalt. Dette skal gå til mat og buffer til uforutsette utgifter. Vi har hatt en del uflrutsett så kontoen er litt tappet. 

Jeg har 40 000 på sparekonto. (hverken mer eller mindre) 

Jeg og samboer gikk likt inn med EK til huset så eier like mye. Alle sparepengene mine gikk til EK. 

Har jeg god råd eller ville du vært bekymret fpr økobomien? Ville du følt deg fattig med 7000 til eget forbruk? Bør jeg spare mer? Sparer du mer? 

Anonymkode: cf214...399

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig har du god råd, men jeg ville spart mer om jeg var deg.

Anonymkode: 81465...4f6

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig har du god råd, men jeg ville spart mer om jeg var deg.

Anonymkode: 81465...4f6

Ok. 

Skrevet

Jeg ville følt meg rik. 

Anonymkode: 74457...2bb

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er foreløpig  2 stk, nylig huseiere. Ønsker barn. Skriver bare hvordan min økonomiske situasjon er, ikke samboers. Vi er ikke gift.

Etter at :

-felles mat med samboer er betalt  (utenom evt lunsj, kafebesøk med venner som er kun til ekstra kos til meg). 

-alle faste regninger er betalt. 

-sparing på  6300 kr er trekt fra konto

Har jeg igjen  (til eget forbruk, bensin og fornøyelser/lommepenger) : 7000 kr. 

Vi har 16000 igjen på felleskontoen denne mnd etter at bolig og faste regninger er betalt. Dette skal gå til mat og buffer til uforutsette utgifter. Vi har hatt en del uflrutsett så kontoen er litt tappet. 

Jeg har 40 000 på sparekonto. (hverken mer eller mindre) 

Jeg og samboer gikk likt inn med EK til huset så eier like mye. Alle sparepengene mine gikk til EK. 

Har jeg god råd eller ville du vært bekymret fpr økobomien? Ville du følt deg fattig med 7000 til eget forbruk? Bør jeg spare mer? Sparer du mer? 

Dette ble litt rotete, hvor mye har du utbetalt?

Anonymkode: 35637...088

• Liker 1
Skrevet

Og hvor mye bruker du på mat?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor mye bruker du på mat?

Det inngår i de 15000 vi setter inn på felleskontoen. Samboer detter også inn 15000 der. Har regnet 5000 ca på mat. Men om det er mer eller mindre aner jeg ikke. 30000 går til bolig, strøm, forsikringer, internett, tv og til en buffer til uforutsette ting. (det er altså et varierende overskudd på denne kontoen pr mnd. Nå er det underskudd fordi vi måtte kjøpe noe dyrt til huset som røk.) 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det inngår i de 15000 vi setter inn på felleskontoen. Samboer detter også inn 15000 der. Har regnet 5000 ca på mat. Men om det er mer eller mindre aner jeg ikke. 30000 går til bolig, strøm, forsikringer, internett, tv og til en buffer til uforutsette ting. (det er altså et varierende overskudd på denne kontoen pr mnd. Nå er det underskudd fordi vi måtte kjøpe noe dyrt til huset som røk.) 

Jeg skjønner dessverre fortsatt ikke hvor mye du har utbetalt, evt. i brutto årslønn :)

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner dessverre fortsatt ikke hvor mye du har utbetalt, evt. i brutto årslønn :)

Har det noe med saken å gjøre? 

Endret av Klink
  • Liker 1
Skrevet

Har ikke opplyst om det da det er det man sitter igjen med som avgjør eller? 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, Klink skrev:

Har det noe med saken å gjøre? 

Klart det, det er jo da man ser potensialet for god råd. Ikke bare et stille bilde.

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke opplyst om det da det er det man sitter igjen med som avgjør eller? 

Nei, hvis jeg bor i en lønne som jeg leier til 2000, bruker 1500 på mat og derfor sitter igjen med 10.500, hvorav jeg sparer 7000, så vil jeg ikke si jeg har god råd. 

Skrevet

Jeg har utbetalt litt forskjellig, men rundt 30.000 i mnd i gjennomsnitt er vel ikke feil å si. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har utbetalt litt forskjellig, men rundt 30.000 i mnd i gjennomsnitt er vel ikke feil å si. 

Etter skatt. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da synes jeg du har god råd.

Skrevet

Ja, jeg vil absolutt si du har god råd :) 

Skrevet

Med 7.000 til eget forbruk på fornøyelser, klær/sko og dill når dere nettopp har kjøpt hus er rimelig god råd.

Anonymkode: 2730c...eb1

• Liker 2
Skrevet

Satan i hælvete så mye penga!

Anonymkode: 3951a...b5a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...