AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Skrevet 15. februar 2019 Vi skal flytte til Kristiansand med barn og trenger råd! Drømmen er egentlig et gammelt hus i gåavstand til Kvadraturen. Men vi har tre barn, og jeg heller derfor mot Søm i stedet pga. skoler etc. Noen som er kjent? Er det spesielle deler av Søm som er å anbefale? Budsjettet er på ca. 5 mill., og vi ønsker ikke å bo tett i tett med andre mennesker - vi trenger å ha det litt usjenert. Noen tips/ synspunkter? Anonymkode: f75a8...889
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #2 Skrevet 15. februar 2019 Grim er slummen i Kristiansand, velg Søm. Anonymkode: 138c9...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #3 Skrevet 15. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Grim er slummen i Kristiansand, velg Søm. Anonymkode: 138c9...ac0 OK! 😊 Kan du utdype? Det var egentlig disse flotte gamle trehusene vi falt for på Grim + nærheten til Kvadraturen, men jeg skjønner at det bor mye forskjellig der.... Hvor på Søm vil du anbefale, da, hvis du er kjent? Anonymkode: f75a8...889
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #4 Skrevet 15. februar 2019 Jeg ville ha valgt Søm. Og den delen vi kaller gamle Søm. Anonymkode: cac77...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #5 Skrevet 15. februar 2019 Grim og Tinnheia er helt nydelig. Det er bedre priser der fordi det bor generelt folk med lavere inntekt der, men området har vokst veldig, og flere og flere barnefamilier velger å bosette seg der. Det er nært til byen. Søm blir fort langt, og rushen over brua er grusom. På Grim har du kjempefine turmuligheter, gode butikker og bruktbutikk hvor man kan finne mange skatter. Det bor mange der, så vet ikke om dere finner det så usjenert akkurat. Grim er absolutt ikke slummen i Kristiansand! Det er bare flere som stemmer SV og Rødt som bor der. Jeg har opplevd en veldig varme fra folk, at det er trygt og godt for barnefamilier og at man bryr seg om fellesskapet. Vi måtte flytte på grunn av jobb, og savner Grim hver dag. Anonymkode: 11daa...0b1 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #6 Skrevet 15. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha valgt Søm. Og den delen vi kaller gamle Søm. Anonymkode: cac77...ce4 Takk! Det var nettopp noe sånt jeg var ute etter. Hvorfor gamle Søm? Er det der den fineste utsikten er? Mer det noen konkrete adresser (veinavn) du vil anbefale? Anonymkode: f75a8...889
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #7 Skrevet 15. februar 2019 Vil du ha mer utsikt så gå for Tinnheia! Er bare rett over Grim på en måte. Kjempekoselige folk der. Anonymkode: 11daa...0b1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #8 Skrevet 15. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Grim er absolutt ikke slummen i Kristiansand! Det er bare flere som stemmer SV og Rødt som bor der. Jeg har opplevd en veldig varme fra folk, at det er trygt og godt for barnefamilier og at man bryr seg om fellesskapet. Vi måtte flytte på grunn av jobb, og savner Grim hver dag. Anonymkode: 11daa...0b1 Det er bare kvadraturen som har mer kriminalitet enn Grim. Anonymkode: 138c9...ac0 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #9 Skrevet 15. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er bare kvadraturen som har mer kriminalitet enn Grim. Anonymkode: 138c9...ac0 Dette stemmer ikke. Har du noen kilder å vise til? Det er faktisk flere ungdomsgjenger som samler seg på Lund og lignende, og gjerne fra familier som er mer ressurssterke siden ungdommene rett og slett kjeder seg. Anonymkode: 11daa...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #10 Skrevet 15. februar 2019 Og desuten så registreres mest kriminalitet i Kvadraturen fordi det er dit ungdomsgjengene og eventuelt andre drar for å gjøre sin kriminalitet, det betyr ikke at de bor der. Da er det også kort vei til Grim og til Lund, men på Lund bor fiffen og på Grim bor de som stemmer i fellesskapspartier, det betyr ikke at det er dårlig å bo noen av stedene, Anonymkode: 11daa...0b1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #11 Skrevet 15. februar 2019 Helt klart gamle Søm! I hvertfall med barn! Grim og Lund er kortere avstand til sentrum, men nei takk. For tettbebygd, trafikkert og "utrygt". Dessuten, bor man på Søm, er man nærmere en av de viktigste stedene her nede; sørlandssenteret Anonymkode: 70b74...669
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #12 Skrevet 15. februar 2019 Grim har en bra skole. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/karb0B/Grim-klasse-fikk-toppresultat-pa-norsk-eksamen https://www.minskole.no/grim Anonymkode: 11daa...0b1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #13 Skrevet 15. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grim har en bra skole. https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/karb0B/Grim-klasse-fikk-toppresultat-pa-norsk-eksamen https://www.minskole.no/grim Anonymkode: 11daa...0b1 Grim skole har rykte for å være en av byens verste... Anonymkode: 8090e...938 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #14 Skrevet 15. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Grim skole har rykte for å være en av byens verste... Anonymkode: 8090e...938 Ja, før det gjorde *løftet* sitt, nå er den ansett som en av de høyeste i kunnskap i Kristiansand. Nettopp og på grunn av mangfoldet deres. Anonymkode: 11daa...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #15 Skrevet 15. februar 2019 Og Kvadraturen skolesenter er den beste VGS hvis dere skal tenke så langt frem. Anonymkode: 11daa...0b1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #16 Skrevet 15. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og Kvadraturen skolesenter er den beste VGS hvis dere skal tenke så langt frem. Anonymkode: 11daa...0b1 Litt usikker på den. I "gamle dager" ble vel Gimle VGS ansett som den beste. Vet at den er nå blitt Gimle Katedral Skole. Eller noe i den dur. Lenge siden jeg har vært hjemme. Anonymkode: cac77...ce4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #17 Skrevet 15. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt usikker på den. I "gamle dager" ble vel Gimle VGS ansett som den beste. Vet at den er nå blitt Gimle Katedral Skole. Eller noe i den dur. Lenge siden jeg har vært hjemme. Anonymkode: cac77...ce4 Ja, var sånn før, nå er Kvadraturen bedre. De tok i bruk mye mer teknologi for bedre oppfølging av elever. Anonymkode: 11daa...0b1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #18 Skrevet 15. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og Kvadraturen skolesenter er den beste VGS hvis dere skal tenke så langt frem. Anonymkode: 11daa...0b1 Eller Vågsbygd VGS Anonymkode: 08cc5...a29
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #19 Skrevet 15. februar 2019 Har dere vurdert justneshalvøya? Fantastisk sted for barnefamilier og 5 min fra byen med bil 😊 Anonymkode: a26b2...406 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #20 Skrevet 15. februar 2019 Jeg ville vagt søm, tømmerstø eller tveit med barn tømmerstø og tveit ligger jo litt unna, men hamresanden i tveit er veldig fint. Ganske nærme sørlandsparken og dyreparken, trenger nesten ikke inn til byen :) Anonymkode: 1f977...3e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå