Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Går man ned noe om man går en en-times tur hver dag og spiser sunt?

:roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det spørs vel litt

går du raskt så du blir varm?

har du trent særlig før?

vil det å begynne å gå en time hver dag + spise sunt være en endring fra hvordan du har levd før?

jeg går raskt 45 min stort sett hver morgen, går ikke mye ned i vekt, men legger merke til at formen blir stadig bedre og bedre.

Gjest Anonymous
Skrevet

Trådstarter her.

Har ikke akkurat vært så aktiv og sunn av meg før, så dette er første steget. Går ganske fort så jeg blir varm (men må innrømme at det ikke skal mye til)...

Skrevet

alt er en start da, men om du går ned mye kommer veldig an på hvor mye du får i deg kontra hvor mye du forbruker. '

men om du ikke har vært særlig aktiv, så burde jo en times gåtur så du blir varm, være en god start.

når du har gjort det en stund, så vil du kjenne at du kan gå raskere eller lenger før du blir varm.

sunt kosthold og aktivitet skal jo være beste løsningen til vektnedgang.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for svar. Det er nesten viktigere for meg å leve sunnere enn å faktisk gå ned i vekt, men det hadde vært en grei bonus :wink:

Skrevet

nemlig, det er deilig å kjenne når man plutselig går turen på kortere tid, blir mindre varm så man må sette opp tempo, begynner å kjenne at man faktisk kan bruke seg effektivt når man går og sånt.

jeg går ikke ned i vekt, men det har med kostholdet mitt å gjøre (er ikke flink nok til å spise nok og spiser mer snop en jeg bør om jeg skal ned), men jeg kjenner kroppen min er i god stand, den er sterk og fungerer bra, det er deilig.

Gjest Aurélie
Skrevet

Tror ikke at vektpila vil dale nedover akkurat. For å forbrenne fett kreves høy puls, og for å virkelig få blodpumpa til å slå, bør du i det minste gå endel oppoverbakker. Å sykle på flatmark f.eks., vil også føre til at det tar lang tid før kondisjonen øker og fett forbrennes. Det samme prinsippet gjelder for gåing.

Men er du utrent er kanskje gåturer (evnt. svømming) den beste mosjonen du kan velge. Kroppen blir sterkere, du får strekt ut i leddene og beveget deg på en naturlig måte, og forhåpentligvis vil du merke såpass med framgang at det etterhvert motiverer deg til å trene mer intensivt. :)

Gjest Madeline
Skrevet

Du kan helt klart gå ned i vekt ved å gå tur. Jeg klarte å gå ned 30 kilo på 4 mnd ved å gå ca 1 time 5-7 dager i uka. Gikk i variert terreng og i raskt tempo. Var i tillegg flink med kosten. Det viktigste når du skal trimme er å finne noe du liker. Jeg er glad i å gå tur og det fungerer for meg. Nå svømmer jeg også en dag i uka for å få litt variasjon.

Gjest Anonymous
Skrevet
Går man ned noe om man går en en-times tur hver dag og spiser sunt?

:roll:

Ah! Å gå tur er som oftest ubeskrivelig godt for sjelen - uansett :-)

All form for mosjon er vel med på å øke forbrenning, så jeg ser ikke bort ifra det :)

God tur!

Skrevet

Hvis du vil ha gevinst i hjerte og kar, må du mer enn å gå. Da må du i hvert fall ta noen motbakker, i hvert fall når du blir litt mer trent. Det er 80 % av makspuls, altså godt andpusten som gir gevsinsten der. Du forbrenner før det, men for kondisen må du altså slite litt.

Som Aline sier, rask tur, det betyr hurtig og økte puls. Og da etterhvert motbakker.

Gratulererer med godt initiativ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...