AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Skrevet 15. februar 2019 Jeg har alvorlig MS, og noen tilleggsdiagnoser. Jeg ligger stort sett i sengen min, og har knapt hvert utenfor døren på 2 år. Jeg har mye smerter, og gråter ofte i fortvilelse, Jeg er uføretrygdet, trygd og forsikring samlet, rundt 350 00,- i året. Men jeg ser KG mener jeg må jobbe litt. Jeg ha en kapasitet på 2 timer per 14 dag, om jeg er heldig. Hvor søker jeg jobb? Hvilken jobb passer for meg? Anonymkode: a3387...68b 20
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #2 Skrevet 15. februar 2019 "KG" er ingen unison stemme. De fleste har sympati med deg, men det er litt slitsomt å høre alle disse lidelseshistoriene til uføre. We get it - du kan ikke jobbe. Anonymkode: 90713...77a 40
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #3 Skrevet 15. februar 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alvorlig MS, og noen tilleggsdiagnoser. Jeg ligger stort sett i sengen min, og har knapt hvert utenfor døren på 2 år. Jeg har mye smerter, og gråter ofte i fortvilelse, Jeg er uføretrygdet, trygd og forsikring samlet, rundt 350 00,- i året. Men jeg ser KG mener jeg må jobbe litt. Jeg ha en kapasitet på 2 timer per 14 dag, om jeg er heldig. Hvor søker jeg jobb? Hvilken jobb passer for meg? Anonymkode: a3387...68b Du bør ikke jobbe i det hele tatt, men hun som nettopp la ut på Facebook at hun hadde vasket bobilen inn - og utvendig, og nå var klar for tur på vinterferie så snart bakingen var over.... Hun bør se om hun ikke kunne bidratt litt i stedet. Anonymkode: 24d87...68a 31
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #4 Skrevet 15. februar 2019 Kreativ? Forfatter! Ikke kreativ? Fagbokforfatter! evnt jobb frivillig i en organisasjon du brenner for... lar du deg inspirere av at verden kollapser mens barnebarna dine fortsatt lever f.eks? Så involver deg i Naturverforbundet eller MDG eller Sabima eller Miljøagentene eller.... Ja du skjønner tegninga. Opptatt av plasten i havet? Finnes organisasjoner mot det også. Er du interessert i mer miljøvennlige byer? Så front en aksjon for at alle husstander må kaste matavfall i komposten!!! Noe annet er faktisk galskap, ...men det skjønner ikke folk. La humla suse er en nnen organisasjon. Opprett en FB-gruppe der du er den hemmelige administrator for en Garden Gueriljagruppe i din by! Vær litt kreativ og gal!! Vet ikke om dette genererer inntekter, men kanskje noe? Opprett evnt en side på Internett på det DU brenner for. Ser for meg at administrative jobber fra PC er tingen. Så da er det mye å gjøre, men gjør noe du føler er meningsfylt og etisk og fremtidsrettet. Legger bed Dagbladets leder på onsdag, dette er noe noen bør jobbe med! Anonymkode: 68ef0...e45 6
SoWhat? Skrevet 15. februar 2019 #5 Skrevet 15. februar 2019 Hvorfor bryr du deg om hva enkelte her inne mener? Det påvirker deg ikke mer enn du tillater at det gjør. Alle blir møtt med fordommer av noen enkelte, om du er ufør, om du et svart, hvit, fattig eller rik. Noen vil alltid ha fordommer uansett hvilken status en har. La vær å bry deg, og se på alle andre som blir kappet hue av for ulike ting 🙂 7
Yuumi Skrevet 15. februar 2019 #6 Skrevet 15. februar 2019 (endret) Hadde vært utrolig kjipt om du faktisk måtte bruke de 2 timene du har hver 14 dag på jobb ! Ikke at din situasjon ikke er kjip uansett, men det hadde jo faktisk blitt hakket verre. Endret 15. februar 2019 av Emblja 14
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #7 Skrevet 15. februar 2019 ... og PS. Ja livet suger, men sånn er livet, alle opplever lidelse og fortvilelse til slutt. Og vi skal alle dø uansett. Men vil du engasjere deg i noe, så vil du oppleve mening. Er ikke det det viktigste, selv om jeg tror at verden går til helvete. Hvis ikke du kan finne noe å brenne for, hva er vitsen med livet da, liksom? Alle må vi ha noe å strekke oss etter, føle at vi er til nytte for noen eller noe! Ikke BARE belastning. Håper du fikk ett spar bak 😉 Men det er absolutt velmenende! Jeg bekymrer meg dønn ihjel over klima, natur og miljø. Og du har massevis av tid, da kan du gjøre en forskjell! Anonymkode: 68ef0...e45 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #8 Skrevet 15. februar 2019 1 minutt siden, Emblja said: Hadde vært utrolig kjipt om du faktisk måtte bruke de 2 timene du har hver 14 dag på jobb ! Ikke at din situasjon ikke er kjip uansett, men det hadde jo faktisk blitt hakket verre. Er det kjipt å føle at man også gjør noe meningsfylt??? Hadde ærlig talt blitt deprimert om ikke fikk lov eller fikk til å bidra med noe eller gjøre noe som var til nytte for noen Anonymkode: 68ef0...e45 2
