AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #21 Skrevet 14. februar 2019 9 minutter siden, SoWhat? skrev: Syns ikke noe om at folk snylter på skatten ol. Men jeg prøver bare å forestille meg hvordan jeg ville følt meg om jeg sladrer på noen som ikke skader noen. Jeg tror ikke at jeg hadde fått fram et ord. Jeg ville vært så usigelig flau. Jez Hadde dette vært en god venn jeg verdsette hadde jeg aldri tenkt meg om. Men uten å gå i detalj er dette en jævel på to bein med fem hjerneceller. Det er flere enn meg som ikke unner denne personen så mye godt 🙃 Anonymkode: d9943...d7d
SoWhat? Skrevet 14. februar 2019 #22 Skrevet 14. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde dette vært en god venn jeg verdsette hadde jeg aldri tenkt meg om. Men uten å gå i detalj er dette en jævel på to bein med fem hjerneceller. Det er flere enn meg som ikke unner denne personen så mye godt 🙃 Anonymkode: d9943...d7d Det forandrer ingenting. Min handling er min handling uansett. Og jeg hadde ikke på vilkår klart å sladre på noen. Med mindre noen ble skadet. 2
Husholdning1 Skrevet 14. februar 2019 #23 Skrevet 14. februar 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde dette vært en god venn jeg verdsette hadde jeg aldri tenkt meg om. Men uten å gå i detalj er dette en jævel på to bein med fem hjerneceller. Det er flere enn meg som ikke unner denne personen så mye godt 🙃 Anonymkode: d9943...d7d Så om dine venner er kriminelle ved å snyte på skatten bryr du deg ikke ... Endret 14. februar 2019 av Husholdning1 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #24 Skrevet 14. februar 2019 6 minutter siden, Husholdning1 skrev: Så om dine venner er kriminelle ved å snyte på skatten bryr du deg ikke ... Jeg hadde følt på et dilemma. Noe jeg ikke gjør her. Anonymkode: d9943...d7d
Husholdning1 Skrevet 14. februar 2019 #25 Skrevet 14. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg hadde følt på et dilemma. Noe jeg ikke gjør her. Anonymkode: d9943...d7d Dobbeltmoral kalles det. 1
ekkoet Skrevet 14. februar 2019 #26 Skrevet 14. februar 2019 Men som det ble skrevet tidligere - slik som du forklarer: Før selvangivelsen er levert inn i slutten av april har ikke denne personen gjort noe ulovlig. La det ligge til det - kanskje ordner det seg på annet vis, kanskje oppgir han leieinntekter, kanskje har du noe annet å tenke på. Hvis ikke så tror jeg et googlesøk gir deg mer info enn det du får her. 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #27 Skrevet 14. februar 2019 8 minutter siden, Husholdning1 skrev: Dobbeltmoral kalles det. Du har jo bestemt deg for at uansett hva jeg skriver blir det feil. Herlighet. Anonymkode: d9943...d7d
Husholdning1 Skrevet 14. februar 2019 #28 Skrevet 14. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har jo bestemt deg for at uansett hva jeg skriver blir det feil. Herlighet. Anonymkode: d9943...d7d Det er ikke noe jeg har bestemt, det er du som ikke får det til å henge sammen.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #29 Skrevet 14. februar 2019 1 minutt siden, Husholdning1 skrev: Det er ikke noe jeg har bestemt, det er du som ikke får det til å henge sammen. Den er grei! Anonymkode: d9943...d7d
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #30 Skrevet 14. februar 2019 2 timer siden, SoWhat? skrev: Syns ikke noe om at folk snylter på skatten ol. Men jeg prøver bare å forestille meg hvordan jeg ville følt meg om jeg sladrer på noen som ikke skader noen. Jeg tror ikke at jeg hadde fått fram et ord. Jeg ville vært så usigelig flau. Jez Problemet her er jo nettopp at det går ut over noen: Samfunnet. Hvordan tror du Norge kan finansiere alle velferdsordningene dersom folk "snylter på skatten"? Enten reduseres velferdnivået eller alle andre må betale mer. Anonymkode: e1cbe...3d8 1
SoWhat? Skrevet 14. februar 2019 #31 Skrevet 14. februar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet her er jo nettopp at det går ut over noen: Samfunnet. Hvordan tror du Norge kan finansiere alle velferdsordningene dersom folk "snylter på skatten"? Enten reduseres velferdnivået eller alle andre må betale mer. Anonymkode: e1cbe...3d8 Beklager, men å sladre får andre ta seg av. Jeg er ikke anlagt for å gjøre det i det hele tatt. Det er nok også sånn at de aller fleste betaler skatt. Nordmenn er stort sett redelige og ansvarsfulle sånn 🙂 tror ikke at de som mottar svart leie utgjør så stor forskjell. Det er nok større ting som vil ha merkbare konsekvenser.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #32 Skrevet 15. februar 2019 Jeg har leid svart en gang. Var en bonde som ikke hadde skyhøy inntekt, så la meg ikke opp i hva han valgte gjøre 12 hours ago, AnonymBruker said: Fortalt meg det selv. Samt alle andre rundt seg. Skryter av at de eneste regningene personen har er knappe tusenlapper i mnd., fordi personen bor gratis. Osv osv. Anonymkode: d9943...d7d Sa du noe til personen? Jeg tenker at dersom man blir provosert over noe som sies, så burde man komme med en kommentar eller spørsmål. Ikke på en aggressiv måte, mer sånn "men det er jo ulovlig" eller "det syntes jeg ikke noe om" Anonymkode: eafc2...805
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå