Gå til innhold

Kan jeg sette havregrøt i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg lage havregrøt idag,sette det i kjøleskapet,å ha det til frokost imorgen?
Kjedelig å stå halv sju om morgenen å lage havregrøt når jeg så vidt er våken :P

Anonymkode: e3237...cbe

Skrevet

Det går fint, gjør jeg ofte

Anonymkode: 63315...4c4

• Liker 1
Skrevet

Det går helt fint

Anonymkode: 1976c...e80

Skrevet

Nei, det går ikke :P

Anonymkode: c4c3a...158

Skrevet

Går fint det: men du kan jo lage overnatten-havregrøt eller bruke micro om du har én som alternativ.

Anonymkode: 49971...527

Skrevet

Ja, kald grøt/over-natten-grøt er jo en greie nå, da vet jeg ikke om man koker den først, men den lager bare seg selv i kjøleskapet. 

Uansett, om du koker først eller prøver deg på en over-natten-oppskrift så er det ikke noe problemer med det :)

Selv bruker jeg instant oats (bare små havregryn) som man bare kan hive i microen eller blande ut med vann fra vannkokeren, så da tar det jo ingen tid om morgenen. 

Anonymkode: 09f8e...0a1

Skrevet

Du kan lage overnight oats, eller, lage tykkere grøt i dag og spe på mer væske dagen etter.

Anonymkode: 7aa30...c20

Skrevet

Jeg lager havregrøten med melk i mikroen på 2 minutter. Lar stå litt etterpå, noen minutter, så tykner den mer og ikke så alt for varm for å spise. 

Sånn i tilfelle du foretrekker varm grøt i stede for kald 😊

Anonymkode: 50375...8f5

Skrevet
18 minutter siden, BearMama skrev:

Det kalles overnight oatmeal 😊

Ikke hvis man har kokt det opp på forhånd, som jeg forstod utifra innlegget at TS hadde tenkt. 

Skrevet

Denne tråden skal under mat.

Anonymkode: edd01...ed5

Skrevet

Men varm havregrøt med frosne blåbær under er best og melk og kanel på.

Anonymkode: d8a5b...97a

Skrevet

Hvorfor trodde du det ikke gikk TS?

Så mye rart folk lurer på, har det blitt ulovlig å tenke selv? Erfarer ikke folk noe selv lenger?

Anonymkode: 1331d...df0

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye rart folk lurer på, har det blitt ulovlig å tenke selv? Erfarer ikke folk noe selv lenger?

Er ikke all mat som er blir godt oppvarmet da vet du

Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager. Da kan vi neste stenge forumet da, om det er for dumt å stille spørsmål

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går fint det: men du kan jo lage overnatten-havregrøt eller bruke micro om du har én som alternativ.

Anonymkode: 49971...527

Ja tenkte å koke den idag,avkjøle også varme den opp i microen imorgen.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja tenkte å koke den idag,avkjøle også varme den opp i microen imorgen.

Så kan det tenkes at det er en god idé å lage den litt våt i kveld, så den ikke blir for seig/«tørr» ved ny oppvarming i morgen. Evt. røre inn litt ekstra vann før du varmer den opp i microen i morgen :)

Skrevet
1 minutt siden, Jabbadabbaduu skrev:

Så kan det tenkes at det er en god idé å lage den litt våt i kveld, så den ikke blir for seig/«tørr» ved ny oppvarming i morgen. Evt. røre inn litt ekstra vann før du varmer den opp i microen i morgen :)

Takk for tips :)

Skrevet

Jeg koker opp havregrøt for fem dager. Har i litt ekstra væske når jeg varmer opp grøten porsjonsvis i mikroen.

Anonymkode: dccac...245

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...