Yuumi Skrevet 15. februar 2019 #9 Skrevet 15. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det kjipt å føle at man også gjør noe meningsfylt??? Hadde ærlig talt blitt deprimert om ikke fikk lov eller fikk til å bidra med noe eller gjøre noe som var til nytte for noen Anonymkode: 68ef0...e45 Kjipt å måtte bruke den eneste nytte fritiden man har på noen andre ja. Greit nok om man kan gjøre noe hver dag som vanlige mennesker. 10
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #10 Skrevet 15. februar 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør ikke jobbe i det hele tatt, men hun som nettopp la ut på Facebook at hun hadde vasket bobilen inn - og utvendig, og nå var klar for tur på vinterferie så snart bakingen var over.... Hun bør se om hun ikke kunne bidratt litt i stedet. Anonymkode: 24d87...68a Hvorfor det? De fleste kroniske sykdommer gir noen timer hvor man er funksjonable. At hun klarer å vaske betyr ikke at hun er i den formen hver dag eller hele dagen, for alt du vet så brukte hun 2 timer på det og lå med ekstreme smerter i senga dagene etter og kastet opp , og at hun er syk burde ikke nekte hun å dra på vinterferie, hun er nok ikke noe mindre syk der men bare det å komme seg en annen plass gjør mye for menneskesjelen. Anonymkode: ae4df...421 16
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #11 Skrevet 15. februar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: "KG" er ingen unison stemme. De fleste har sympati med deg, men det er litt slitsomt å høre alle disse lidelseshistoriene til uføre. We get it - du kan ikke jobbe. Åh, stakkars deg! Anonymkode: 622b1...0ff 13
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #12 Skrevet 15. februar 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør ikke jobbe i det hele tatt, men hun som nettopp la ut på Facebook at hun hadde vasket bobilen inn - og utvendig, og nå var klar for tur på vinterferie så snart bakingen var over.... Hun bør se om hun ikke kunne bidratt litt i stedet. Anonymkode: 24d87...68a Det vet du INGENTING om! Anonymkode: 622b1...0ff 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #13 Skrevet 15. februar 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør ikke jobbe i det hele tatt, men hun som nettopp la ut på Facebook at hun hadde vasket bobilen inn - og utvendig, og nå var klar for tur på vinterferie så snart bakingen var over.... Hun bør se om hun ikke kunne bidratt litt i stedet. Anonymkode: 24d87...68a 🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Anonymkode: e8aa0...a30 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #14 Skrevet 15. februar 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør ikke jobbe i det hele tatt, men hun som nettopp la ut på Facebook at hun hadde vasket bobilen inn - og utvendig, og nå var klar for tur på vinterferie så snart bakingen var over.... Hun bør se om hun ikke kunne bidratt litt i stedet. Anonymkode: 24d87...68a Mener du at noen med MS legger ut slike ting? Og vet du det, eller tror du det? Anonymkode: e52b3...0fc
SoWhat? Skrevet 15. februar 2019 #15 Skrevet 15. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh, stakkars deg! Anonymkode: 622b1...0ff Det er noen som søker forståelse, og det er fint. Da ordlegger de seg på en måte som gjør at de vil nå inn til andre. Det er jo viktig også, for idet en forstår noe, så slipper ofte fordommene også. Men når en setter seg i offerrollen som Ts gjør her, så får det ofte piggene ut hos andre. Ts virker bitter og selvmedlidende. Skjønner jo forsåvidt at h*n kan bli det, men når en befinner seg i den posisjonen så er det ikke like lett å forholde seg til det uten å bli oppgitt eller irritert. Hadde hun oppriktig lurt på hva hun kunne gjøre, så ville jo flere svart positivt. Men Ts vil bare fortelle at h*n er dypt såret fordi h*n er i en håpløs situasjon, og at enkelte ikke skjønner det. Så jeg skjønner at noen finner det slitsomt. Alt har med måten en uttrykker seg på. Og hva en egentlig vil oppnå... Sorry Ts. Jeg har forståelse for hvor jævli du har det. Men du lager litt ris til deg selv her. 