AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Skrevet 15. februar 2019 Mi bestevenninne har begynt å røyke og det synes jeg ikke noe om! Vi har hengt sammen i tykt å tynt siden vi var små, og nå er vi 18. For 2 uker siden var hun på ferie i syden med 3 jenter fra klassen hennes, jeg går på et annet studie. Når hun kom hjem så sa hun at hun hadde prøvd å røyke litt, siden alle de andre gjorde det, og nå hadde hun lyst st jeg skulle prøve. Vi gikk tur som vi pleier når hun sa det og da røyket hun en røyk i når vi satt på en benk på stien. Jeg sa jeg ikke ville prøve og syntes ikke noe om dette. hva kan jeg gjøre? Anonymkode: fbe2d...3c8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #2 Skrevet 15. februar 2019 Du kan jo ikke gjøre noe med det? Hun tar sine valg og du tar dine. Anonymkode: a9439...444 8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #3 Skrevet 15. februar 2019 ENDA en røyketråd på KG? Det kryr av dem om dagen. Jeg begynner å bli lei. Det er ikke så mye du får gjort, ts. Venninnen din lever sitt eget liv. Er hun så dum at hun begynner å røyke, så er det ikke noe du får gjort med det. Anonymkode: af84c...292 2
morhjertegod Skrevet 15. februar 2019 #4 Skrevet 15. februar 2019 Trøst deg med at det ikke er dine lunger hun ødlegger, er du en god venninne så lar du hun røyke om hun vil.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #5 Skrevet 15. februar 2019 Når jeg begynte å røyke dreit jeg i hvor helseskadelig det var, jeg dreit også i at folk sa man kunne få rynker for jeg var jo ung og rynker var noe jeg ikke så for meg å få før jeg var 70! Men ta å vis hun bilder av røykere på 30 og 35 år, og skrem hun med at når hun AKURATT har blitt voksen, ikke engang gammel, så kommer hun til å ha rynker! Hun får rynker 10 og 20 år før alle andre og de begynner allerede å dannes når man er 25-30, ikke 50 som man tror! Hadde noen sagt det til meg så hadde det skremt meg fra å begynne Anonymkode: 2c555...d3f
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #6 Skrevet 15. februar 2019 Jeg hadde skjønt det hvis dere var 15-16 år og hun ville tøye grensene, men jeg forstår ikke at dette er en problemstilling for noen på 18 år. Hun er gammel nok til å gjøre det hun vil. Samtidig er ikke røyking kult lenger, så jeg skjønner ikke hvorfor en 18-åring (gitt ressurssterk) har et behov for å teste ut dette og presse andre til å gjøre det også. Jeg forstår 60- og 70-åringer som står ute med røyken i hånden, men jeg må innrømme at jeg blir overrasket og litt vel dømmende når jeg ser noen unge mennesker røyke. Hun får nå gjøre som hun vil, men det å bli en storrøyker er ikke akkurat noe å trakte etter, og det kan du jo gjerne si hvis du har lyst til det. Det er både helseskadelig og en stor økonomisk utgift, i tillegg til at det plager alle andre som er rundt selvfølgelig. Anonymkode: 283f2...58b 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #7 Skrevet 18. februar 2019 Jeg vet jeg ikke kan styre venninna mi, men ønsker henne det beste:) Prøvde å røyke i helga når vi var på fest, og en i går kveld når vi gikk tur, så ender vel opp med at jeg også begynner å røyke. Vi har jo fulgt hverandre på alt hele livet. Gir litt faen! Anonymkode: fbe2d...3c8
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #8 Skrevet 18. februar 2019 Å, herregud, jeg følte meg plutselig sykt gammel... Og jeg er bare såvidt over 30... Men jeg husker sånne problemstillinger, og at det var lenge siden slike ting var det verste jeg hadde å bry meg om... Anonymkode: 08459...4ef
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2019 #9 Skrevet 18. februar 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet jeg ikke kan styre venninna mi, men ønsker henne det beste:) Prøvde å røyke i helga når vi var på fest, og en i går kveld når vi gikk tur, så ender vel opp med at jeg også begynner å røyke. Vi har jo fulgt hverandre på alt hele livet. Gir litt faen! Anonymkode: fbe2d...3c8 Trodde du var smartere en venninnen din.. tenk på gule tenner, sur lukt som de som røyker ikke kjenner selv, rynker og stygg hud, rynker rundt munnen kommer fort! Pengene.. Tenk på hva som kan kjøpes istedenfor. Anonymkode: a703f...21a 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2019 #10 Skrevet 19. februar 2019 Hun bestemmer selv. Anonymkode: 2ad51...416
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå