Gå til innhold

Flått/skogsbjørn-bånd?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har hørt at det finnes et halsbånd el som gjør at ikke flåtten biter på hund.. Kan det stemme? Hva ligger prisen på i tilfelle? Selges det i dyrebutikker. Finnes det andre midler å bruke mot flått?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

De har noe som heter Frontline hos veterinæren.

Gjest Anonymous
Skrevet

For å få kjøpt disse preparatene må du ha en resept, da kan du samtidig få råd om hvilket produkt som passer best til ditt kjæledyr.

Gjest Anonymous
Skrevet

Frontline: Er dråper som du påfører hunden som virker frastøtende på flått. (Tror det finnes i spray også?) Fås på resept.

Exspot: Dråper som du påfører hunden. Frastøtende og drepende på hunden. Fås på resept.

Scalibor: Halsbånd som virker frastøtende og drepende på flåtten. Fås på resept. Dette middelet er giftig for katter, så en bør ikke bruke dette middelet dersom hundens beste kjæledegge heter Mons.

Det finnes også andre typer halsbånd som du kan kjøpe på dyrebutikk. Disse er nok svakere.

Rosmarin-uttrekk: Lag te av rosmarin og spray på hunden hver gang/dag du skal ut i flåttområde. Virker frastøtende på insekter.

Hvitløk: Hvitløk kan også virke frastøtende på flått. Husk at hvitløk i store mengder er giftig (livsfarlig) for hund, men litt hvitløk er virkelig helsebringende!

HopOff: Dette er navnet på et middel som også virker frastøtende på flått og insekter. Du får det på flaske, og gir noe hver dag til hunden. Gjerne i maten eller på en brødskive. Det inneholder mest hvitløksekstrakt.

Selv har jeg erfaring med Exspot og hvitløk. Exspoten virket bra helt til hunden tok seg et bad. Da forsvinner effekten.

Hvitløk virket ok, men måtte fjerne ca. 4 flått på en sesong likevel.

I år prøver jeg HopOff.

Ella

Skrevet

har god erfaring med hopp off :)

Skrevet

Jeg skal bruke loppehalsbånd i år. Har hørt at det skal fungere utmerket. Tror jeg betalte kr. 49 for mitt.

Skrevet

Jeg fikk noe på resepr (sikkert en av de i innlegget lenger opp). Det dryppes i nakken og skal virke i ca. 3 mnd. Jeg sjekker katten alikevel og tror muligens han har hatt 2-3 etter det. De andre årene hadde han sikkert 20 pr. sommer.

Skrevet

høres ut på x-spot. Sikkert veldig greit på katter som ikke er like ivrige på å hvive seg i vannet. Jeg brukte det fram til jeg fikk tantebarn. Siden det er noe svineri for mennesker, valgte jeg å slutte da hunden min ikke har sånn pels som det forsvinner nedi.

Bare si det en gang til.. husk at yndede flottsteder er:

brystkasse

"armhuler"

ved halerot

i ører

ved ører

men dette betyr ikke at flotten ikke setter seg andre steder... oig dette gjelder vel særlig glatthåra hunder. På en puddel får de jo feste over alt.... f.eks

Skrevet

Det er iallefall ikke ExSpot. Det er svært giftig for katter, kan kun brukes av hund.

Middelet som brukes til katter heter Frontline. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi fikk Frontline til hunden vår av veterinær da? :klø:

Skrevet

Vi bruker sånn spot-on (står bayvantec vet på eska, grønn) til hunden. Den fungerer kjempebra! "Drypper" i nakken på han. Kattene får frontline.

Det er så mye flått her ute i skogen at vi må bruke det.

Tror alt slikt er reseptbelagt? Men i Spania fåes det kjøpt i vanlige matbutikker...

Skrevet
Vi fikk Frontline til hunden vår av veterinær da? :klø:

Frontline kan brukes til både hunder og katter, mens ExSpot, Stronghold og Scalibor kun kan brukes til hunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...