Gå til innhold

Pedigree tørrfôr

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har du erfaring med Pedigree hundetørrfôr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes et for som heter Pidegree Pal (dagligvare) og et som heter Pedigree Advance (dyrebutikk).

Sistnevnte er vel ikke i salg lenger.. desverre. Det er et bra for.

Dagligvare-utgaven er vel som annet dagligvare-for. Fullt av vann og ikke nok næring.

Anbefaler deg å prøve forskjellige fortyper fra dyrebutikken i stedet.

Skrevet

Precept og lonestar :danse:

Skrevet

Da bilen min gikk i stykker og jeg var tom for hundmat, prøvde jeg diverse fortyper fra dagligvarebutikk. Det eneste hunden min kunne spise uten å bli dårlig i magen, var Friskies. Smaken reagerte han ikke på. Men han elsker jo mat, så alt går ned...

Pedigree var det verste! Løs avføring, og han hadde tydelig vondt i magen. Stakkar, stakkar voffsen min!

Skrevet

Min hund har spist Pedigree i mange år. Den har helt normal avføring og pelsen er flott og glinsende, får masse skryt når jeg er ute med ham. Kanskje ikke det beste foret, men for oss fungerer det helt flott :wink:

Skrevet

Jeg har en aldri så liten mistanke om at de siste gjesteinnleggene om for og valpebjeffing kommer fra samme gjest... (Kanskje jeg tar helt feil?)

Dersom det er riktig, lurer jeg på om gjest har skaffet seg en valp uten å ha særlig kunnskap om hundehold. Jeg vil derfor oppfordre til å starte på dressurkurs, ta kontakt med veterinær, slik at hunden får de vaksiner den trenger, og at eier får litt info om hva som er nødvendig, som f.eks. ormekur. Det er masse ino å få om hundehold på internett. Det finnes også mange fine bøker. Prøv på biblioteket. Det er fort gjort å skaffe seg et problem dersom man ikke har nok kunnskap når man anskaffer seg hund, og det ender altfor ofte med en hund som blir omplassert eller avlivet. Trist.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg har en aldri så liten mistanke om at de siste gjesteinnleggene om for og valpebjeffing kommer fra samme gjest... (Kanskje jeg tar helt feil?)

Dersom det er riktig, lurer jeg på om gjest har skaffet seg en valp uten å ha særlig kunnskap om hundehold. Jeg vil derfor oppfordre til å starte på dressurkurs, ta kontakt med veterinær, slik at hunden får de vaksiner den trenger, og at eier får litt info om hva som er nødvendig, som f.eks. ormekur. Det er masse ino å få om hundehold på internett. Det finnes også mange fine bøker. Prøv på biblioteket. Det er fort gjort å skaffe seg et problem dersom man ikke har nok kunnskap når man anskaffer seg hund, og det ender altfor ofte med en hund som blir omplassert eller avlivet. Trist.

Har man ikke nok kunnskap om hund hvis man lurer på andres erfaringer når det gjelder fôr? Det går vel ann å høre hva andre synes om billigmerker også? Hunden spiser nesten ikke Olivers som jeg nå har.. Han begynner å bli tynn. Jeg er ikke fornøyd med Eukanuba og Royal Canin. Er jeg mer egnet til å ha hund nå som jeg har prøvd disse merkene? :roll: Hvis ikke man ikke vet helt hva man skal gjøre hvis valpen bjeffer mot en? Da skulle jeg ikke skaffet meg valp før jeg visste det, er det det du mener?

Gjest Anonymous
Skrevet

ps: har alle vaksiner, ormekuerer ol i lignendre i orden hvis du lurte på det.. Har null planer om å omplassere eller avlive han. Jeg elsker valpen min. Skjønner ikke for noen påstander du kommer med.. :(

Skrevet

Det var da voldsomt til hissig gjest!

