Gå til innhold

kona mi tvang meg til å selge hunden min!

Anbefalte innlegg

Skrevet
19 timer siden, anonymguy skrev:

for litt over ett år siden ble jeg og min samboer enige om at jeg kunne kjøpe meg en hund. min samboer ville da også kjøpe seg en hund og det synes jeg var greit. men etter ca 7mnd tvang hun meg til og selge hunden min fordi det ble mye for henne. men hun beholdte sin egen hund..... nå bor hunden hennes 4 hus ned i gaten sammen med foreldrene hennes som synes det er koselig med hund når de er så mye alene. så vi er tilbake til en hund. jeg har levd hele livet med egen hund og føler et veldig savn etter min egen hund. jeg savner fortsatt den jeg måtte selge men den får jeg aldri tilbake. min samboer og forlovede nekter meg å kjøpe meg min egen hund og hver gang jeg nevner temaet blir hun sint. hva skal jeg gjøre? noen tips?

Er hun din kone eller samboer? Hvorfor ble din hund for mye for henne? Hvorfor kjøpte dere bare ikke en hund sammen? Litt sært å kjøpe hver sin hund når man bor sammen... 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest anonymguy
Skrevet
Akkurat nå, The Kitten skrev:

Er hun din kone eller samboer? Hvorfor ble din hund for mye for henne? Hvorfor kjøpte dere bare ikke en hund sammen? Litt sært å kjøpe hver sin hund når man bor sammen... 

spørsmålet om hva jeg mener med hver våres hund har jeg svart på allerede. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du virker som en tøffel... selg kona di, du får sikkert et par kameler for henne 

Anonymkode: 5aa26...f63

Menneskehandel er forbudt 😜

• Liker 1
Skrevet

Så du vil ikke stå opp for hunden du ga bort, du får ikke ta del i hennes hund og du vil ikke skilles fra hun? Hva forventer du egentlig av svar da? Du vil ikke skaffe deg ny pga samboeren/kona di, så da er det ikke så mange valg igjen. Jeg personlig hadde nok forlatt personen før jeg solgte bikkja mi, men det er meg. Å bo med noen som ikke ønsker hund er uaktuelt. Pr i dag har jeg to stk, og hvis en av de går bort skal jeg pokker meg ha en ny en slik at det alltid er to!

Så du må vel bare bestemme deg, hva er viktigst, kona eller bikkje?

Skrevet
4 timer siden, anonymguy skrev:

med hver våres hund så mener jeg mitt personlig ansvar for hunden. jeg er hvertfall sånn at jeg føler meg mere sikker på hundens livskvalitet og kvalitet på dressur vis jeg tar vare på den selv og gir den det den trenger på egenhånd. selvfølgelig er den en del av familien og alle sitt ansvar til en viss grad. hver hund er en reise og ingen hunder er like. jeg har hatt hund hele mitt liv (mitt ansvar) men "hunden til kona" vil hun ha ansvaret for selv og det er helt greit for meg. å skilles ifra familien min er utelukket. vi har bygd ett fint liv for oss sammen og er veldig glade i hverandre. det som skjedde synes jeg var litt ekstremt, men jeg går selvfølgelig ikke ifra henne fordet. håper de som leser forstår hva jeg mener.

Du føler deg mer sikker på hundens livskavalitet og kvalitet på dressur hvis du tar vare på den selv? Har du ikke tillit til kjæresten din og hennes evner som omsorgsperson for en hund? Vil hun ødelegge livskvaliteten for din hund hvis dere deler? Hvordan kan du da la henne ha sin egen hund da, hvis hun er så lite egnet.. 

Jeg kjenner par som har hund der den ene har hovedansvar for hunden, men da er det fordi den ene er mest interessert i hunden. Hvis to kjærester og samboere begge ønsker seg hund, så er det da logisk å kjøpe en sammen, trene den sammen, dele på stell og kjærlighet. Er dere ikke et team? Hvis du er erfaren og kona di nybegynner, er det jo enda større grunn til at dere må samarbeide - slik at hun kan lære bli en god "hundemamma". 

Håper dere ikke tenker på å få barn. Skal dere ha hvert deres barn også, slik at du kan føle deg sikker på at "ditt barn" får riktig oppdragelse og nok kjærlighet? Hvert barn er nemlig også "en reise", og ikke noe barn er likt... 

Men altså. Du er den med lang erfaring, og den som er mest skikket til å gi hunden god trening og et verdig liv. I følge deg selv altså. Du gjorde også all jobben med din hund. Hvordan i all verden skjedde det da at din kjære kunne kreve at hunden skal bort?! Hva skjedde egentlig!? Hvis hun synes hunden ble for mye, og hun hadde ikke noe ansvar for den... Da må det vel være fordi hunden er uoppdragen, aggressiv eller noe da? Hvorfor ellers skulle hun kreve det, og hvorfor ellers skulle du gå med på det? 

Anonymkode: f7a6a...09a

Gjest anonymguy
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du føler deg mer sikker på hundens livskavalitet og kvalitet på dressur hvis du tar vare på den selv? Har du ikke tillit til kjæresten din og hennes evner som omsorgsperson for en hund? Vil hun ødelegge livskvaliteten for din hund hvis dere deler? Hvordan kan du da la henne ha sin egen hund da, hvis hun er så lite egnet.. 

Jeg kjenner par som har hund der den ene har hovedansvar for hunden, men da er det fordi den ene er mest interessert i hunden. Hvis to kjærester og samboere begge ønsker seg hund, så er det da logisk å kjøpe en sammen, trene den sammen, dele på stell og kjærlighet. Er dere ikke et team? Hvis du er erfaren og kona di nybegynner, er det jo enda større grunn til at dere må samarbeide - slik at hun kan lære bli en god "hundemamma". 

Håper dere ikke tenker på å få barn. Skal dere ha hvert deres barn også, slik at du kan føle deg sikker på at "ditt barn" får riktig oppdragelse og nok kjærlighet? Hvert barn er nemlig også "en reise", og ikke noe barn er likt... 

Men altså. Du er den med lang erfaring, og den som er mest skikket til å gi hunden god trening og et verdig liv. I følge deg selv altså. Du gjorde også all jobben med din hund. Hvordan i all verden skjedde det da at din kjære kunne kreve at hunden skal bort?! Hva skjedde egentlig!? Hvis hun synes hunden ble for mye, og hun hadde ikke noe ansvar for den... Da må det vel være fordi hunden er uoppdragen, aggressiv eller noe da? Hvorfor ellers skulle hun kreve det, og hvorfor ellers skulle du gå med på det? 

hunden ser ikke på oss som en "familie" men en flokk. hver flokk har en leder. så det kan være forvirrende med flere flokkledere. hunden skal vite at den er nederst i flokken under alle mennesker. jeg hadde en olde english bulldogge for mange år siden som var veldig stor og muskeløs. jeg møtte stadig hunder som ville utforde han. da er dressur så UTROLIG viktig å ha på plass altså! han ble angrepet mange ganger av andre hunder som ikke var underdannige og lojale mot sin eier. hadde det ikke vært for min dressur hadde ikke det gått så bra for den andre hunden for å si det mildt. du som hunde eier har ett veldig stort ansvar for at din hund oppfører seg så den ikke skader seg selv eller andre! unnskyld meg vis jeg vil ha en garanti på dressuren ved å gjøre det selv.

Å sammenligne ett barn og en hund blir veldig feil for meg på alle måter. Ja det er noen visse likheter med tanke på at du har en del ansvar. men come on. det er mye mer krevende å oppdra et barn. jeg slutter der fordi det kan ikke sammenlignes.

Jeg tror det ble litt for mye for henne med 3 hunder. men jeg følte at det var urettferdig at JEG måtte gi avkall på MIN hund å ikke henne.  hva synes du?

Skrevet
6 minutter siden, anonymguy skrev:

Jeg tror det ble litt for mye for henne med 3 hunder. men jeg følte at det var urettferdig at JEG måtte gi avkall på MIN hund å ikke henne.  hva synes du?

