..... Skrevet 14. februar 2019 #1 Skrevet 14. februar 2019 Kjøpte en relativt dyr sofa for 4 år siden. Mener jeg betalte 24000kr på salg. Fikk problemer med sofaen i form av at putene ble sammentrykt og noen av putene ble veldig slitt. Fikk byttet putene, og for den puta med størst slitasje fikk jeg ny pute med trekk. Her startet i grunn problemene. Det var fargeforskjell på den nye puta og de gamle. Ga beskjed om at jeg ikke aksepterte det, og leverandør skulle finne en løsning. Løsningen var at de skulle sende nye trekk til alle de andre putene, men det kunne ta noe tid. Så fikk jeg telefon fra butikk om at leverandøren hadde problemer med å få tak i stoffet, og at de hadde foreslått at jeg kunne vente noen uker å se om de fikk tak i stoffet eller få en kompensasjon på 2500kr nå. Ga beskjed om at jeg uansett ikke kom til å akseptere en kompensasjon av den størrelsen, fordi sofaen ser ikke bra ut med ulike fargenyanser, og på en såpass dyr sofa, så forventer jeg at det skal være likt. Så vi valgte da å vente for å de om de klarer å skaffe stoffet. Men, om de ikke klarer å skaffe det, hva er isåfall rimelig kompensasjon?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #2 Skrevet 14. februar 2019 Dette er jo nesten helt likt en annen tråd for et par dager siden bare med andre summer.. Anonymkode: 88abf...4a0 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #4 Skrevet 14. februar 2019 4 timer siden, ..... skrev: Kjøpte en relativt dyr sofa for 4 år siden. Mener jeg betalte 24000kr på salg. Fikk problemer med sofaen i form av at putene ble sammentrykt og noen av putene ble veldig slitt. Fikk byttet putene, og for den puta med størst slitasje fikk jeg ny pute med trekk. Her startet i grunn problemene. Det var fargeforskjell på den nye puta og de gamle. Ga beskjed om at jeg ikke aksepterte det, og leverandør skulle finne en løsning. Løsningen var at de skulle sende nye trekk til alle de andre putene, men det kunne ta noe tid. Så fikk jeg telefon fra butikk om at leverandøren hadde problemer med å få tak i stoffet, og at de hadde foreslått at jeg kunne vente noen uker å se om de fikk tak i stoffet eller få en kompensasjon på 2500kr nå. Ga beskjed om at jeg uansett ikke kom til å akseptere en kompensasjon av den størrelsen, fordi sofaen ser ikke bra ut med ulike fargenyanser, og på en såpass dyr sofa, så forventer jeg at det skal være likt. Så vi valgte da å vente for å de om de klarer å skaffe stoffet. Men, om de ikke klarer å skaffe det, hva er isåfall rimelig kompensasjon? Fokntakt forbrukerådet. Anonymkode: e7edc...973
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #5 Skrevet 15. februar 2019 Fargeforskjell vil jo være helt normalt desverre da tekstilet på sofaen du kjøpte og erstatningstrekkene er fra ulike tekstilpartier. Ville avventet å hørt om de greier å få tak i tekstil til de putene som gjenstår før du evt krever noe i form av kompensasjon. At du kan kreve og faktisk få så veldig mye mer enn det du er tilbudt, er vel heller lite trolig. Du har jo tross alt fått nye puter og putetrekk og tilbys 2500,- i tillegg for fargeforskjell. Synes igrunn det er ganske grei kompensasjon for nyanseforskjell på sofaen. Anonymkode: 529c1...24d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå