Gå til innhold

Tips til aktivitet med hunden inne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en stor og hærlig hund som er hele familiens kjæledegge og bestevenn. Mannen tar ca 70% av turene, jeg de resterende. Av helsemessige årsaker kommer jeg meg ikke ut hver dag. De dagene jeg ikke er på tur skulle jeg ønske jeg visste om aktiviteter hunden og jeg kunne gjøre inne.  Jeg legger ofte ut gobitsøk, det elsker han. Vi har også triks som går igjen som "sitt bamse", "spill død", "rull rundt" osv. 

Er det noen som har tips til andre aktiviteter vi kan gjøre inne? 

Anonymkode: 614d8...4cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg lange matter/tepper på stuegulvet eller ut i gangen som løpebane og kast ball og leker hunden kan hente , det storkoser de seg med enten det er inne eller ute :)  Å kjøpe en sånn ball med hull i og godtebiter inni kan også være gøy og gjenkjennelsesleker enten med farger der du for eksempel legger tre klosser i forskjellige farger og lærer hunden å legge labben på riktig farge , eller med kopper der du legger en gjenstand under koppen og stokker om koppene og lar hunden markere på riktig kopp gjenstanden ligger i (oppmerksomhetstrening) :)

Anonymkode: b5f9e...969

• Liker 1
Skrevet

Nesearbeid er noe av det beste du kan gjøre. Det gjør dem sliten raskere enn mye annet. 

Her har jeg laget en video som viser hvordan du kan lære hunden å finne en konkret gjenstand. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Legg lange matter/tepper på stuegulvet eller ut i gangen som løpebane og kast ball og leker hunden kan hente , det storkoser de seg med enten det er inne eller ute :) Å kjøpe en sånn ball med hull i og godtebiter inni kan også være gøy og gjenkjennelsesleker enten med farger der du for eksempel legger tre klosser i forskjellige farger og lærer hunden å legge labben på riktig farge , eller med kopper der du legger en gjenstand under koppen og stokker om koppene og lar hunden markere på riktig kopp gjenstanden ligger i (oppmerksomhetstrening) :)

Anonymkode: b5f9e...969

Gjenstander med ulik farge er et supert tips! Takk så mye 🤗 

31 minutter siden, Tabris skrev:

Nesearbeid er noe av det beste du kan gjøre. Det gjør dem sliten raskere enn mye annet. 

Her har jeg laget en video som viser hvordan du kan lære hunden å finne en konkret gjenstand. 

Dette var helt perfekt! Hunden vår elsker å bruke nesen og vi pleier å gjemme oss i skogen. Det har ikke skjedd at han har feilet, helt opp mot en km. Nå skal vi trene inne. Tusen takk 🤗

Anonymkode: 614d8...4cf

• Liker 1
Skrevet

Hunden min elsker når jeg gjemmer ting i huset som den må finne. En leverposteibit eller tørrfisk er populært. Gjem det i skuffer, hyller eller under sofa/tepper osv og la hunden måtte lete gjennom huset. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...