Gå til innhold

Cerazette og migrene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har migrene og ble anbefalt av nevrolog å bytte fra Mercilon til Cerazette. Jeg gjorde dette for en uke siden og har siden det hatt daglig hodepine av en type som jeg ikke er vant med. Jeg mistenker at Cerazetten kan være årsak.

Er det noen som har hatt lignende erfaring med Cerazette? Når i så fall merket dere symptomer, når avsluttet dere med den og når opplevde dere bedring? 

Jeg tror jeg nesten bare må slutte med den og se om det bedrer seg.

Anonymkode: 2dbd7...f73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold ut litt til hvis du klarer.  Det er vanlig med noen bivirkninger i starten.

Det er meningen du skal få færre blødninger og mer stabilt hormonnivå på Cerazette  (unngår østrogensvingninger), og dermed færre migreneanfall.

Men det tar altså litt tid før kroppen justerer seg etter den nye medisinen, og det er vanlig å anbefale utprøving i 3 måneder, hvis da bivirkningene ikke er helt uutholdelige. 

Skrevet
19 timer siden, Kalevala skrev:

Hold ut litt til hvis du klarer.  Det er vanlig med noen bivirkninger i starten.

Det er meningen du skal få færre blødninger og mer stabilt hormonnivå på Cerazette  (unngår østrogensvingninger), og dermed færre migreneanfall.

Men det tar altså litt tid før kroppen justerer seg etter den nye medisinen, og det er vanlig å anbefale utprøving i 3 måneder, hvis da bivirkningene ikke er helt uutholdelige. 

Jeg har dessverre ikke mulighet til å eksperimentere med migrenen min på grunn av studier med ekstra studiebelastning, jobb og verv. Bare nå denne uken har jeg måttet være borte halve uken. Vanligvis klarer jeg å komme meg gjennom uken til tross for hyppige migreneanfall. Jeg tror jeg rett og slett må kaste inn håndkleet. 

Skrevet

Jeg måtte slutte med vanlige p-piller pga migrene, men etter ett år måtte jeg av andre grunner starte på Cerazette. Det har gått helt fint i de fem årene jeg har brukt dem, men det tar litt tid med for kroppen å bli vandt til ett bytte. 

Anonymkode: b1732...4ce

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! 

• 6 år senere...
Skrevet

Begynte selv på Cerazette for en uke siden, startet første dagen når jeg fikk migreneanfall (som avtalt med gynekologen). Dette for å ikke tukle mer med syklusene enn nødvendig. Har altså hormonell migrene, som har forverret seg siste årene. Jeg hadde da mitt vanlige anfall som varer tre døgn. Mye verre enn jeg pleier, antall døgn var likt, men følte det var mye mer krevende anfall enn uten cerazette. I dagene etter anfallet har jeg hatt hodepine, men ikke migrene. I dag er hodepinen ille, så har tatt Paracet, uten virkning. Håper det går seg til snart, for er jo pga nedsatt livskvalitet pga migrene jeg har startet på cerazette, men jeg fikk fortalt at det er vanlig å føle seg trøtt, litt kvalme og hodepine første tiden. Men vil si det er en kraftig hodepine jeg går rundt med nå. Håper bare det går seg til snart, for sånn kan jeg ikke ha det i flere mnd… har jobb og barn jeg må ta meg av også. Er så lei….

Anonymkode: 7c09e...7f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...