Gå til innhold

Hva mener du om CrossFit ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det god trening eller er det farlig?

Anonymkode: 5e4e1...5b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er "god trening" og "farlig" de to eneste mulighetene du ser for deg?

Anonymkode: e2a90...444

• Liker 1
Skrevet

Det er ustrukturert trening med mål om å slå to fluer i en smekk, men hvis man er seriøs og vil nå langt i styrke eller utholdenhet, må man velge en av dem å fokusere mest på. Langrenn er nesten en form for crossfit, boksing også. Jeg ville heller valgt en slik type idrett for å få meg noen andre ferdigheter enn å kunne ta femti repetisjoner med femkilovekter.

Anonymkode: 06c23...b52

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ustrukturert trening med mål om å slå to fluer i en smekk, men hvis man er seriøs og vil nå langt i styrke eller utholdenhet, må man velge en av dem å fokusere mest på. Langrenn er nesten en form for crossfit, boksing også. Jeg ville heller valgt en slik type idrett for å få meg noen andre ferdigheter enn å kunne ta femti repetisjoner med femkilovekter.

Anonymkode: 06c23...b52

Du setter det litt på spissen her, gjør du ikke?

Hvorfor rangerer du f.eks. ferdigheten langrenn høyere enn det å kunne løfte sin egen kroppsvekt et gitt antall ganger? Dessuten er det mange tekniske løft i crossfit også, som olympiske løft.

Er det ustrukturert? De fleste som trener "styrke" vandrer fra øvelse til øvelse på treningssenteret. I crossfit har man i det minste en plan for økta. Wod osv.

Når alt det er sagt: Jeg er ikke fan av crossfit for min egen del. Enig med AB her om at det hverken er fugl eller fisk. Det er ikke det beste for å trene styrke, det er ikke det beste for å bygge muskler, og det er ikke det beste for å bygge lungekapasitet. Du får ok resultater på alle fronter, men ikke ideelle - og det er i hvert fall ikke "god valuta for pengene" hvis du tar i betraktning hvor tungt det er. Du blir god i crossfit av å trene crossfit.

Direkte farlig er det ikke, selv om det for noen kan være mer utmattende enn resitusjonsevnen.

• Liker 1
Skrevet

Super trening hvis man vil bli god på crossfit! 

Lurt å få hjelp av en trener til periodisering av egen trening- og ikke minst være medlem av en godkjent box fordi de også periodiserer wod`ene sine i løpet av året (unngå ensidig trening). En god trener hjelper også å skalere øvelser og wod`er sånn at alle kan delta uansett nivå. 

Greit for "folk flest" som hverken har et ønske om å bli styrkeløfter eller maratonløper 😉 

Anonymkode: fe6f0...e35

Skrevet

Jeg elsker CrossFit 🏋🏼‍♀️🤸🏻‍♀️

• Liker 1
Skrevet

Har vurdert å prøve det ene og alene fordi det virker utrolig sosialt. Det er dessverre altfor dyrt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...