AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #1 Skrevet 14. februar 2019 Skal snart i gang med salg, og ettersom mange av møblene i boligen er av den mørke, litt "gammeldagse" typen, tenkte jeg å selge/gi bort, og fornye med lyse møbler. Ville det virke kjipt med mye lack møbler fra Ikea ? Tenker da særlig på TV benk, sofabord og kanskje bruke en TV benk som benk i gangen med noe sauskinn på. Vil jo selvsagt friske det hele opp med duk, blomster osv, og vil helst ikke bruke for mye penger på det, for det er begrenset hva jeg kommer til å ha bruk for i etterkant. Sofaen er en brun skinnsofa, men den kan lysnes med puter osv. Anonymkode: 3ae27...b72
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #2 Skrevet 14. februar 2019 Nei, det ville jeg spart meg. Ta heller kontakt med en interiørstyler. De kan dette. Og de bruker IKKE lack-møbler! Anonymkode: 3ec3f...bbf 4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #3 Skrevet 14. februar 2019 Ikke IKEA, det skriker "billig". Fjern så mye du kan av slike sliek møbler, oppbevar tingene hos andre eller på lager. Om det må stå igjen en gammel/mørk benk under TVen bryr ingen seg om det. Og ikke bruk duker... ingen gjør det lengre. Med mindre det er en seniorleilighet du skal selge. Anonymkode: ceea9...96a 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #4 Skrevet 14. februar 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke IKEA, det skriker "billig". Fjern så mye du kan av slike sliek møbler, oppbevar tingene hos andre eller på lager. Om det må stå igjen en gammel/mørk benk under TVen bryr ingen seg om det. Og ikke bruk duker... ingen gjør det lengre. Med mindre det er en seniorleilighet du skal selge. Anonymkode: ceea9...96a Saken er vel heller den at det blir veldig lite møbler igjen. Har flyttet, og tatt med meg det meste. Står igjen en sofa, stuebord, en tv benk og en seng, pluss litt annet "smått". Har malt alle veggene, og derfor fjernet bilder osv. Ettersom jeg leier den ut til en i familien frem til det er solgt, må det være litt møbler der. Tenkte først at det var ok å selge den slik den nå er, litt "ærlig og nakent", men blir veldig usikker jo nærmere salget jeg kommer. Vet samtidig at dette er en leilighet som det må gjøres ting med, så det er egentlig ikke mulig å skjule det faktum med møbler. Anonymkode: 3ae27...b72
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #5 Skrevet 14. februar 2019 Ikke bruk duk.... det er skikkelig gammeldags. Ingen under 40 bruker duker. Jeg er 50 og bruker ALDRI duk. Anonymkode: 01644...68b 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #6 Skrevet 14. februar 2019 Ikea er da flott det? Vi har så og si alt fra Ikea, og har et flott innredet stort hus. Ingenting galt med det! Anonymkode: 6b83b...790 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #7 Skrevet 14. februar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikea er da flott det? Vi har så og si alt fra Ikea, og har et flott innredet stort hus. Ingenting galt med det! Anonymkode: 6b83b...790 TS her : ble litt overrasket selv over at IKEA var så negativt. Mye fint der. Kan forstå at Lack møbler kanskje ikke er verdens fineste, men syns både Hemnes og den nye Fjallbo serien er fine. Til og med når jeg søker på interiør, og anbefalinger om møbler og annet til hjemmet, nevnes IKEA sine produkter. Så helt borte er det da ikke. At duk var ut, var derimot nytt for meg..... Men etter et tilfeldig søk på finn.no og boligannonser, kan jeg se at det nok stemmer. Ergo - ingen duker !!! Anonymkode: 3ae27...b72 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #8 Skrevet 17. februar 2019 NEI! De møblene er ment for å ikke vare, å kjøpe for å kaste er ikke bærekraftig. Finn.no renner over av Lack bord som folk vil bli kvitt! Vær kreativ, bruk det du har! Anonymkode: 98648...937
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #9 Skrevet 17. februar 2019 Da min bror solgte sin leilighet hadde han alt flyttet ut alt av møbler bortsett fra seng, og leide interiørstylist. Hun brukte uten unntak møbler fra IKEA. Og leiligheten ble solgt langt over takst. Selv har jeg vært på visning i en fraflyttet leilighet hvor interiørdesigneren hadde satt inn flotte møbler som ikke var fra IKEA. Jeg ble selvsagt litt ekstra interessert fordi det så så flott ut (men takstrapporten fikk meg til å ikke by. Man kan sminke en gris...) men da jeg tittet på møblene innså jeg jo at med vårt budsjett ville vi aldri ha råd til å møblere slik, ergo ville jeg sittet igjen med en usminka gris. Konklusjon: IKEA er helt innafor. Jeg kjenner dog ikke til Lack-serien, og ville kanskje styrt unna det billigste. Dersom du ikke har behov for møblene i din nye leilighet kan du si til megler at (noen av) møblene kan følge med salget, evt. selge de på Finn etterpå. Eller så kan du jo leie interiørstylist. Prisen kommer jo an på størrelsen på boligen, men antageligvis kommer det til å lønne seg. Anonymkode: 67a6e...81d
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #10 Skrevet 17. februar 2019 Ville heller gått for Lövbacken eller Stockholm. Lack er bord for studenter som bor på hybel, eller barnerom. Anonymkode: 03509...09d 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #11 Skrevet 17. februar 2019 Man får tilbud om interiørstylist gjennom megler. Benytt deg av det, så får du gode råd Anonymkode: 7963c...497
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2019 #12 Skrevet 17. februar 2019 Ikea er helt innafor! Men ikea lack er ikke det. Ikea lack blir for billig. Anonymkode: d8fdd...474
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå