Gå til innhold

Katt som halter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg begynner med å si at jeg har bestilt time hos veterinær, jeg er bare nysgjerrig på andres erfaringer rundt emnet. 

Katten min halter på den ene forpoten. Jeg kan klemme/kna på hele poten og hele vegen opp til skulderleddet uten noen reaksjon fra han. Han hopper opp i høyden uten problemer, er kosen, går som normalt på do og appetitten er også normal. 

Jeg har kommet frem til at det ikke kan være brudd hvertfall, men hva annet kan det være? 

Han halter mer til tider, men som regel bare litt. Haltheten har vart i 1 uke, og blitt mer synlig nå de siste dagene. 

Han er forøvrig 3 år, og er 1kg overvektig, overvekten er under kontroll med slankefor. 

Anonymkode: 4cd3e...10b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halting kan være et resultat av mange ting.

Ofte er det bittskader eller sårskader. Det kan dannes sår som deretter blir infisert og det danner byller med bakteriepuss. Disse kan være vanskelige å lokalisere av og til. De kan for eksempel befinne seg mellom tærne eller godt gjemt inni pelsen.

Det kan være en knokkel eller ledd har fått seg en støkk og blitt forstuet.

Det kan også være alvorligere ting som tumordannelse, men dette er da mer sjeldent.

Lykke til med pus!

Anonymkode: 64362...ec1

Skrevet

Er klørne for lang? Har du sjekket tærne? De kan lett knekke en tå eller få tærne utav ledd. 

Anonymkode: 11dcf...449

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Halting kan være et resultat av mange ting.

Ofte er det bittskader eller sårskader. Det kan dannes sår som deretter blir infisert og det danner byller med bakteriepuss. Disse kan være vanskelige å lokalisere av og til. De kan for eksempel befinne seg mellom tærne eller godt gjemt inni pelsen.

Det kan være en knokkel eller ledd har fått seg en støkk og blitt forstuet.

Det kan også være alvorligere ting som tumordannelse, men dette er da mer sjeldent.

Lykke til med pus!

Anonymkode: 64362...ec1

Jeg kan ikke se noen skader/sår eller kjenne noe skader/sår. 

Men jeg håper virkelig det bare er en liten flis eller noe, og ikke noe alvorlige greier. 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er klørne for lang? Har du sjekket tærne? De kan lett knekke en tå eller få tærne utav ledd. 

Anonymkode: 11dcf...449

Klørnene ble klippet hos dyrlegen for rundt 10 dager siden, så de er passe lange. Alle tær ser normale ut, alle klørne er på plass. :vetikke:

Kan godt hende det er så "enkelt" som det, han får noen skikkelige raptusser i løpet av dagene nemlig. :fnise:

Ts

Skrevet

Etter veterinærtimen idag sitter jeg igjen med noen helt andre spørsmål. Noen som kan svare? 

Katten har enten leddgikt eller svulst, veterinær var ikke sikker, men skulle snakke videre med ortoped og komme tilbake til meg.. 

Så.. Noen som har hatt en katt med leddgikt eller svulst? Hvordan gikk det med katten, utgiftene, ble katten frisk? 

Ts 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...