Tre hunder? Nå henger jeg ikke med. Du hadde en hund, og hun hadde en hund? Hvor kommer den tredje hunden inn i bildet?
Hvis din hun hverken var aggressiv, voldsom eller spiste møblene, og du gjorde alt arbeidet, så forstår jeg virkelig ikke hva hun hadde å klage på. Hvorfor godtok du hennes krav om å selge hunden? Det var jo din hund og du hadde alt ansvaret. Det henger jo ikke på greip. Hvis hun ikke ville ha hund, så fikk hun selge sin hund da. Din hund hadde jo ikke hun noe med, i følge deg selv.

Jeg vet godt at hunder er flokkdyr, men de aller, aller fleste av dem har ikke noe problem med å ha flere ledere. Det er jo helt vanlig, at et par deler en hund. Du og kjæresten din virker som dere har ekstremt dårlig kommunikasjon eller noe. Hun bosser deg rundt og tvinger deg til å selge din hund, mens du på din side har så liten tiltro til henne at hun ikke får lov til å være med å trene din hund, og du stoler ikke på at hun kan sørge for at din hund har "god livskvalitet". Litt av et par, dere to. 

HVORFOR og HVORDAN krevde hun at du måtte selge hunden din? Du kunne jo bare nektet. Også viser det seg kanskje da, hvorfor det er lurt å kjøpe EN hund sammen, før man eventuelt utvider flokken. Da hadde dere unngått å sitte med at "det ble for mye". 

Skrevet
1 time siden, anonymguy skrev:

hunden ser ikke på oss som en "familie" men en flokk. hver flokk har en leder. så det kan være forvirrende med flere flokkledere. hunden skal vite at den er nederst i flokken under alle mennesker. jeg hadde en olde english bulldogge for mange år siden som var veldig stor og muskeløs. jeg møtte stadig hunder som ville utforde han. da er dressur så UTROLIG viktig å ha på plass altså! han ble angrepet mange ganger av andre hunder som ikke var underdannige og lojale mot sin eier. hadde det ikke vært for min dressur hadde ikke det gått så bra for den andre hunden for å si det mildt. du som hunde eier har ett veldig stort ansvar for at din hund oppfører seg så den ikke skader seg selv eller andre! unnskyld meg vis jeg vil ha en garanti på dressuren ved å gjøre det selv.

Om du har et slikt syn på hundedressur skjønner jeg godt at samboeren din vil ha ansvar for sin egen hund. Trodde disse metodene var lagt igjen på 1900-tallet.

Skrevet
4 timer siden, anonymguy skrev:

Hvorfor ga du avkall på hunden da?

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Hvorfor bor kona di sin hund hos hennes foreldre? Vil hun ikke ha ansvaret for noen hunder da eller? Jeg skjønner at du gav etter pga du er glad i din kone , men det er feil av henne og kreve slikt. Du skulle ha stått på ditt og ikke gitt etter for henne :) Dere er tross alt to i dette forholdet .

Skrevet
På 15.2.2019 den 10.25, anonymguy skrev:

jeg må bare svare deg her selv om dette ikke var tipset jeg  håpet på. hvorfor sier du at vi ikke kunne ta vare på hundene våres? det er ikke tilfelle. hundene hadde det veldig godt her hos oss. Du kan ikke bare juge om folk og prate om ting du ikke vet. du prater om umodenhet?

Mennesker som kan ta vare på hundene sine gir dem ikke bort over en lav sko. Hadde dere måtte kvitte dere med dem pga :1 sterk allergi. 2: at dere ikke hadde helse eller økonomi til å kunne gi dem det de trengte eller: 3 at dere havna i en situasjon hvor hundene hadde måttet være alene etter halve døgnet pga jobb eller noe slikt så hadde det vært godttatt å finne et nytt hjem til de. Å kvitte seg først med en hund fordi den blir for mye, ja hunder kan bli mye. Og deretter gi bort en til fordi noen syntes det er så hyggelig å ha en hund. Dette vitner om en veldig bruk og kast mentalitet når det kommer til dyr. Jeg sier ikke at ikke dere var flinke å snille med de 2 dyrene når dere hadde dem, så da tok dere nok godt vare på dem. Men, når dere har så lav terskel for å gi dem videre så er dere ikke moderne nok til å ha dem. Hunder lever i 10 år pluss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...