Gå til innhold

Du som bruker L i klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor «large» er du egentlig? Jeg bruker for det meste M i klær, men på grunn av store bryst og tykke lår er det ikke alltid jeg får på meg M og må derfor opp i L. Jeg er ikke spesielt stor selv og lurer derfor på om L faktisk er «stor», altså «large». Jeg vet at min svigermor, som er tynn som en kvist (hennes egne ord) bruker L i klær, selv om det ser ut som hun bruker S. 

Anonymkode: e7730...e07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker alt fra small til large (har til og med noen plagg i x-large). Det samme med skostørrelse, har sko i 37-41. Det varierer veldig mellom kjedene/merkene, og i tillegg er det nok slik at enkelte plagg liker jeg romslige og andre strammere. Er sannsynligvis medium sånn egentlig. Har kanskje noen få kilo her og der, men er absolutt ikke stor!

Man er ikke nødvendigvis så voldsomt stor selv om man bruker large eller x-large

• Liker 1
Skrevet

Klær varierer enormt i størrelse. I noen gensere som er oversized kan jeg gå ned til XS/S, mens jeg i andre må opp i L. Har rett og slett sluttet å henge meg opp i størrelse, for det varierer så veldig avhengig av hvilken kjede, fasong på plagget og material plagget er laget av. Klær som består av betydelige mengder viskose for eksempel, kjøper jeg alltid en eller to størrelser større fordi plagget gjerne krymper i vask. 

Anonymkode: ec47a...c61

• Liker 2
Skrevet

Kommer jo helt an på hvor romslige klærne skal være. Og hvordan modellen skal sitte på kroppen. 

Jeg har klær i alt fra XS til L. Ingen bruker vel bare en størrelse? 

Bruker blant annet L i Kari Traa, da jeg liker at disse er litt romslige, og tåler noen vask. Bukser er et annet eksempel, må opp i L da for shorts og bukser med lavt liv da jeg har hofter og fylde bak, men bruker s-m i high-waist bukser. 

Anonymkode: 470f8...136

Skrevet

Hva mener du egentlig? 

At du ikke tror at large= stor fordi din svigermor ser liten ut og du egentlig er en M men har for tykke lår og bryst og derfor må opp i L, og at det derfor er feil? 

Large= stor. Men ulike plagg har ulike snitt som passer ulike kroppsfigurer. 

Anonymkode: 04298...e94

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker ikke L, men S. Vil si jeg er ganske gjennomsnittlig. Jeg har likevel venninner som er fullstendig normalvektige slik som jeg er, men som trekker mye mer enn meg over skuldre/hofter. Vi har ikke nødvendigvis stor forskjell vektmessig, men man trekker på ulike steder på kroppen. Jeg sliter selv med å finne bukser fordi jeg har brede hofter, men tynne og korte bein :( 

Man kan være litt godt i stand og bruke L, men man kan også være slank og fin, men være høy/ha brede hofter/store bryster osv. som gjør at man trenger L i klær. 

Syntes forøvrig klesstørrelser er ganske håpløse. Jeg har topper i alt fra XXS til M. Hadde vært fint med en felles mal for alle klesprodusenter :/ 

Skrevet
7 minutter siden, altflyter skrev:

Jeg bruker ikke L, men S. Vil si jeg er ganske gjennomsnittlig. Jeg har likevel venninner som er fullstendig normalvektige slik som jeg er, men som trekker mye mer enn meg over skuldre/hofter. Vi har ikke nødvendigvis stor forskjell vektmessig, men man trekker på ulike steder på kroppen. Jeg sliter selv med å finne bukser fordi jeg har brede hofter, men tynne og korte bein :( 

Man kan være litt godt i stand og bruke L, men man kan også være slank og fin, men være høy/ha brede hofter/store bryster osv. som gjør at man trenger L i klær. 

Syntes forøvrig klesstørrelser er ganske håpløse. Jeg har topper i alt fra XXS til M. Hadde vært fint med en felles mal for alle klesprodusenter 😕

Ja, det er akkurat dette. Det å kalle størrelsen for large synes jeg er så dumt, spesielt siden jeg har gått ned nesten 60kg. Hva var jeg før da? Jeg lurte vel egentlig bare på om det er flere som meg. 

Anonymkode: e7730...e07

Skrevet

Jeg vet om et par slanke jenter som bruker M fordi de er så høye. Jeg ville ha vært litt forsiktig med å legge for mye i størrelsen samt å sammenligne seg for mye med andre. Du skriver at du ikke er spesielt stor og at du har gått ned nesten 60 kg. Stol heller på det. :)

Anonymkode: 18a6c...dbe

• Liker 1
Skrevet

Samboeren min er 158 cm høy og veier 53 kg. Hun bruker av og til M i klær og av og til XL, men ellers bruker hun L. Hun foretrekker tettsittende klær, men har pupper, rumpe og skuldre som ikke passer inn i en størrelse M. En sjelden gang passer hun ikke i en XL engang, så man må virkelig ikke være stor for å bruke de største størrelsene. Alt kommer an på kroppsform.

Anonymkode: 07e71...492

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker L. Er ikke særlig overvektig, men er lang i ryggen og bred over skuldrene - derfor må jeg som oftest ha L. Har også store bryster, så i noen overdeler må jeg ha XL eller større også. Jeg er overhodet ikke tynn som en flis, er solid bygget. Men jeg kunne ikke brukt mindre enn L uansett hvor mye jeg gikk ned i vekt, pga lengde og skulderbredde. 

Anonymkode: 94eab...694

• Liker 3
Skrevet

Klærne er stort sett mye mindre i størrelsene nå enn for noen år tilbake.

Anonymkode: 50fc3...fef

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alt fra xs til xxxl i skapet mitt så jeg aner ikke hva jeg skal tro:P En felles standard hadde vært fint... Jeg synes heller ikke jeg er spesielt stor, normalvekt + vil jeg si, 170 høy, litt brede skuldre og litt stor byste(70D/E). Så skal de passe over puppa så er det for løst ellers, og motsatt :rolleyes: Så tror det bare er å ta klesstørelser med en stor klype salt.

Anonymkode: 740f0...4b5

• Liker 2
Skrevet

Har helt sluttet å se på merkelappene der det er mulig. Går kun på mål. I klesskapet mitt er det klær i alle mulige størrelser.

Skrevet

Jeg er 170 høy, 72 kg, ikke trent, litt tjukk. Bruker L. 

Anonymkode: d68e6...d74

Skrevet

Jeg er 168 høy og vekten ligger midt i normal BMI.  Stort sett bruker jeg L og XL i overdeler, og ola-bukser str.31 (en sjelden gang 30).  

Anonymkode: 85ac2...754

Skrevet

Jeg er 175 og bruker L i bukser. Er normalvektig med BMI på 23, men har veldig pærefasong sånn at alt fett setter seg på underkroppen.

Da jeg var undervektig (BMI 18) brukte jeg M, pga brede hofter og relativt store lår. M i bukser tror jeg er den minste størrelsen som er fysisk mulig at jeg kan bruke. Så ja, mye kommer an på kroppsfasong

Anonymkode: cd603...d37

Skrevet

Er 169 og bruker L i bukser og skjørt. Eller, jeg har et par jeans fra Cubus, veldig stretchy, de har jeg i M. Bruker ellers M i overdeler, kaaaanskje av og til S. Størrelsene varierer veldig, men har større str i underdeler enn overdeler. Har smale skuldre og byste og blir bredere om hoftene, rumpa og øvre delen av lårene.

Anonymkode: 066d9...608

Skrevet

tja... går jeg inn på HM så er jeg liten og kan passe s, mens i det jeg går inn på bikbok eser jeg ut og må opp i xl... 

Jeg vurderer hvor stor jeg er ut i fra hva jeg ser i speilet, ikke hva som står på lappen i klærne. 

Anonymkode: 21127...7f2

Skrevet

Klær har forøvrig bli mye mindre. Har noen gamle overdeler i s/m fra hm. Nå passer jeg såvidt i en xl!

Anonymkode: 1f053...eb0

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klær har forøvrig bli mye mindre. Har noen gamle overdeler i s/m fra hm. Nå passer jeg såvidt i en xl!

Anonymkode: 1f053...eb0

Klærne på hm er blitt større. Må ha xs der og m på bikbok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...