Jeg har ikke sagt noe om at du kommer til å omplassere hunden din, eller avlive den. Heller ikke at du ikke har peiling på hund. Jeg kom bare med noen tanker, dersom det skulle være slik at du ikke har særlig erfaring med hund. Absolutt ikke ment som noe angrep mot deg som person, men som et tips til hvor man kan tilegne seg kunnskap, slik at man unngår å gjøre samme feil som mange andre mennesker, der det ofte ender med omplassering eller avlivning. Les innlegget mitt en gang til, så tror jeg du ser at det ikke er noe angrep.

Men etter reaksjonen din å dømme, ser det jammen ut som jeg traff spikeren på hodet...

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg er absolutt ikke hissig i mitt innlegg til deg. spør deg kun noen spm fordi du mistenkte at jeg ikke hadde nok kjennskap til hund, ikke hadde ting i orden osv. Det er vel ikke annet enn naturlig at jeg gjør? Stiller deg noen spm som du kan begrunne dine mistanker med? Utrolig tåpelig av deg den siste setningen med at du traff spikeren på hodet. Det betyr med andre ord at du fortsatt tror jeg at jeg ikke vet nok til å ha hund?

Skjønner ikke hvordan du kan tålke innlegget mitt som hissig, heller trist over mennesker som deg som blir mistenkelige/dømmer folk etter to spm her inne..

Gjest Hundevenn
Skrevet

Noen (få) hunder fungerer bra på Pedigree, men etter å ha jobbet noen år på dyreklinikk har jeg erfart at det ikke er noe bra fòr. De må spise mye av det, og det blir mye avføring. Jeg bruker Specific-fòr og synes det er veldig bra.

Skrevet
jeg er absolutt ikke hissig i mitt innlegg til deg. spør deg kun noen spm fordi du mistenkte at jeg ikke hadde nok kjennskap til hund, ikke hadde ting i orden osv. Det er vel ikke annet enn naturlig at jeg gjør? Stiller deg noen spm som du kan begrunne dine mistanker med? Utrolig tåpelig av deg den siste setningen med at du traff spikeren på hodet. Det betyr med andre ord at du fortsatt tror jeg at jeg ikke vet nok til å ha hund?

Skjønner ikke hvordan du kan tålke innlegget mitt som hissig, heller trist over mennesker som deg som blir mistenkelige/dømmer folk etter to spm her inne..

Beklager, gjest, den siste setningen var absolutt ikke på sin plass. Jeg led av ekstremt dårlig humør i går, og ser at innlegget ditt ikke var på langt nær så hissig som jeg oppfattet det... My mistake.

Men jeg vil presisere at det innlegget der jeg nevner at du kanskje ikke har særlig erfaring med hund ikke var ment som noe angrep på deg. Heller noen tanker jeg gjorde meg om folk som anskaffer seg hund uten å ha nok kunnskap. Jeg har selv overtatt en slik hund en gang, og kjenner en familie som gjennom flere år har overtatt flere slike "problemhunder". Og det er fryktelig trist, både for hunden og tidligere eiere at de ikke får ting til å fungere. Jeg mener absolutt ikke at folk uten erfaring ikke skal ha dyr (hvordan skal man ellers få erfaring?) Men det er ikke alle som vet hvor de skal henvende seg for å tilegne seg nødvendig kunnskap. Og det er faktisk min kjærlighet til dyr som gjorde at jeg skrev innlegget. Ikke at jeg tviler på deg som hundeeier.

Dette viser også hvor vanskelig det kan være noen ganger når det er mange gjester... Du sier du har skrevet to innlegg. Jeg siktet til 5-6 innlegg skrevet av "gjest". Dersom du hadde registrert deg som bruker, ville det vært lettere å gjenkjenne deg, og jeg ville kanskje ikke trukket så forhastede slutninger.

Og, jeg beklager den siste setningen! Helt unødvendig å la mitt dårlige humør gå utover tilfeldige mennesker på internett. *legger seg flat for kritikken*

Skrevet

Foreslår at vi når går tilbake tildet trådstarter spurte om :)

Og til dere gjester. Om dere ikek vil registerer bruker så går det jo an å gi gjest en tittel fordi.... så kan man heller la være å gjøre dette når man vil være helt anonym :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...