Gå til innhold

Akutt betennelse i finger - farlig?

Fremhevede innlegg

Gjest Sarah Jessica
Skrevet

Jeg har et mikroskopisk lite sår etter en avrevet skinnfille på pekefingeren - som i går ettermiddag begynte å verke - og i natt føltes det som hele fingeren holdt på å eksplodere! Den er rød og hoven og bankende vond, og da jeg ikke fikk sove i natt vurderte jeg å gå til legevakten, men følte det var litt pinglete.. Nå er den uansett ikke bedre så jeg vurderer å gå i kveld etter jobb.. noen med erfaringer her? Er det bare å legge fingeren i grønnsåpebad så betennelsen går bort etter noen dager, eller kan jeg ha fått en mer alvorlig infeksjon el.lign??

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Hørtes ut som det trenger å renses skikkelig i hvert fall....

Få det skikkelig rent og følg med det.

F.eks om det skulle bli mørke striper oppover armen er det et dårlig tegn.....

Skrevet

Gjør det enkelt - ring legen og spør. Høres det ille ut ber de deg komme, hvis ikke har de helt sikkert gode råd å komme med.

Gjest Anonymous
Skrevet

grønnsåpe bad, så klemmer du ut pusset og i morgen er du helt fin

Gjest Sarah Jessica
Skrevet

Takk dere! Nå vet jeg ivertfall at amputering av fingeren ikke er neste :ler: Neida, rart hva man tenker når man plutselig får skikkelig vondt.

Var hos legevakten i kveld og legen bekreftet at jeg har en skikkelig neglerotsbetennelse, og at jeg må behandle med grønnsåpebad. Blir det verre skulle jeg komme tilbake. Håper jeg greier å ta knekken på betennelsen kjapt, for dette var skikkelig ubehagelig.

Gjest GreenSky
Skrevet

Dyppe fingeren i sprit for å drepe bakteriene?

Skrevet
Dyppe fingeren i sprit for å drepe bakteriene?

Alkoholmisbruk :blaveis:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...