Gå til innhold

Hvorfor får man vondt i hodet og nakken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg har to punkter i bakhodet, en type "kul" på hver side. De er noen ganger vonde om jeg ler. Nå er de bare vonde og har vært det siden i går, og jeg har vondt i nakken og skuldrene. Føler det er tungt å holde hodet oppe.. vet noen hvorfor eller hva det kommer av?

Vet dere ikke er leger osv, men kroppen vår er vel bygd opp ganske så likt, og tenkte noen har.opplevd det samme og vet hva slags type hodepine det er?

Anonymkode: db913...cbf

Skrevet

Hvis det er de samme punktene, så er det triggerpunkter. Jeg har gått til massasje og fått dem knadd og trykket på, og det gjør fryktelig vondt i hodet de første gangene, men etterhvert blir smerten mindre, og jeg har fått beskjed om at jeg kan/bør massere dem selv. Hodepinen jeg har slitt med lenge, er så å si borte, jeg strekker på rygg og nakke når jeg kjenner et snev, og så forsvinner det.

Anonymkode: a7bd9...6a0

Skrevet

Spenningshodepine. Er ganske så vanlig. 

Det kan være lurt å trene nakkemusklene om man sliter med dette. Tøying og massasje vil også hjelpe. 

Anonymkode: 921c3...441

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er de samme punktene, så er det triggerpunkter. Jeg har gått til massasje og fått dem knadd og trykket på, og det gjør fryktelig vondt i hodet de første gangene, men etterhvert blir smerten mindre, og jeg har fått beskjed om at jeg kan/bør massere dem selv. Hodepinen jeg har slitt med lenge, er så å si borte, jeg strekker på rygg og nakke når jeg kjenner et snev, og så forsvinner det.

Anonymkode: a7bd9...6a0

Trodde det var lymfeknuter eller noe.. datteren min har samme kulene. Men takk for tips skal sjekke det 😄

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spenningshodepine. Er ganske så vanlig. 

Det kan være lurt å trene nakkemusklene om man sliter med dette. Tøying og massasje vil også hjelpe. 

Anonymkode: 921c3...441

Massasje er bestilt 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...