AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Skrevet 15. februar 2019 Har jobbet samme sted i veldig mange år nå. Det er sider ved min arbeidssituasjon som jeg har vært misfornøyd med, og jeg har gitt uttrykk for det også i flere år. Jeg vet at arbeidsgiver er veldig fornøyd med meg, det utrykker både sjef og kollegaer ofte. De utrykker også at de virkelig ikke ønsker at jeg skal slutte. Det jeg derimot blir skuffet over er at jeg har blitt lovet at de skal prøve å gjøre noe med det jeg er misfornøyd med (flere ting, blant annet lønn), men hver eneste gang så blir det (av forskjellige grunner) ikke noe av. Skal sies at arbeidsgiver i utgangspunktet er enig i at jeg har grunn til å være misfornøyd. Jeg trives med jobben i seg selv. Hva gjør jeg? Er eneste alternativ å finne meg et annet sted å jobbe? Burde jeg da si i fra at jeg søker andre jobber? Eller gjør det bare situasjonen min enda dårligere? Anonymkode: 41036...9c6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #2 Skrevet 15. februar 2019 Man sier fra. Tydelig. Har aldri fått verken opprykk eller lønn uten å stille klare krav. Og ser gang på gang jenter som sier opp fordi arbeidsgiver "burde forstått". Arbeidsgiver vil jo alltid tjene mest mulig penger, og løper selvfølgelig etter folk med lønn og stillinger frivillig så lenge personen gjør den samme jobben uansett. Anonymkode: 8434c...f42 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #3 Skrevet 15. februar 2019 Du kan begynne å lete etter en annen jobb, og la det komme fram at du gjør det, men uten å si fra direkte til lederne. Det er uansett ofte lurt å bytte jobb, når du har jobbet et sted i mange år. Å være den kompetente nye på arbeidsplass kan være ganske gøy - du føler deg gjerne litt som en reddende engel, og blir mer verdsatt. Anonymkode: 0b90e...88c 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #4 Skrevet 15. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Man sier fra. Tydelig. Har aldri fått verken opprykk eller lønn uten å stille klare krav. Og ser gang på gang jenter som sier opp fordi arbeidsgiver "burde forstått". Arbeidsgiver vil jo alltid tjene mest mulig penger, og løper selvfølgelig etter folk med lønn og stillinger frivillig så lenge personen gjør den samme jobben uansett. Anonymkode: 8434c...f42 Hvordan ville du sagt i fra da? Føler jeg har kommunisert tydelig at jeg er misfornøyd, så om jeg skulle sluttet så vet de godt hvorfor. Jeg kan jo selvfølgelig skaffe meg et jobbtilbud og så se om de kan matche det. Det som er synd er at jeg egentlig trives godt med arbeidsoppgavene og kollegaene. Anonymkode: 41036...9c6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #5 Skrevet 16. februar 2019 16 hours ago, AnonymBruker said: Har jobbet samme sted i veldig mange år nå. Det er sider ved min arbeidssituasjon som jeg har vært misfornøyd med, og jeg har gitt uttrykk for det også i flere år. Jeg vet at arbeidsgiver er veldig fornøyd med meg, det utrykker både sjef og kollegaer ofte. De utrykker også at de virkelig ikke ønsker at jeg skal slutte. Det jeg derimot blir skuffet over er at jeg har blitt lovet at de skal prøve å gjøre noe med det jeg er misfornøyd med (flere ting, blant annet lønn), men hver eneste gang så blir det (av forskjellige grunner) ikke noe av. Skal sies at arbeidsgiver i utgangspunktet er enig i at jeg har grunn til å være misfornøyd. Jeg trives med jobben i seg selv. Hva gjør jeg? Er eneste alternativ å finne meg et annet sted å jobbe? Burde jeg da si i fra at jeg søker andre jobber? Eller gjør det bare situasjonen min enda dårligere? Anonymkode: 41036...9c6 Har hatt lignende episoder. Noen arbeidsstder bryr seg egentlig ikke, de sier det de tror du vil høre og skyver problemet under teppet Anonymkode: db304...1ea 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. februar 2019 #6 Skrevet 16. februar 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har jobbet samme sted i veldig mange år nå. Det er sider ved min arbeidssituasjon som jeg har vært misfornøyd med, og jeg har gitt uttrykk for det også i flere år. Jeg vet at arbeidsgiver er veldig fornøyd med meg, det utrykker både sjef og kollegaer ofte. De utrykker også at de virkelig ikke ønsker at jeg skal slutte. Det jeg derimot blir skuffet over er at jeg har blitt lovet at de skal prøve å gjøre noe med det jeg er misfornøyd med (flere ting, blant annet lønn), men hver eneste gang så blir det (av forskjellige grunner) ikke noe av. Skal sies at arbeidsgiver i utgangspunktet er enig i at jeg har grunn til å være misfornøyd. Jeg trives med jobben i seg selv. Hva gjør jeg? Er eneste alternativ å finne meg et annet sted å jobbe? Burde jeg da si i fra at jeg søker andre jobber? Eller gjør det bare situasjonen min enda dårligere? Anonymkode: 41036...9c6 Er det god økonomi i firmaet? Føler du at du jobber for mye og får for lite betalt, eller vil du ha høyere lønn? Regner med du skjønner hva jeg mener. Går det an å få til en bonusordning feks?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #7 Skrevet 16. februar 2019 Hehe men da har du makt, overraske dem/skrem sjefen med å søke på andre jobber😀 Uansett lurt å sjekke ut sin markedsverdi nå i disse dager før lønnsoppgjøret! Ha en lønnssamtale ( ikke det samme som lønnsforhandling) Anonymkode: 4da70...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2019 #8 Skrevet 16. februar 2019 Du må bare være tøff og stille krav, hvis ikke vil du selv bli overkjørt. Snakker av mange års erfaring. Det er kun den sterkestes rett som gjelder i arbeidslivet i dag, og det gjelder å bli en av dem. Du må rett og slett tørre å stille krav, våge å forsøke å klatre og kvitte deg med litt for god samvittighet, siden en karriere iblant innebærer å tråkke på andre. Anonymkode: da458...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #9 Skrevet 18. februar 2019 Søk andre jobber. Før du et takker ja til et tilbud, forteller du til nåværende arbeidsgiver at du har blitt tilbudt en stilling, og om sjefen din ønsker å matche tilbudet. Da ser du hvor høy verdi du har der du er. Anonymkode: 60735...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå