Gå til innhold

Hovedrett som lages dagen før

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal ha selskap for noen kollegaer som kommer rett etter jobb. Jeg tenkte derfor at det er best med mat som er laget dagen i forveien. En suppe til forrett, kanskje sitronterte til dessert..

Men hva med hovedretten? Har dere forslag til en hovedrett som kan lages dagen før? Som passer til det øvrige, og som aller helst kan lages vegetarisk eller på økologisk kjøtt? Ikke sjømat. 

Hjelp🙏

Anonymkode: fc973...312

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønnsakssuppe

Anonymkode: 5e165...9c5

Skrevet

Hva med vegetarlasagne eller moussaka med aubergine? Begge deler kan gjøres nesten ferdig dagen før i hvert fall. Hva slags suppe tenker du til forrett? 

Anonymkode: 7fceb...fbb

Skrevet

En eller annen form for gryte? Eller ovnsbakt rett a la lasagne, shepherds pie el lign. Spaghetti med hjemmelaget bolognese saus er også ganske godt. Men kanskje ikke «formelt» nok? (Siden det virker litt fancy når du skal ha 3 retter). Kanskje det går an å sette en stek på lav varme når du går på jobb, så den er ferdig til du er hjemme? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med vegetarlasagne eller moussaka med aubergine? Begge deler kan gjøres nesten ferdig dagen før i hvert fall. Hva slags suppe tenker du til forrett? 

Anonymkode: 7fceb...fbb

Gulrotsuppe tenkte jeg. 

Skrevet
2 timer siden, Zwish skrev:

En eller annen form for gryte? Eller ovnsbakt rett a la lasagne, shepherds pie el lign. Spaghetti med hjemmelaget bolognese saus er også ganske godt. Men kanskje ikke «formelt» nok? (Siden det virker litt fancy når du skal ha 3 retter). Kanskje det går an å sette en stek på lav varme når du går på jobb, så den er ferdig til du er hjemme? 

Hm. Kanskje Shepherds Pie med økologisk karbonadedeig. Gryte kunne vært noe, men de fleste jeg finner er med kjøtt som ikke finnes økologisk. Skanker feks. 

Skrevet

Gryte. Chilli con carne er bedre dagen etter, det er min mening i alle fall... 

Skrevet

Osso bucco

Boeuf Bourguignion

Elg-/Reinskav

Bidos

Hvis du har en slakter/ferskvaredisk i nærheten av hvor du bor, så kan du høre om det er mulig å bestille f.eks. skanker

Oksehalesuppe (men da må du kanskje bytte ut forretten med en salat av et eller annet slag)

Braiserte kalvekjaker med pastinakkmos

Anonymkode: 73921...1ee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...