Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter sånn med menssmerter etter fødsel.. før fødsel og graviditet så kjente jeg absolutt ingenting i forkant av mensen. den kom bare når den skulle på dagen, men kjente absolutt ingenting til den. Nå derimot, så har jeg syke smerter. Gjerne flere dager før! i dag har jeg lagt rett ut i fosterstilling nærmest pga menssmerter! 

Flere som har opplevd det?🤷🏼‍♀️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge er det siden du fikk mens igjen etter fødsel, da?

Min mens forandret seg også mye etter fødsel/fødsler, men for min del gikk det (heldigvis) andre veien; hadde voldsomme smerter før og har nå mer eller mindre smertefri mens. Så endringer er tydeligvis mulig.

Jeg vil tro kroppen bruker litt tid på å gå seg til igjen, så det er slett ikke sikkert at du skal ha det slik resten av ditt mens-liv.

Anonymkode: 4412f...66f

Skrevet

Forresten, hvis du har fosterstilling-smerter syns jeg du bør ta det opp med legen.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er det siden du fikk mens igjen etter fødsel, da?

Min mens forandret seg også mye etter fødsel/fødsler, men for min del gikk det (heldigvis) andre veien; hadde voldsomme smerter før og har nå mer eller mindre smertefri mens. Så endringer er tydeligvis mulig.

Jeg vil tro kroppen bruker litt tid på å gå seg til igjen, så det er slett ikke sikkert at du skal ha det slik resten av ditt mens-liv.

7 mnd siden.. fikk igjen mensen når lille var 4 uker... og smertene har blitt verre og verre! Noen ganger er det bare litt og andre ganger er det helt ekstremt! 

Skulle gjerne begynt på prevensjon igjen men siden vi gjerne ønsker å prøve på en til ganske snart så velger jeg å ikke begynne på prevensjon. 

Takk for at du delte din erfaring 😁 bra det gikk andre veien med deg!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forresten, hvis du har fosterstilling-smerter syns jeg du bør ta det opp med legen.

I dag har det vært sykt vondt.. har ikke hatt SÅ vondt de andre syklusene.. 🥵

Skrevet

Sterkere smerter etter fødsel er tegn på endometriose. Jeg fikk også det og har nå fått påvist endometriose.. :)

Anonymkode: a5e4b...282

Skrevet

Har du prøvd å bruke Naproxen? Hvis den fungerer, så er det muskelkramper i livmoren som er årsaken til smertene.

Det er uvanlig å få mer smerter etter fødsel. Vanligvis forsvinner evt menssmerter etter at man har født barn, de pleier ikke å oppstå. Selv var jeg ekstremt plaget av menssmerter før jeg ble gravid. Lå det første døgnet i fosterstilling og spydde av smerter. Alt forduftet som dugg for sola etter at jeg fikk barn.

Var jeg deg, ville jeg kontaktet en gynekolog og fått en ordentlig undersøkelse (ikke fastlegen). Kanskje du har fått en muskelknute eller noe i livmoren?

Lykke til.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sterkere smerter etter fødsel er tegn på endometriose. Jeg fikk også det og har nå fått påvist endometriose.. :)

Ånei! Tenk om det kan være det.. 😢 jeg vet ikke nok om det, men vet man kan få smerter av det! Mister man ikke eggløsning av det?

Skrevet
2 minutter siden, Forever22 said:

I dag har det vært sykt vondt.. har ikke hatt SÅ vondt de andre syklusene.. 🥵

Uffuffuff, jeg kjenner det i magen bare av å lese det! Husker altfor godt hvordan det var. Jeg kunne kaste opp av smertene, til og med. Jeg støtter mitt eget forslag om å gå til lege.

Og kanskje du skulle kjøre på med et barn til ganske snart? Det kan endre ting, spesielt ved endometriose.

Skrevet

Jeg hadde det etter fødslene mine, men det stabiliserte seg etter en tid. 

Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Har du prøvd å bruke Naproxen? Hvis den fungerer, så er det muskelkramper i livmoren som er årsaken til smertene.

Det er uvanlig å få mer smerter etter fødsel. Vanligvis forsvinner evt menssmerter etter at man har født barn, de pleier ikke å oppstå. Selv var jeg ekstremt plaget av menssmerter før jeg ble gravid. Lå det første døgnet i fosterstilling og spydde av smerter. Alt forduftet som dugg for sola etter at jeg fikk barn.

Var jeg deg, ville jeg kontaktet en gynekolog og fått en ordentlig undersøkelse (ikke fastlegen). Kanskje du har fått en muskelknute eller noe i livmoren?

Lykke til.

Ja, de hjalp litt når jeg tok i sta! Men ikke mye dessverre 😢

virker visst som det er mer vanlig at de forsvinner og ikke kommer.. 😕 men jeg var hos gyn for 2 mnd siden, og da så alt normalt ut.. Men det var jo bare en vanlig undersøkelse..

Skrevet
Akkurat nå, Forever22 skrev:

Ja, de hjalp litt når jeg tok i sta! Men ikke mye dessverre 😢

virker visst som det er mer vanlig at de forsvinner og ikke kommer.. 😕 men jeg var hos gyn for 2 mnd siden, og da så alt normalt ut.. Men det var jo bare en vanlig undersøkelse..

Ta kontakt på nytt og be om skikkelig undersøkelse. Tok du UL for eksempel? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uffuffuff, jeg kjenner det i magen bare av å lese det! Husker altfor godt hvordan det var. Jeg kunne kaste opp av smertene, til og med. Jeg støtter mitt eget forslag om å gå til lege.

Og kanskje du skulle kjøre på med et barn til ganske snart? Det kan endre ting, spesielt ved endometriose.

Ja er virkelig helt grusomt :( 

vi prøver på barn nr 2 nå! Har fått bekreftet at jeg har eggløsning hvertfall så det er jo bra.. håper virkelig ikke at jeg har endometriose da :( 

Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Ta kontakt på nytt og be om skikkelig undersøkelse. Tok du UL for eksempel? 

Ja! Men det var fordi jeg spurte om hun kunne sjekke om jeg hadde hatt eggløsning 😂🙈 for jeg visste det var rundt el tider.. og da var det noen godt modne egg, så det var like rundt hjørnet sa hun! Men vet jo ikke om hun sjekka for noe annet🤷🏼‍♀️

Skrevet
15 minutter siden, Forever22 skrev:

Ånei! Tenk om det kan være det.. 😢 jeg vet ikke nok om det, men vet man kan få smerter av det! Mister man ikke eggløsning av det?

Det er ikke typisk å miste eggløsning nei, med mindre det blir full stopp på egglederene. 

Hos meg var smertene flere dager før mens og under mens. Så ble det også smerter ved eggløsning. De siste månedene har jeg måtte tatt egenmelding noen dager rundt eggløsning/mens hver mnd 😕

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke typisk å miste eggløsning nei, med mindre det blir full stopp på egglederene. 

Hos meg var smertene flere dager før mens og under mens. Så ble det også smerter ved eggløsning. De siste månedene har jeg måtte tatt egenmelding noen dager rundt eggløsning/mens hver mnd 😕

Ok, for jeg vet jeg har eggløsning hvertfall! Men siden det ikke er vanlig å miste den under endometriose så skal jeg absolutt dra til gyn/lege og få sjekket opp i det. For slike smerter kan ikke være normalt 😢

Skrevet
31 minutter siden, Forever22 skrev:

Ok, for jeg vet jeg har eggløsning hvertfall! Men siden det ikke er vanlig å miste den under endometriose så skal jeg absolutt dra til gyn/lege og få sjekket opp i det. For slike smerter kan ikke være normalt 😢

Fikk ikke med meg om du har effekt av naproxen? Og om en gynekolog sier at du ikke har det bare ved ultralyd må du be om second opinion. Det kan kun påvises/avkreftes ved kikkhulls:) 

Men mange har dessverre ikke så mye peiling:/

Skrevet

Jeg har bare hatt to mens siden fødsel for 7 mnd siden. Men det var helt sinnsyke smerter to dager før. Så ille at jeg trodde jeg skulle besvime. Kjente det godt i keisersnittarret, bare på innsiden på en måte. Varte 30 min og så helt vanlig mens uten smerter. 

Skrevet

Jepp, ble bare værre og værre også med årene. Smerter i 2-3 dager som var helt uutholdelig. Bedre med spiral heldigvis.

Anonymkode: b252b...665

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke med meg om du har effekt av naproxen? Og om en gynekolog sier at du ikke har det bare ved ultralyd må du be om second opinion. Det kan kun påvises/avkreftes ved kikkhulls:) 

Men mange har dessverre ikke så mye peiling:/

Jeg spurte ikke om endometriose da, bare spurte hvordan de så ut der 😂🙈 men jeg skal ta meg en tur til legen slik at han kan henvise meg videre😊 bedre å få sjekket opp i det :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...