AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Skrevet 15. februar 2019 Hvor lenge brukte dere tutteflaske og tutekopp med myk tut til deres barn? Ser på insta at en av norges største bloggere (CBE) fortsatt bruker dette til sine barn på 2 og 5 år..? Vet jeg står i fare for å bli helt mammapoliti, men er det ikke normalt at 5 åringer drikker av kopp/glass!? Og 2 åringer bør vel ha sluttet med tutteflasken? Anonymkode: 3a672...463
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #2 Skrevet 15. februar 2019 Her sluttet førstemann med flaske og rotekopp når han var 2-3år. Lillebroren sluttet ved 1år, (Dette skjedde samtidig). Lillebror nå har igrunn ikke drukket så mye av tutekopp, men vanlig glass fra veldig tidlig, sluttet med flaske samtidig som han sluttet med nan. Rundt 15mnd. Men han har jo to brødre å strekke seg etter. Folk gjør hva de vil, men tutekopp og flaske gjør de jo mer baby enn de trenger å være.. jeg skjønner kosedelen, men syns 3+ er sent. Anonymkode: 5d319...67a
Arkana Skrevet 15. februar 2019 #3 Skrevet 15. februar 2019 Tåteflaske sluttet vi med straks de sluttet med mm/mme, så rundt ett år med alle. Den ble kun brukt til mm/mme og all annen drikke ble gitt i tutekopp. Tutekopp sluttet de vel med rundt 2,5 år. Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser problemet med at en femåring bruke tutekopp. Joda, det er litt barnslig, men hva så? Det er ikke skadelig og heller ikke fare for at de ikke klarer å bruke vanlig glass.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #4 Skrevet 15. februar 2019 Tåteflaske sluttet vi med da vi kuttet mme. Tutekopp brukte hun knapt, vi gikk raskt over til å hovedsakelig bruke sugerørkoppen til Avent. Var faktisk tester for Avent da koppen ble sluppet på markedet, hun var vel 9-10 mnd da vi fikk den, om jeg ikke husker feil. Den er jo mer drikkeflaskeaktig, så den kan med god samvittighet brukes for sølefri drikke tilgjengelig utenom måltid. Anonymkode: ab449...17b
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #5 Skrevet 15. februar 2019 Samme personen du nevner i innlegget brukte jo også «malefrakk» til 3-4åring når hun spiste brødskive så, er vel redd for å søle på de delikate klærne da. (Hadde skjønt det om det var tomatsuppe liksom) Vi bruker hvertfall ikke smekker på unger over 2 år i barnehagen og tutekopp bruker bare 1åringene. Er heller ikke anbefalt med tanke på tenner at de har noe annet enn vann i flaskene etter mm/mme-alder. Anonymkode: 38929...2a7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #6 Skrevet 15. februar 2019 Min datter er 1,5 år og hun veksler mellom tuteflaske og kopp. Syns egentlig at det er greiest med tuteflaske, for hun skal alltid leke med vannet i koppen etter at hun har drukket. 😂 Anonymkode: 01574...95d
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #7 Skrevet 15. februar 2019 Anbefaler wow-koppen til små klumsete hender 😊 Anonymkode: 3a672...463
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #8 Skrevet 15. februar 2019 Med tanke på at flaskebruk kan ødelegge tannstillingen er det greit å avvikle det relativt tidlig. Anonymkode: 54deb...18b
Mrs Robinson Skrevet 15. februar 2019 #9 Skrevet 15. februar 2019 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge brukte dere tutteflaske og tutekopp med myk tut til deres barn? Ser på insta at en av norges største bloggere (CBE) fortsatt bruker dette til sine barn på 2 og 5 år..? Vet jeg står i fare for å bli helt mammapoliti, men er det ikke normalt at 5 åringer drikker av kopp/glass!? Og 2 åringer bør vel ha sluttet med tutteflasken? Anonymkode: 3a672...463 Hvor ser du dette? Edit: så det nå. Hjelpes Endret 15. februar 2019 av Mrs Robinson 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #10 Skrevet 15. februar 2019 Jeg syntes det var litt forfriskende å se at hun også er lat på noen områder og tillater uvaner hos barna. Ser hun også har gitt barna juice/saft på flaske fra ganske ung alder noe som er frarådet, da er glass bedre. Men igjen, forfriskende å se at en som tilstreber perfeksjon også kan gi faen. Mine har beholdt kveldsflaska frem til ca 15 mnd, men slutta med alle andre former for flasker rundt 9-12 mnd. Tutekopp slutta begge med godt innen de var 2 år. Anonymkode: fc71e...0ab
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #11 Skrevet 15. februar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg syntes det var litt forfriskende å se at hun også er lat på noen områder og tillater uvaner hos barna. Ser hun også har gitt barna juice/saft på flaske fra ganske ung alder noe som er frarådet, da er glass bedre. Men igjen, forfriskende å se at en som tilstreber perfeksjon også kan gi faen. Mine har beholdt kveldsflaska frem til ca 15 mnd, men slutta med alle andre former for flasker rundt 9-12 mnd. Tutekopp slutta begge med godt innen de var 2 år. Anonymkode: fc71e...0ab Eventuelt at hun ikke tåler søl.. 😄 Anonymkode: 3a672...463
Minlillelykke Skrevet 15. februar 2019 #12 Skrevet 15. februar 2019 Brukte kun tåteflaske mens de fikk mme. Eldste brukte aldri tutekopp, men gikk over til sugerørkoppen til avent ved 8 mnder. Minste bruker tutekopp om hun trenger drikke på natten. På dagen bruker hun contigo flaske
FantasDick Skrevet 15. februar 2019 #13 Skrevet 15. februar 2019 Mine har aldri brukt flaske. Største drakk av vanlig glass fra hun var 7 mnd. Minste er 18 mnd og tømmer fremdeles glassene rett i trynet så han bruker sugerørkopp. Største vil av og til bruke sugerørkopp "fordi lillebror gjør det" og hun er over 3 år nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå