AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #1 Skrevet 14. februar 2019 Jobbet 12 mnd et sted i fjor og tenkte derfor ikke så mye på det når jeg fikk utbetalt for den 12 mnd. To mnd senere fikk jeg en tlf fra en litt hissig arbeidsgiver som sa at skulle ha tilbake pengene. Jeg sa ok til å få trekk av feriepengene til sommeren. Noen som vet om det blir trekk av brutto eller netto? Dette er i fra staten. Anonymkode: 60e93...4a6
Whistler Skrevet 14. februar 2019 #2 Skrevet 14. februar 2019 Arbeidsgiver har hatt et brutto ulegg og forventer en brutto tilbakebetaling. Skatt er en personlig sak mellom deg og skatteetaten.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #3 Skrevet 14. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobbet 12 mnd et sted i fjor og tenkte derfor ikke så mye på det når jeg fikk utbetalt for den 12 mnd. To mnd senere fikk jeg en tlf fra en litt hissig arbeidsgiver som sa at skulle ha tilbake pengene. Jeg sa ok til å få trekk av feriepengene til sommeren. Noen som vet om det blir trekk av brutto eller netto? Dette er i fra staten. Anonymkode: 60e93...4a6 Ikke lov å trekke feriepenger for i år. Stat og kommune krever refusjon av både utbetalte og innbetalte penger. Altså må du tilbakebetale både lønn, fagforeningstrekk og skattetrekk. Sånn er det bare. Anonymkode: 832a9...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #4 Skrevet 14. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke lov å trekke feriepenger for i år. Stat og kommune krever refusjon av både utbetalte og innbetalte penger. Altså må du tilbakebetale både lønn, fagforeningstrekk og skattetrekk. Sånn er det bare. Anonymkode: 832a9...8a1 Men dette skjedde i fjord, så rekner med det er lov å trekke feriepenger for i år da? Jobber bare 50% nå (ikke bare å velge jobb her) så jeg sa at det var bedre en å trekke lønn hver mnd.. Anonymkode: 60e93...4a6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #5 Skrevet 14. februar 2019 Arbeidsgiver er rigid om de ikke ordner refusjon på skatt for deg slik at du betaler kun netto. Hør også om de kan stykke opp innbetalingen feks over 6 mnd. Husk også at det er de, og ikke du som har gjort en feil. Anonymkode: d0ed5...66a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #6 Skrevet 14. februar 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dette skjedde i fjord, så rekner med det er lov å trekke feriepenger for i år da? Jobber bare 50% nå (ikke bare å velge jobb her) så jeg sa at det var bedre en å trekke lønn hver mnd.. Anonymkode: 60e93...4a6 Les ferieloven og sett deg inn i arbeidsmiljøloven. Elelrs er fagorganisering en fin ting. Anonymkode: 832a9...8a1 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #7 Skrevet 14. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsgiver er rigid om de ikke ordner refusjon på skatt for deg slik at du betaler kun netto. Hør også om de kan stykke opp innbetalingen feks over 6 mnd. Husk også at det er de, og ikke du som har gjort en feil. Anonymkode: d0ed5...66a Det er mulig det er arbeidsgiver som har gjort feil. Men det er fortsatt TS sin PLIKT å si fra med en gang! Det gjorde hun tydeligvis ikke. Og hun skal i grunn være glad hun ikke fikk en giro med 14 dagers forfallsfrist! Hvordan er det mulig å motta (og bruke opp, antar jeg) lønn man ikke har krav på?? Har ts virkelig så lite kontroll i egen økonomi?? Eller spekulerte hun i at dette ikke skulle bli oppdaget?? Jøye meg! Anonymkode: c6e56...cee 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #8 Skrevet 14. februar 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mulig det er arbeidsgiver som har gjort feil. Men det er fortsatt TS sin PLIKT å si fra med en gang! Det gjorde hun tydeligvis ikke. Og hun skal i grunn være glad hun ikke fikk en giro med 14 dagers forfallsfrist! Hvordan er det mulig å motta (og bruke opp, antar jeg) lønn man ikke har krav på?? Har ts virkelig så lite kontroll i egen økonomi?? Eller spekulerte hun i at dette ikke skulle bli oppdaget?? Jøye meg! Anonymkode: c6e56...cee Jeg var i ett vikariat på 12 mnd og antok derfor at jeg fikk 12 utbetalinger. Den utbetalingen jeg fikk var etter å ha hatt 1 mnd ferie men der skulle jeg da ikke ha lønn. Anonymkode: 60e93...4a6
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2019 #9 Skrevet 14. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i ett vikariat på 12 mnd og antok derfor at jeg fikk 12 utbetalinger. Den utbetalingen jeg fikk var etter å ha hatt 1 mnd ferie men der skulle jeg da ikke ha lønn. Anonymkode: 60e93...4a6 Jeg fikk vel inkludert lønn for 11 mnd i de utbetalingene jeg fikk om ikke husker feil. Hvordan skal jeg vite sånt? Anonymkode: 60e93...4a6
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2019 #10 Skrevet 15. februar 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var i ett vikariat på 12 mnd og antok derfor at jeg fikk 12 utbetalinger. Den utbetalingen jeg fikk var etter å ha hatt 1 mnd ferie men der skulle jeg da ikke ha lønn. Anonymkode: 60e93...4a6 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk vel inkludert lønn for 11 mnd i de utbetalingene jeg fikk om ikke husker feil. Hvordan skal jeg vite sånt? Anonymkode: 60e93...4a6 Lurer du oppriktig på hvordan du skulle vite at du ikke burde ha fått betalt den måneden du ikke jobbet? Anonymkode: f8675...f1f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå