Gå til innhold

Ryetepper/ "langhårete" tepper

Brud23

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og min samboer har en diskusjon på gang, og besluttet å legge et innlegg i kg for å høre hvordan andre erfarer å ha disse ryeteppene (langhårede teppene av ull eller ull/bomull).

Trekker de til seg mye støv/ støver de. Er de vanskelig å renholde om man bare har støvsuger (ikke mulighet til å riste de på en veranda).

Og til slutt: Anbefaler dere noen kule slike tepper? Linker? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har et lyst ryeteppe i ull. Ikke vanskelig å holde fint med støvuger. MEN det loer noe helt sinnsykt. Vi støvsuger det ofte for å få ut mest mulig lo, og det blir vel litt bedre på sikt tror jeg. Vi har ingen andre tepper i leiligheten, så det er ikke så mye styr å holde det rent og lofritt i huset ellers til tross for at det loer såpass mye.

Hvor mye teppet loer avhenger sikkert av kvaliteten (vi kjøpte en ganske rimelig et, da vi hadde hatt MYE utgifter med flytting etc. forøvrig). Men alle ryetepper i ull loer i begynnelsen, så det lønner seg å støvsuge dem ofte for å få ut mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sesselja

Vi hadde et slikt før, og det var noe herk. Jeg syntes ikke det ble skikkelig rent med bruk av støvsuger, spesielt ikke om man har småunger som spiser kjeks etc. Og så loet det selvsagt, slik det allerede er nevnt. Det kommer ikke på tale å ha et slikt teppe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke er de billige å Rense/vaske på ett vaskeri heller.

Og som flere andre her skriver de loer noe forferdelig.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kommer du til meg så skal du få gratis. Har to liggende på loftet. Passer i et hjem der hjemmet er på utstilling. Ingen rører seg,ingen spiser. Tror mine lå på i 2 mnd.

Du kan like gjerne skaffe deg en stor langhåret hund som lider av noe i pelsen sin, slik at den mister all pels.

Så gode støvsugere finnes ikke på markedet for å ta den dritten av de teppene der. Du bør iallefall ha mulihet til å riste de ute. Helst hver dag. har du ikke noen plass ute heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har noen runde ull tepper fra Ikea. De første månedene loet de noe fryktelig, men holder man ut lenge nok så går det over. Har hatt dem siden slutten av oktober, og nå loer de ikke lenger. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...