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #16 Skrevet 15. februar 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør ikke jobbe i det hele tatt, men hun som nettopp la ut på Facebook at hun hadde vasket bobilen inn - og utvendig, og nå var klar for tur på vinterferie så snart bakingen var over.... Hun bør se om hun ikke kunne bidratt litt i stedet. Anonymkode: 24d87...68a Så enig!! Her ligger jeg stort sett strekk ut. Slike poster fra "syke" mennesker gjør meg faktisk veldig lei meg. Skulle ønske jeg klarte en brøkdel av det og så ligger JEG med dårlig samvittighet for alt jeg ikke får gjort. Anonymkode: a13ac...1ec 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #17 Skrevet 15. februar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? De fleste kroniske sykdommer gir noen timer hvor man er funksjonable. At hun klarer å vaske betyr ikke at hun er i den formen hver dag eller hele dagen, for alt du vet så brukte hun 2 timer på det og lå med ekstreme smerter i senga dagene etter og kastet opp , og at hun er syk burde ikke nekte hun å dra på vinterferie, hun er nok ikke noe mindre syk der men bare det å komme seg en annen plass gjør mye for menneskesjelen. Anonymkode: ae4df...421 Det er når jeg ser denne typen kommentarer og havet av likes jeg forstår det MÅ!!! Strammes inn på trygdeordninger, for dere selv er helt i ørska og er faktisk så rykende dumme at dere ikke skjønner hva jeg underforstått sier, men i stedet angriper det konkrete eksempelet 😆 hvor blåe øyne kan man egentlig greie å ha, hvor naiv greier man å bli..... Det dere faktisk gjør er å implisitt si at trygdeordningen fungerer utmerket og at det ikke finnes snyltere. Og hva er synergien av dette? Jo, det blir mindre penger på den som faktisk trenger trygd....og det blir helsikes mye vanskeligere å få det for den som trenger det. Dere må for pokker se til å slutte med å stå der med armene åpne og invitere alle inn på trygdefesten.....skaff for i svarte en dørvakt som kan avvise de som festen ikke er ment for før baren blir drukket tom og festen stopper av seg sjøl. (mulig fest og trygd ilag var et dårlig valg ift billedliggjøring, men det får dere ha meg unnskyldt) Anonymkode: 24d87...68a 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #18 Skrevet 15. februar 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... og PS. Ja livet suger, men sånn er livet, alle opplever lidelse og fortvilelse til slutt. Og vi skal alle dø uansett. Men vil du engasjere deg i noe, så vil du oppleve mening. Er ikke det det viktigste, selv om jeg tror at verden går til helvete. Hvis ikke du kan finne noe å brenne for, hva er vitsen med livet da, liksom? Alle må vi ha noe å strekke oss etter, føle at vi er til nytte for noen eller noe! Ikke BARE belastning. Håper du fikk ett spar bak 😉 Men det er absolutt velmenende! Jeg bekymrer meg dønn ihjel over klima, natur og miljø. Og du har massevis av tid, da kan du gjøre en forskjell! Anonymkode: 68ef0...e45 Ikke kall meg ei belastning er du snill. Og hvorfor føler du et behov for å sparke meg bak? Jeg har heller ikke massevis av tid, jeg har maks fire timer i måneden. Det har jeg skrevet. Du må lese mer nøye. TS Anonymkode: a3387...68b 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #19 Skrevet 15. februar 2019 24 minutter siden, SoWhat? skrev: Det er noen som søker forståelse, og det er fint. Da ordlegger de seg på en måte som gjør at de vil nå inn til andre. Det er jo viktig også, for idet en forstår noe, så slipper ofte fordommene også. Men når en setter seg i offerrollen som Ts gjør her, så får det ofte piggene ut hos andre. Ts virker bitter og selvmedlidende. Skjønner jo forsåvidt at h*n kan bli det, men når en befinner seg i den posisjonen så er det ikke like lett å forholde seg til det uten å bli oppgitt eller irritert. Hadde hun oppriktig lurt på hva hun kunne gjøre, så ville jo flere svart positivt. Men Ts vil bare fortelle at h*n er dypt såret fordi h*n er i en håpløs situasjon, og at enkelte ikke skjønner det. Så jeg skjønner at noen finner det slitsomt. Alt har med måten en uttrykker seg på. Og hva en egentlig vil oppnå... Sorry Ts. Jeg har forståelse for hvor jævli du har det. Men du lager litt ris til deg selv her. Faen i helvete! Hun setter seg ikke i en offerrolle! Du forstår jo ikke hvordan hun har det, så bare slutt å late som om du gjør det! Anonymkode: 622b1...0ff 5
SoWhat? Skrevet 15. februar 2019 #20 Skrevet 15. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Faen i helvete! Hun setter seg ikke i en offerrolle! Du forstår jo ikke hvordan hun har det, så bare slutt å late som om du gjør det! Anonymkode: 622b1...0ff Jeg skrev at jeg forstår at hun har det jævli. Og det forstår jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå