AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #1 Skrevet 14. februar 2019 Hei! Vi har en 4 åring i barnehagen. Vi får høre at han trives og har det gøy i barnehagen. Når vi kommer hjem er han ofte trøtt. Altså ikke sånn at han sover eller noe slikt, men det merkes at formen er ikke helt på topp. Det gjør at han f.eks velger å ikke snakke så mye med oss, men heller leke litt for seg selv. Metket også at han da konsentrerer seg dårligere en ellers og er litt slurvete med å gjøre det han får beskjed om. I helgene er det helt annerledes. Da er han i form og alt er bra. Er det flere som har det slik påhverdagene med unger i samme alder? Fortel gjerne hvordan det et hos dere.. takker mye for svar 😀 Anonymkode: 16bdb...9ba
atropos Skrevet 14. februar 2019 #2 Skrevet 14. februar 2019 Det er vel ganske individuelt. Her er femåringen mest sliten etter barnehagen. Han pleier å høre på lydbok og slappe av etter barnehagen. Toåringen er mer i farta, hun leker og styrer for seg selv og serverer oss liksommat og henger med på middagslaging. Jeg tenker vel at det har med at femåringen leker hele dagen og får ikke hvilt/sovet i barnehagen.
Sushi Skrevet 14. februar 2019 #3 Skrevet 14. februar 2019 Vi har også en fireåring. Han er aldri sliten etter barnehagen. Først leker han ute en time eller to, så er det middag, og så leker han som regel hjemme eller besøker en venn i nabolaget fram til det blir leggetid. Han sitter gjerne i ro i sofaen hvis vi leser bøker, ellers er det full fart. Han sovner på et blunk på kvelden da (Det eldste barnet vårt er likedan, var aldri sliten etter barnehagen, og heller ikke nå etter skolen.)
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #4 Skrevet 14. februar 2019 Min jente på 2 år og 9 mnd er ganske sliten når hun kommer hjem fra bhg. Vil gjerne hvile seg på sofaen med en bok før middag. Sier ikke så mye mens vi spiser, men kvikner til utover ettermiddagen, sånn etter kl 17. Det hjelper å hvile seg litt og spise middag. Da er hun klar for lek og moro. Én ettermiddag i uken går vi på musikkgruppe, da er hun veeeldig sliten på kvelden. Hun sover fortsatt en time i bhg, men ingen soving på dagen hjemme i helgene. Anonymkode: 3946f...c61
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #5 Skrevet 14. februar 2019 Femåringen her er litt varierende. Noen dager løper hun rett inn på rommet sitt og kler seg ut, danser, turner og leker. Andre dager slapper hun av i sofaen med litt Barne-TV (ja, tenk det! ), tegner eller hører på lydbok. Det kommer jo veldig an på hvordan dagen i barnehagen har vært. Hvor aktiv hun har vært, hvor aktive andre har vært, og hvor mye inntrykk det generelt har vært i løpet av dagen. Anonymkode: 1a8cd...157
Vera Vinge Skrevet 14. februar 2019 #6 Skrevet 14. februar 2019 Merker stor forskjell på når barna blir hentet. Jeg jobbet en periode litt redusert og kunne hente barna tidligere, og merket godt at de da var mer opplagte på ettermiddagen. Og tilsvarende mer slitne når jeg begynte å jobbe fullt igjen. Mens de siste året, når jeg har vært i permisjon, er det fredeligere på ettermiddagen igjen. Merker det ikke på samme måten om 5-åringen blir levert sent eller tidlig, men stor forskjell på om han blir hentet sent en dag. Er jo ikke akkurat rart de blir slitne av en lang dag med full rulle i bhg. 1
duplexx Skrevet 14. februar 2019 #7 Skrevet 14. februar 2019 Min eldste var like fresk hele dagen. Sov aldri som baby bl.a heller 🙄 Men dagens fireåring legger seg og sover OVERALT. Det er 100m å gå hjem - 200m bil. Hun har sovnet i bilen, det tar bokstavelig talt tre minutter. Hun sovner mens jeg bærer henne opp trappen. Hun sovner på gulvet mens hun kler av seg. Hun går og legger seg i sengen når hun kommer inn. Hun har alltid sovet mye, også som baby. Jeg leverer sent og henter tidlig alle dager jeg kan. Samt sørger for at hun får minst 12t hver natt. Men ungen er merkelig... ingen tvil. Samtidig er det slitsomt å gå i bhg for de aller fleste. Det er jo ikke så rart.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #8 Skrevet 14. februar 2019 9 minutter siden, duplexx skrev: Min eldste var like fresk hele dagen. Sov aldri som baby bl.a heller 🙄 Men dagens fireåring legger seg og sover OVERALT. Det er 100m å gå hjem - 200m bil. Hun har sovnet i bilen, det tar bokstavelig talt tre minutter. Hun sovner mens jeg bærer henne opp trappen. Hun sovner på gulvet mens hun kler av seg. Hun går og legger seg i sengen når hun kommer inn. Hun har alltid sovet mye, også som baby. Jeg leverer sent og henter tidlig alle dager jeg kan. Samt sørger for at hun får minst 12t hver natt. Men ungen er merkelig... ingen tvil. Samtidig er det slitsomt å gå i bhg for de aller fleste. Det er jo ikke så rart. Hahha.noen har det gøy i barnehagen 😁 veldig varierende hos oss. Enkelte dager er det full fart fra vi kommer inn døra hjem, andre dager er det så vidt han orker å kle av seg.. merket spesielt atmørketiden i høst og vinter tæret på! Anonymkode: 16bdb...9ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå