Gå til innhold

Ta en pause for barnas skyld: Oslo bør få fritak fra å bosette nye flyktninger.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå må det virkelig stå dårlig til i Oslo. Linda Noor støtter Christian Tybring-Gjeddes forslag om stopp i mottak av flyktninger i Oslo - "for ikke å ytterligere hemme Oslo-beboere i en integreringsprosess og hindre «white flight» fra innvandringstette områder."

https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/ta-en-pause-for-barnas-skyld-1.1277655

I forrige uke slo Dagbladet alarm om de demografiske endringene i Oslo, basert på tall hentet ut fra SSB på oppdrag fra Frp. I Groruddalen og Søndre Nordstrand har andelen barn født med innvandrerbakgrunn økt fra omtrent 40 prosent til nærmere 80 prosent siden år 2000.

Jeg har spurt meg selv om det er forsvarlig overfor mine barn å bo her, hvis de kunne fått bedre muligheter andre steder i eller utenfor Oslo. Jeg har foreløpig valgt å bli boende, men med et økende problem med utenforskap, vold og kriminalitet, føles ikke fremtiden trygg. 

Når integreringsutfordringene er så store som de er i Oslo, bør Oslo få ta en lang pause fra å bosette.

Endret av mafiadrone
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at om en ønsker å unngå segregering er dette et absolutt minimum. Strengt tatt er det nok alt for sent å begynne å tenke på dette når andelen innvandrere i enkelte områder er rundt 80%. Da er segregeringen allerede et faktum, og det vil bli veldig, veldig vanskelig å få etniske nordmenn med god økonomi til å flytte til disse områdene. 

Dette har det blitt advart mot lenge, men en har fortsatt som før. Det er med andre ord en varslet og veldig forutsigbar utvikling som en har styrt mot, heller enn noe uforutsett. 

• Liker 5
Skrevet

Selv om Oslo ikke tok imot nye flyktinger, så kan ikke Oslo hindre at flyktninger som først har blitt bosatt i distrikts-Norge, flytter til Oslo etter noen år, og det er jo gjerne det som skjer. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er det som er så fint med Norge. Skal hele tiden ta inn mennesker, med helt annen kultur og historie, og så forvente at alle disse menneskene automatisk integreres i vårt samfunn, lærer seg norsk og får jobb. Liksom kom igjen Norge, mange av de som er født i Norge klarer ikke det en gang. 

Endret av Krølle-frøkna
fordi jeg skrev aøøe i stedet for alle som irriterte meg en smule
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Svenske myndigheter tror det er nok å være snill for at muslimer skal sånn helt magisk ut av det blå bli integrert. Det må da være lov å bruke litt fornuft. Når noen er systematisk hjernevasket fra de kom ut av magen til mor med en ideologi og et system som ikke bare handler om religion, men verdighet og politikk, slik som Islam gjør, da må det litt mer til enn å være snill, åpen og god. 

Hjelp dem der dem er, hjelp dem i land hvor kulturen er mer lik. Å la de få reise gjennom 9 trygge land for å komme til Norge bør jo ringe noen bjeller, eller?

Endret av Martin13
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...