Gå til innhold

Er det mulig å følge opp 4 barn alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å være aleneforelder med 4 unger, og gi dem oppfølgingen de trenger?

Jeg har en bekjent som er helgepappa for 4 unger. Mora til ungene får til stadighet påpakning fra skolen om at ungene er for dårlig oppfulgt, mangler oppfølging på klær og mat til skolen, får åpenbart ikke noe særlig hjelp til lekser og sliter dermed på skolen pga dette.
Det ser heller ikke ut hjemme hos mora, skittent og uryddig, og sneiper og ølbokser i fleng i garasjen, der hun tydeligvis har tilfluktssted om kveldene...
Faren bor for langt unna til å kunne følge opp i det daglige.

Hvor går grensen for hva som er forsvarlig omsorg?
Er det i det hele tatt mulig å følge opp 4 unger som aleneforelder?

Anonymkode: 6b46a...930

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke mulig. Det du beskriver er ikke forsvarlig omsorg. 

Anonymkode: b89fd...0b5

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det mulig, men om man prioriterer å tilbringe kveldene med øl og sigaretter i garasjen er det jo ikke rart at det skjærer seg.

• Liker 12
Skrevet

Ja, det er mulig. Men det er ikke gitt at alle får det til. 

Dette tilfellet du beskriver høres trist ut. Hvorfor er far bare helgepappa? Det kan virke som han burde være mer involvert?

Anonymkode: 7ac88...1fa

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, asterix skrev:

Selvfølgelig er det mulig, men om man prioriterer å tilbringe kveldene med øl og sigaretter i garasjen er det jo ikke rart at det skjærer seg.

Jeg vet ikke omfanget av bruken av dette tilholdsstedet, for alt jeg vet er det i helgene. Men at hun ikke rydder opp der sier jo sitt.
Og om kveldene skal vel ungene sove, oppfølgingen må jo skje på dag/kveld.

TS

Skrevet

Jada, det er mulig, hvis man har litt vett i knollen og bryr seg genuint om barn - ikke minst sine egne barn.

Damen som kjøpte min forrige leilighet, kjente jeg litt fra før, og hun har fire unger, og var nyskilt da. Hun er utdannet ped.leder i barnehage. Eksen hennes jobber på vg.skole som lærer. Alle fire ungene gjør det veldig bra og føles opp. De tas med på turer ut i naturen og på ski og idrettsstevner og alt mulig. 

Anonymkode: 5ac54...bba

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å være aleneforelder med 4 unger, og gi dem oppfølgingen de trenger?

Jeg har en bekjent som er helgepappa for 4 unger. Mora til ungene får til stadighet påpakning fra skolen om at ungene er for dårlig oppfulgt, mangler oppfølging på klær og mat til skolen, får åpenbart ikke noe særlig hjelp til lekser og sliter dermed på skolen pga dette.
Det ser heller ikke ut hjemme hos mora, skittent og uryddig, og sneiper og ølbokser i fleng i garasjen, der hun tydeligvis har tilfluktssted om kveldene...

Ja, det klarer kjæresten min helt fint. Han har 4 barn. 

Det du beskriver er omsorgssvikt. 

Anonymkode: ebc5f...487

Skrevet (endret)
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Her så høres det ut som om moren har litt problemer? Jeg er enig med AB om at dette er omsorgssvikt. 

Endret av Sylveon
  • Liker 1
Skrevet

Det er mulig ja, og har selv en nabo med 5 barn alene. Det er derimot mye jobb og den nå så nødvendige "alenetiden" kan hun se langt etter. Ungene klarer seg bra, men det krever jo sitt av moren da. Tror ikke så mange klarer det for å være ærlig, for en må glemme seg selv de aller fleste timene i døgnet for å følge opp ungene på alt. Det er ikke sånn at de har all verdens råd heller, men hun er utrolig flink økonomisk, og er mye ute med ungene i helgene.

Det du beskriver må være en totalt utslitt mor, og hun klarer jo åpenbart ikke oppfølging. Får hun ikke noe hjelp? Hvorfor bor faren så langt unna?? 

Gjest Mango1234
Skrevet

Jeg tenker at man kan greie å følge de opp på en mye bedre måte enn du beskriver. Med øl og sigaretter liggende i garasjen og et hus som «ikke ser ut» så hadde jeg sendt en bekymringsmelding. Da kunne moren fått litt veiledning og kanskje avlastning. Tenk å få en fast dag i uken feks med avlasting, da kunne hun ha ryddet/vasket hus ol

Uansett; jeg tror de aller fleste hadde slitt med 100% jobb og som alenemor til 4 barn.

Skrevet

En ansvarsfull pappa hadde flyttet nærmere barna og tatt sin del av ansvaret!

Anonymkode: 05df3...021

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, SoWhat? skrev:

Det er mulig ja, og har selv en nabo med 5 barn alene. Det er derimot mye jobb og den nå så nødvendige "alenetiden" kan hun se langt etter. Ungene klarer seg bra, men det krever jo sitt av moren da. Tror ikke så mange klarer det for å være ærlig, for en må glemme seg selv de aller fleste timene i døgnet for å følge opp ungene på alt. Det er ikke sånn at de har all verdens råd heller, men hun er utrolig flink økonomisk, og er mye ute med ungene i helgene.

Det du beskriver må være en totalt utslitt mor, og hun klarer jo åpenbart ikke oppfølging. Får hun ikke noe hjelp? Hvorfor bor faren så langt unna?? 

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ansvarsfull pappa hadde flyttet nærmere barna og tatt sin del av ansvaret!

Anonymkode: 05df3...021

Mor tok ungene og flyttet langt unna for å slippe å ha 50/50 eller at faren skulle få hovedomsorgen.

TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mor tok ungene og flyttet langt unna for å slippe å ha 50/50 eller at faren skulle få hovedomsorgen.

TS

Har faren gjort noe med dette? Søkt om omsorgen? 

Skrevet

Hadde kanskje vært lurt om far kom mer på banen. Om han tok hovedomsorgen for to av barna. Så kunne barna hatt felles samværet ett par helger i mnd. 

Anonymkode: a6c31...3c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...