AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #1 Skrevet 14. februar 2019 Katten vår lukter helt forferdelig! Han promper helt forferdelig, men lukter egentlig vondt hele tiden. Han er veldig kosete og vil gjerne ligge i sengen, men det er helt forferdelig. Han 5 måneder, virker helt frisk, er fin i pelsen og spiser som en hest. Jeg vet at pubertale dyr kan lukte vondt, men dette er ille! Vi har også broren hans. Han spiser det samme og er like aktiv, men dessverre ikke så kosete, for han lukter bare litt pubertal katt. Og så fiser han ikke hele tiden. Tips? (De er ikke kastrert enda, de har aldri vært ute og de har fått ormekur) Anonymkode: 92694...89f
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #3 Skrevet 14. februar 2019 Hva slags fór gir du? Kanskje du må vurdere å bytte til noe annet? Anonymkode: ba82e...64d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #4 Skrevet 14. februar 2019 De kan fint kastreres nå, dersom testiklene er kommet ned. Anonymkode: 00f9f...2da 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #5 Skrevet 14. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags fór gir du? Kanskje du må vurdere å bytte til noe annet? Anonymkode: ba82e...64d De fikk Eukanuba kitten, men så la de på seg så fælt at vi byttet til voksenfor. Han lukter like vondt. Anonymkode: 92694...89f
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #6 Skrevet 14. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De kan fint kastreres nå, dersom testiklene er kommet ned. Anonymkode: 00f9f...2da Vi har time til kastrering. Anonymkode: 92694...89f
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #7 Skrevet 14. februar 2019 Sjekk tennene hans. Er det noe galt i munnen så stinker de. Anonymkode: 65123...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #8 Skrevet 14. februar 2019 Ok. Vi kjøper Royal Canin, og ikke luktetboe av vår hannkatt. Anonymkode: ba82e...64d
Gjest Made4u Skrevet 14. februar 2019 #9 Skrevet 14. februar 2019 Lukter katt tenker jeg, er ikke overraskende det vel?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #10 Skrevet 14. februar 2019 Kan det være analkjertlene som er betente eller noe galt med? Det stinker! Noen beskriver det som lukten av avføring, jeg synes det har en helt annen spesiell lukt. De trenger ikke nødvendigvis å være betente. Det kan være noe annet galt som ikke gir plager annet enn lukt. Anonymkode: ff633...8dd
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #11 Skrevet 14. februar 2019 En katt skal ikke lukte vondt, så noe må gjøres. Få dyrlegen til å ta en grundig sjekk av pus. Undersøk om han kanskje må ha et annet for. Hvordan den andre er har lite å si i grunn da de ikke nødvendigvis reagerer på det samme selv om de måtte være søsken. Anonymkode: 9f599...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #12 Skrevet 15. februar 2019 Vi var hos dyrlegen for nesten to uker siden. Den andre katten hadde diare og kastet opp. Vår forrige katt fikk FIV, så jeg var livredd for at han hadde fått det. Dyrlegen sjekket begge to og fant ikke noe galt, ut over at de var litt lubne. Fikk beskjed om å bytte for. Glemte å nevne lukten, så han så ikke spesifikt etter dette. Men han sjekket jo i forhold til fordøyelse. Det er akkurat som om det siver litt gass ut av han hele tiden. Og noen ganger promper han så håret vårt nesten flagrer (hvorfor liker de å stå med rumpa mot ansiktet når de koser???). Det lukter råtne egg. Avføringen er fin og han spiser som en hest. Jeg skal kjøpe en liten pose med allergifor i dag, så får vi se om det hjelper. Anonymkode: 92694...89f 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #13 Skrevet 15. februar 2019 Alle katter stinker fordervelse....slik er det bare med disse vandrende bakteriebombene folk velger å ha i hus. Anonymkode: 979dc...1d0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #14 Skrevet 15. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alle katter stinker fordervelse....slik er det bare med disse vandrende bakteriebombene folk velger å ha i hus. Anonymkode: 979dc...1d0 Øhm nei. En sunn katt lukter veldig lite. Anonymkode: 9f599...0bf 3
Emmelise Skrevet 15. februar 2019 #15 Skrevet 15. februar 2019 Hvis lukten er en slags kvalmende søtlighet (beklager teit beskrivelse) er diabetes en høy sannsynlighet. Men ja, det er godt mulig at du skal bytte for og porsjonere det ikke minst hvis de har blitt "lubne". Det kan også være tegn til at de ikke får bevegd seg nok, så gjør en større innsats for å slite dem ut mer regelmessig. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #16 Skrevet 15. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle katter stinker fordervelse....slik er det bare med disse vandrende bakteriebombene folk velger å ha i hus. Anonymkode: 979dc...1d0 Katten min lukter ingenting. Gnir jeg trynet langt inn i pelsen hennes lukter hun frisk skog og kjærlighet. Det gjelder de fleste kattene jeg kjenner. Det kan være at analkjertlene må tømmes, ts. Har vært for flere hannkatter som har trengt dette, og de luktet fælt. Hvis jeg var deg ville jeg bestilt time til kastrering med en gang, og bedt de sjekke rumpa samtidig. Anonymkode: 14d2a...fff 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #17 Skrevet 15. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Katten min lukter ingenting. Gnir jeg trynet langt inn i pelsen hennes lukter hun frisk skog og kjærlighet. Det gjelder de fleste kattene jeg kjenner. Det kan være at analkjertlene må tømmes, ts. Har vært for flere hannkatter som har trengt dette, og de luktet fælt. Hvis jeg var deg ville jeg bestilt time til kastrering med en gang, og bedt de sjekke rumpa samtidig. Anonymkode: 14d2a...fff Skal be de sjekke rumpa. Hvis det er analkjertler, må han stadig til dyrlegen da? Og fiser de mye av det? 4 minutter siden, Emmelise skrev: Hvis lukten er en slags kvalmende søtlighet (beklager teit beskrivelse) er diabetes en høy sannsynlighet. Men ja, det er godt mulig at du skal bytte for og porsjonere det ikke minst hvis de har blitt "lubne". Det kan også være tegn til at de ikke får bevegd seg nok, så gjør en større innsats for å slite dem ut mer regelmessig. Vi har veldig stort hun og de raser rundt hele tiden. Men de spiser veldig mye. Før dyrlege besøket ga jeg dem også våtfor en gang om dagen. Han som lukter er veldig smart, så jeg lærte han flere triks, og da ble det mange godbiter. Det har jeg sluttet med, men jeg synes han blir verre. Han lukter slik du beskriver og når jeg tenker meg om drikker han mye (ta høyde for konfirmasjonsbias). Anonymkode: 92694...89f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå