AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #1 Skrevet 15. februar 2019 Går siving på NTNU og jeg aner virkelig ikke hvordan det blir å skrive master. Gjør man det alene med bøker og googling med tips og råd fra veileder eller gjør man det som prosjekt fra en bedrift? Anonymkode: a77c2...c9e
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #2 Skrevet 15. februar 2019 «Bøker og google»? Seriøst? Du sier ikke noe om hvor langt du er kommet i studiene, men jeg vil råde deg til å sette deg litt inn i akademisk skriving, litteratursøk og kildebruk før du kommer så langt som til masteren. Men til spørsmålet ditt: masteren kan skrives både som oppgave du får på universitetet eller som en oppgave med å løse en problemstilling for en bedrift. I begge tilfeller må man bruke «bøker og google», dvs man må støtte seg til faglitteratur på området både for teoretisk bakgrunn, metodikk og under diskusjonsdelen. På høyere nivå er det færre bøker og flere vitenskapelige artikler. Hvis du skriver oppgave for industrien har du veileder i bedriften OG ved universitetet. Skriver du en oppgave kun for instituttet har du veileder(-e) fra universitetet. Om man skriver alene eller sammen med noen kan variere. Da jeg gikk på NTNU skrev de aller fleste master alene, og noen få skrev sammen med en annen student. Det er mulig det er flere som jobber to og to i dag. Anonymkode: 63e6c...d45 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #3 Skrevet 15. februar 2019 Begge deler er vanlig. Du kan jo få deg profil på NTNU Bridge for å sjekke om du finner relevante oppgavesamarbeid med bedrifter. Andre oppsøker også bedrifter de vil arbeide for i framtida og spør om de har noen problemstillinger som kan forskes på i en masteroppgave. Problemstillingen må da selvsagt godkjennes av masterveileder. Lykke til! Anonymkode: 924b2...aab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå