Gå til innhold

Er så sint. Dame tar katten vår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Unnskyld meg , men for et jævla hespetre jeg har i byggefeltet. 

Vi har en katt som er ute. Om vinteren er katten sjeldent ute, snur ofte i døra eller er ute maks 5 minutter. Den slippes bare ut etter eget ønske og den har ALDRI vært ute mer enn 15 min i så kaldt vær. Og jeg drar aldri noe sted selvfølgelig. Så når den nå i vinter plutselig har vært borte i flere timer i over 10 minus har jeg vært bekymret. En natt lå jeg våken og pus kom ikke inn igjen før 16 tiden dagen etter. Det var 15 minus og jeg var redd. Jeg ropte, ristet med mat, satte ut dokassen, sjekket med naboer, garasjer osv. 

Så møtte jeg på et kvinnemenneske ved postkassene i sta. Hun lurte på om jeg hadde en svart pus, jeg sa ja.  Hun begynte og skjelle og smelle over at pusen hadde vært ute og at hun hadde tatt den inn og gitt mat. Hun ville melde meg både her og der. Og katten kom jo tilbake til henne siden det var så mye bedre hos henne. Så hun ville gjerne ta over den. Jeg Eide visst ikke sympati for dyr. Og hun jobber i dyrebeskyttelsen og det var ikke måte på.  Fikk en lang unødvendig tale om at den skal steriliseres. Og alt det hun mente pusen min trengte og hva jeg gjør feil som dyreeier. 

Jeg blir så forbanna!! Selvfølgelig løper katten vår dit den få mat. Den elsker mat. Hvem faen er så dum å gjøre noe slikt uten å kjenne eieren? Og liksom greie på dyr. Nå tørr jeg ikke slippe den ut mer i det hele tatt da noen stjeler dyret vårt. Hva kanjeg gjøre?

 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde klikka. Eneste gode poenget hennes var sterilisering. Ellers er det jo helt uhørt å mate andres katter. Jeg hadde heller ikke turt å slippe ut katten min da. Du får prøve å snakke med henne igjen. 

Anonymkode: 944a2...7e8

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg , men for et jævla hespetre jeg har i byggefeltet. 

Vi har en katt som er ute. Om vinteren er katten sjeldent ute, snur ofte i døra eller er ute maks 5 minutter. Den slippes bare ut etter eget ønske og den har ALDRI vært ute mer enn 15 min i så kaldt vær. Og jeg drar aldri noe sted selvfølgelig. Så når den nå i vinter plutselig har vært borte i flere timer i over 10 minus har jeg vært bekymret. En natt lå jeg våken og pus kom ikke inn igjen før 16 tiden dagen etter. Det var 15 minus og jeg var redd. Jeg ropte, ristet med mat, satte ut dokassen, sjekket med naboer, garasjer osv. 

Så møtte jeg på et kvinnemenneske ved postkassene i sta. Hun lurte på om jeg hadde en svart pus, jeg sa ja.  Hun begynte og skjelle og smelle over at pusen hadde vært ute og at hun hadde tatt den inn og gitt mat. Hun ville melde meg både her og der. Og katten kom jo tilbake til henne siden det var så mye bedre hos henne. Så hun ville gjerne ta over den. Jeg Eide visst ikke sympati for dyr. Og hun jobber i dyrebeskyttelsen og det var ikke måte på.  Fikk en lang unødvendig tale om at den skal steriliseres. Og alt det hun mente pusen min trengte og hva jeg gjør feil som dyreeier. 

Jeg blir så forbanna!! Selvfølgelig løper katten vår dit den få mat. Den elsker mat. Hvem faen er så dum å gjøre noe slikt uten å kjenne eieren? Og liksom greie på dyr. Nå tørr jeg ikke slippe den ut mer i det hele tatt da noen stjeler dyret vårt. Hva kanjeg gjøre?

 

Anonymkode: 3d1b9...0df

Hvorfor var dette "unødvendig"? Er katten kastrert eller ikke? 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dolce skrev:

Hvorfor var dette "unødvendig"? Er katten kastrert eller ikke? 

Selvfølgelig er det unødvendig å dra i gang regla, Hun ga meg en lang tale om chip og vaksinering også. Og at den ikke burde være alene men at man må ha 2 katter. Og at hun så på pelsen at den fikk dårlig for. Den får for fra veterinær sa jeg, men det trodde hun ikke på og snudde på hælen og gikk. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Unnskyld meg , men for et jævla hespetre jeg har i byggefeltet. 

Vi har en katt som er ute. Om vinteren er katten sjeldent ute, snur ofte i døra eller er ute maks 5 minutter. Den slippes bare ut etter eget ønske og den har ALDRI vært ute mer enn 15 min i så kaldt vær. Og jeg drar aldri noe sted selvfølgelig. Så når den nå i vinter plutselig har vært borte i flere timer i over 10 minus har jeg vært bekymret. En natt lå jeg våken og pus kom ikke inn igjen før 16 tiden dagen etter. Det var 15 minus og jeg var redd. Jeg ropte, ristet med mat, satte ut dokassen, sjekket med naboer, garasjer osv. 

Så møtte jeg på et kvinnemenneske ved postkassene i sta. Hun lurte på om jeg hadde en svart pus, jeg sa ja.  Hun begynte og skjelle og smelle over at pusen hadde vært ute og at hun hadde tatt den inn og gitt mat. Hun ville melde meg både her og der. Og katten kom jo tilbake til henne siden det var så mye bedre hos henne. Så hun ville gjerne ta over den. Jeg Eide visst ikke sympati for dyr. Og hun jobber i dyrebeskyttelsen og det var ikke måte på.  Fikk en lang unødvendig tale om at den skal steriliseres. Og alt det hun mente pusen min trengte og hva jeg gjør feil som dyreeier. 

Jeg blir så forbanna!! Selvfølgelig løper katten vår dit den få mat. Den elsker mat. Hvem faen er så dum å gjøre noe slikt uten å kjenne eieren? Og liksom greie på dyr. Nå tørr jeg ikke slippe den ut mer i det hele tatt da noen stjeler dyret vårt. Hva kanjeg gjøre?

 

Anonymkode: 3d1b9...0df

Du kan la være å kaste den ut så den blir naboene sitt problem, men heller ta litt ansvar og gå tur med den selv?

Anonymkode: 8b3a2...0aa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjerring! Sikkert en som liker å utmerke seg som den gode kattedama. Går det an å anmelde henne,  sånn hun holder på?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det unødvendig å dra i gang regla, Hun ga meg en lang tale om chip og vaksinering også. Og at den ikke burde være alene men at man må ha 2 katter. Og at hun så på pelsen at den fikk dårlig for. Den får for fra veterinær sa jeg, men det trodde hun ikke på og snudde på hælen og gikk. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

Du svarte ikke. Er katten kastrert? 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan la være å kaste den ut så den blir naboene sitt problem, men heller ta litt ansvar og gå tur med den selv?

Anonymkode: 8b3a2...0aa

Katten min lufter seg selv den hvis ikke-demokratiske er gærne folk som tar den inn hos seg og mater den. Aldri trengt Åge tur med den. Er vant til å være ute alene. 

Kan hun anmeldes?

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er unødvendig å kjefte om sterilisering, vaksinasjon og chipping. Med det sagt er det faktisk veldig viktig å gjøre disse tingene om katten skal være ute. 

Og med det sagt så må jeg si: fy fader for ei drit kjerring! Det er så mange som tar inn katter med en eneste gang, uten å tenke over det to ganger. Ser katten frisk ut? Ser den normal vektig ut? Har den vært der flere dager på rad et etc. 

Om du møter på henne igjen, ville jeg prøvd å beholde roen, og sagt tydelig i fra om at dette er din katt, fint at hun bryr seg om katter, men denne har ett hjem, så hun må slutte å fore den osv. Om hun begynner å kjefte, bare si takk, og at du håper hun tar dette til etteretning. 

Anonymkode: 3a32a...0cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du bør gjøre er å kastrere og chippe katten. Om den er chippet er det vanskeligere å stjele den. Så ber du om ett papir fra veterinæren om at katten er frisk og fin. Du har mest sannsynligvis kvitteringer på maten du kjøper fra veterinæren også vil jeg tro. Når dette er gjort, så tar du kontakt med henne, og forteller henne i klar tekst at oppførselen hennes er uaktuell, og om hun tar inn katten din igjen så anmelder du henne. 

Så kontakter du den lokale Dyrebeskyttelsen din, og spørr om denne gale damen faktisk har noe med de å gjøre. Mest sannsynlig har hun ikke det, og har hun det kan du fortelle at oppførselen hennes ikke passer seg overhode. 

 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at det er unødvendig å kjefte om sterilisering, vaksinasjon og chipping. Med det sagt er det faktisk veldig viktig å gjøre disse tingene om katten skal være ute. 

Og med det sagt så må jeg si: fy fader for ei drit kjerring! Det er så mange som tar inn katter med en eneste gang, uten å tenke over det to ganger. Ser katten frisk ut? Ser den normal vektig ut? Har den vært der flere dager på rad et etc. 

Om du møter på henne igjen, ville jeg prøvd å beholde roen, og sagt tydelig i fra om at dette er din katt, fint at hun bryr seg om katter, men denne har ett hjem, så hun må slutte å fore den osv. Om hun begynner å kjefte, bare si takk, og at du håper hun tar dette til etteretning. 

Anonymkode: 3a32a...0cc

Det skal jeg gjøre. Vurderer si at jeg anmelder henne om jeg finner ut av at hun tar katten vår også. Det er vel å stjele?

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skal jeg gjøre. Vurderer si at jeg anmelder henne om jeg finner ut av at hun tar katten vår også. Det er vel å stjele?

Anonymkode: 3d1b9...0df

Ja, jeg vil tro det er å stjele, det er jo trossalt din katt. Og som en annen nevner her, med chip så har du det svart på hvit at katten er din. 

Og eier kan ikke endres før gamle eier underskriver. 

Anonymkode: 3a32a...0cc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Dolce skrev:

En gang til: Er katten kastrert? 

Man er da ikke pliktig til å kastrere katter?

Anonymkode: eaa64...862

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katten min lufter seg selv den hvis ikke-demokratiske er gærne folk som tar den inn hos seg og mater den. Aldri trengt Åge tur med den. Er vant til å være ute alene. 

Kan hun anmeldes?

Anonymkode: 3d1b9...0df

Selvfølgelig kan hun anmeldes. Om det er vits i er jo en helt annen ting. 
Hva skal du anmelde henne for? Å ha gitt katten din mat? 
Eneste som skjer er at politiet får noe å snakke om i lunsjen og saken din blir henlagt. 
Men lykke til. 

Anonymkode: 47104...084

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at det er unødvendig å kjefte om sterilisering, vaksinasjon og chipping. Med det sagt er det faktisk veldig viktig å gjøre disse tingene om katten skal være ute. 

Og med det sagt så må jeg si: fy fader for ei drit kjerring! Det er så mange som tar inn katter med en eneste gang, uten å tenke over det to ganger. Ser katten frisk ut? Ser den normal vektig ut? Har den vært der flere dager på rad et etc. 

Om du møter på henne igjen, ville jeg prøvd å beholde roen, og sagt tydelig i fra om at dette er din katt, fint at hun bryr seg om katter, men denne har ett hjem, så hun må slutte å fore den osv. Om hun begynner å kjefte, bare si takk, og at du håper hun tar dette til etteretning. 

Anonymkode: 3a32a...0cc

Hvorfor er dette "unødvendig"? 

Dessuten: Du motsier deg selv i neste setning.... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg vil tro det er å stjele, det er jo trossalt din katt. Og som en annen nevner her, med chip så har du det svart på hvit at katten er din. 

Og eier kan ikke endres før gamle eier underskriver. 

Anonymkode: 3a32a...0cc

Sålenge katten går rundt ute og selv velger å gå inn i et annet hus (ofte til plage for de som bor der) er det ikke en tøddel du eller andre kan gjøre med saken. Katten har selv gått inn. Det er vel bare til pass om det er til plage for deg litt også slik katten er til plage for mange andre når du bare hiver den ut uten kontroll

Anonymkode: 8b3a2...0aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dolce skrev:

Hvorfor er dette "unødvendig"? 

Dessuten: Du motsier deg selv i neste setning.... 

Jeg tror ikke du forstod hva jeg mente om du mener jeg motsier meg selv. 

Å kjefte på noen for noe som helst er totalt unødvendig. Derimot å ta det opp på en saklig og rolig måte er en annen ting. 

Anonymkode: 3a32a...0cc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man er da ikke pliktig til å kastrere katter?

Anonymkode: eaa64...862

Nei, det er man (dessverre) ikke. 

Men en ansvarlig katteeier kastrerer katten sin før den blir sluppet ut. 

 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal jeg gjøre. Vurderer si at jeg anmelder henne om jeg finner ut av at hun tar katten vår også. Det er vel å stjele?

Anonymkode: 3d1b9...0df

Hvordan skal du bevise at katten er din, om den ikke har chip? 

Anonymkode: 8e166...092

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...