Gå til innhold

kona mi tvang meg til å selge hunden min!

Anbefalte innlegg

Gjest anonymguy
Skrevet

for litt over ett år siden ble jeg og min samboer enige om at jeg kunne kjøpe meg en hund. min samboer ville da også kjøpe seg en hund og det synes jeg var greit. men etter ca 7mnd tvang hun meg til og selge hunden min fordi det ble mye for henne. men hun beholdte sin egen hund..... nå bor hunden hennes 4 hus ned i gaten sammen med foreldrene hennes som synes det er koselig med hund når de er så mye alene. så vi er tilbake til en hund. jeg har levd hele livet med egen hund og føler et veldig savn etter min egen hund. jeg savner fortsatt den jeg måtte selge men den får jeg aldri tilbake. min samboer og forlovede nekter meg å kjøpe meg min egen hund og hver gang jeg nevner temaet blir hun sint. hva skal jeg gjøre? noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, anonymguy skrev:

for litt over ett år siden ble jeg og min samboer enige om at jeg kunne kjøpe meg en hund. min samboer ville da også kjøpe seg en hund og det synes jeg var greit. men etter ca 7mnd tvang hun meg til og selge hunden min fordi det ble mye for henne. men hun beholdte sin egen hund..... nå bor hunden hennes 4 hus ned i gaten sammen med foreldrene hennes som synes det er koselig med hund når de er så mye alene. så vi er tilbake til en hund. jeg har levd hele livet med egen hund og føler et veldig savn etter min egen hund. jeg savner fortsatt den jeg måtte selge men den får jeg aldri tilbake. min samboer og forlovede nekter meg å kjøpe meg min egen hund og hver gang jeg nevner temaet blir hun sint. hva skal jeg gjøre? noen tips?

Tvang deg? Du har ikke egen vilje? Håper for all del at dere ikke får unger sammen, hva skjer hvis hun liker den ene ungen bedre enn den andre? 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet

Selg kona og kjøp deg hund i stedet. :tommelopp:

Skrevet

Kjøpte du hund, og lempet alt ansvar på henne? I så fall forstår jeg henne.

Om du ikke gjorde det virker du litt tafatt..

Anonymkode: 91f4e...db1

• Liker 15
Skrevet

Hund er ikke bare bare. Det er viktig å tenke seg jævlig godt om før man skaffer seg kone. Jeg hadde kvitta meg med kona.

Anonymkode: 0db89...55d

• Liker 10
Skrevet

Hvis dere bor i samme hus er jo hunden felles også... sykt sært å ha «hver sin» hund???

Anonymkode: 88f30...4c8

• Liker 11
Skrevet

I alle dager, er hun forloveden din eller mamman din? Hun hørtes slitsom ut! 

• Liker 3
Skrevet

Helt seriøst? Det hadde ikke jeg giddi.

Dump kona

Kjør deg hund, eller få en gratis.

Du vet hva man sier...........Happy wife happy life, men i dette tilfellet så sår jeg tvil om det noengang vil bli en realitet.

Minimer skadene først som sist og skaff deg en som blir glad for og se deg hver dag elv om du ikke har vasket på en uke.

Anonymkode: 5f70b...a4f

• Liker 6
Skrevet

Du virker som en tøffel... selg kona di, du får sikkert et par kameler for henne 

Anonymkode: 5aa26...f63

• Liker 6
Skrevet

Altså du spurte om et råd og det skal du få. IKKE kjøp hund. Dere har allerede skaffet dere to stykker som dere ikke kunne ta vare på.

Når du må selge din og hun overlater sin til foreldrene sine så er dere rett og slett ikke modne nok til å ta ansvaret for et dyr.

Det og ha et ønske om dyr og være glad i dyr er ikke nok til å anskaffe et dyr.

Jeg har 2 hunder selv og vet hva som kreves.

Dere/du får heller være barnevakt for en hund i ny og ne for å få tilfredsstilt hundebehovet av og til.

Sorry og måtte si det men, pga sånn oppførsel som dette så ønsker jeg mye strengere regelverk rundt dyrehold.

• Liker 10
Gjest anonymguy
Skrevet
8 timer siden, malifika skrev:

Altså du spurte om et råd og det skal du få. IKKE kjøp hund. Dere har allerede skaffet dere to stykker som dere ikke kunne ta vare på.

Når du må selge din og hun overlater sin til foreldrene sine så er dere rett og slett ikke modne nok til å ta ansvaret for et dyr.

Det og ha et ønske om dyr og være glad i dyr er ikke nok til å anskaffe et dyr.

Jeg har 2 hunder selv og vet hva som kreves.

Dere/du får heller være barnevakt for en hund i ny og ne for å få tilfredsstilt hundebehovet av og til.

Sorry og måtte si det men, pga sånn oppførsel som dette så ønsker jeg mye strengere regelverk rundt dyrehold.

jeg må bare svare deg her selv om dette ikke var tipset jeg  håpet på. hvorfor sier du at vi ikke kunne ta vare på hundene våres? det er ikke tilfelle. hundene hadde det veldig godt her hos oss. Du kan ikke bare juge om folk og prate om ting du ikke vet. du prater om umodenhet?

Skrevet

Jeg fatter ikke at noen mennesker bare lar andre tråkke over dem, også partneren? Nei, helt uforståelig. Stå opp for deg selv! Skaff deg noen baller. 

Anonymkode: 67d13...579

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, anonymguy skrev:

jeg må bare svare deg her selv om dette ikke var tipset jeg  håpet på. hvorfor sier du at vi ikke kunne ta vare på hundene våres? det er ikke tilfelle. hundene hadde det veldig godt her hos oss. Du kan ikke bare juge om folk og prate om ting du ikke vet. du prater om umodenhet?

Dere klarte jo ikke å ta godt vare på hundene når dere endte opp med å kvitte dere med begge to..

og ang den hunden som var din; tok du deg godt av den selv eller lesset du alt av oppdragelse, turgåing, mating og få den husren over på kona di? 

Anonymkode: 56d86...590

• Liker 9
Skrevet
6 minutter siden, anonymguy said:

Hvilket tips håpet du på?

Anonymkode: 060e2...5c6

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, anonymguy skrev:

Hunden din er jo gitt til en annen familie, hvordan kan du si at du har tatt vare på den da? Du ga den jo bort fordi noen andre ikke orket å ha den i hus, du sto ikke opp for den, eller snakket kona di til fornuft.

Det er jo en forferdelig ting å gjøre; å tvinge sin partner til å gi bort hunden. Det er fælt både mot deg og hunden. Hva var grunnene og argumentasjonen hennes for å bryte opp det eneste livet hunden din kjente? Er hun empatiløs, kunnskapsløs? Eller forteller du ikke hele historien? 

Anonymkode: 3f08e...ec2

• Liker 9
Gjest anonymguy
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere klarte jo ikke å ta godt vare på hundene når dere endte opp med å kvitte dere med begge to..

og ang den hunden som var din; tok du deg godt av den selv eller lesset du alt av oppdragelse, turgåing, mating og få den husren over på kona di? 

Anonymkode: 56d86...590

Jeg gjorde absolutt Alt selv. valpetrening. renhold. grooming. dressur. mat og drikke. sosialisering. 

Skrevet
1 time siden, anonymguy skrev:

Jeg gjorde absolutt Alt selv. valpetrening. renhold. grooming. dressur. mat og drikke. sosialisering. 

Hvis hunden var omgjengelig og vel ivaretatt så skjønner jeg ikke hva dama di driver med. Forstår hun ikke at man er forpliktet til et dyr til de dør? Er hun av typen svevende og impulsiv, uten ansvarsfølelse og realisme i blodet? Hvorfor lot du dette skje, truet hun med skilsmisse liksom? 

Anonymkode: 3f08e...ec2

Skrevet

Har dere gitt bort begge hundene?

Altså du solgte din, og kona di satte sin hos foreldrene hennes? 

I så fall; ikke skaff hund igjen. Det er jo tydelig at samboeren din egentlig ikke vil ha hund, og sånt skal man være enig i. Man kan ikke dra inn en hund i hus hvor en part vil ha hund, og en annen vil ikke. 

Anonymkode: a09ba...456

• Liker 6
Skrevet

Men kjære deg da, mann? Har du ingen egen vilje? Du ble tvunget til å selge hunden din fordi dama di synes det "ble for mye for henne", men det var du som gjorde alt med den? Det høres jo ikke så veldig logisk ut? 

Hvorfor ble det for mye for dama di hvis du gjorde alt? Hvorfor aksepterte du hennes krav om å selge hunden? Så lenge du tok ansvar for den og gjorde alt, hadde vel ikke hun så mange argumenter for at den måtte selges? Og hvorfor kjøpte dere "hver deres hund" i første omgang? Hvorfor kunne dere ikke kjøpe en hund i fellesskap, og ha den sammen? Det er klart det blir litt overveldende å få TO hunder i hus omtrent samtidig. Hele denne historien henger jo ikke på greip... 

Forslag til løsning:

a) Dere går fra hverandre. Du forstår vel selv at du ikke kan være sammen med en person som bestemmer over deg og bosser deg rundt på den måten? Hvis måten du har lagt det fram på er hele sannheten, så er dette et veldig usunt forhold. Du virker tafatt som lot henne "tvinge deg", og hun virker impulsiv som måtte ha sin egen hund fordi du skulle ha. Dere virker begge umodne som ikke klarer å samarbeide om dette. 

b) Dere henter hjem hunden som er hos foreldrene hennes. Denne hunden blir hunden deres, og dere deler på den. De fleste par som har hund(er) har dem på deling, det er ikke akkurat så vanlig å ha "hver sin". En hund er jo et familiemedlem som er i familie med dere begge, for å si det sånn.  Hvis dere ikke klarer å samarbeide om en felles hund, så går vi tilbake til forslag a - dere bør kanskje ikke være kjærester. 

c) Dere innser at hund ikke passer livsstilen deres akkurat nå. Det basert på at det ble for mye for din kjære, samt at dere klarer ikke å samarbeide om én hund. Det viser at forholdet deres ikke er klart for å ha hund, selv om du kanskje er det. 

Anonymkode: f7a6a...09a

• Liker 6
Gjest anonymguy
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære deg da, mann? Har du ingen egen vilje? Du ble tvunget til å selge hunden din fordi dama di synes det "ble for mye for henne", men det var du som gjorde alt med den? Det høres jo ikke så veldig logisk ut? 

Hvorfor ble det for mye for dama di hvis du gjorde alt? Hvorfor aksepterte du hennes krav om å selge hunden? Så lenge du tok ansvar for den og gjorde alt, hadde vel ikke hun så mange argumenter for at den måtte selges? Og hvorfor kjøpte dere "hver deres hund" i første omgang? Hvorfor kunne dere ikke kjøpe en hund i fellesskap, og ha den sammen? Det er klart det blir litt overveldende å få TO hunder i hus omtrent samtidig. Hele denne historien henger jo ikke på greip... 

Forslag til løsning:

a) Dere går fra hverandre. Du forstår vel selv at du ikke kan være sammen med en person som bestemmer over deg og bosser deg rundt på den måten? Hvis måten du har lagt det fram på er hele sannheten, så er dette et veldig usunt forhold. Du virker tafatt som lot henne "tvinge deg", og hun virker impulsiv som måtte ha sin egen hund fordi du skulle ha. Dere virker begge umodne som ikke klarer å samarbeide om dette. 

b) Dere henter hjem hunden som er hos foreldrene hennes. Denne hunden blir hunden deres, og dere deler på den. De fleste par som har hund(er) har dem på deling, det er ikke akkurat så vanlig å ha "hver sin". En hund er jo et familiemedlem som er i familie med dere begge, for å si det sånn.  Hvis dere ikke klarer å samarbeide om en felles hund, så går vi tilbake til forslag a - dere bør kanskje ikke være kjærester. 

c) Dere innser at hund ikke passer livsstilen deres akkurat nå. Det basert på at det ble for mye for din kjære, samt at dere klarer ikke å samarbeide om én hund. Det viser at forholdet deres ikke er klart for å ha hund, selv om du kanskje er det. 

Anonymkode: f7a6a...09a

med hver våres hund så mener jeg mitt personlig ansvar for hunden. jeg er hvertfall sånn at jeg føler meg mere sikker på hundens livskvalitet og kvalitet på dressur vis jeg tar vare på den selv og gir den det den trenger på egenhånd. selvfølgelig er den en del av familien og alle sitt ansvar til en viss grad. hver hund er en reise og ingen hunder er like. jeg har hatt hund hele mitt liv (mitt ansvar) men "hunden til kona" vil hun ha ansvaret for selv og det er helt greit for meg. å skilles ifra familien min er utelukket. vi har bygd ett fint liv for oss sammen og er veldig glade i hverandre. det som skjedde synes jeg var litt ekstremt, men jeg går selvfølgelig ikke ifra henne fordet. håper de som leser forstår hva jeg mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...